Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

BF december 2019

Hej, en till som plussat precis. Enligt uträknade skulle bf bli 10/12 om allt går vägen. Har ivf och missfall bakom mig. Så nu hålls tummarna att det är dags för vårt första barn att få ett syskon.

Går gärna också med i en hemlig fb-grupp, men vill nog vänta en liten stund innan för att låta detta pluss få sjunka in lite först :)

• Iskristall
    Najo skrev 2019-04-05 18:29:24 följande:

Hej,

Jag skrev ett inlägg här för 1 v sedan om att jag plussade (för en vecka sedan). BF 3 dec 2019. Jag har blivit gravid samtliga 3 ggr (på första försöket med IVF). Sista gången var dock annorlunda då jag fick ett fryst embryo som blev över från andra IVF försöket 2014.

Nu när jag vetat om att jag är gravid sedan en vecka tillbaka har jag börjat oroa mig för nästa steg dvs tidigt ultraljud som ska göras 17 april (v8), att det ska finnas ett hjärta som slår. De dagar jag känner symptom (molvärk och bröst) är jag superglad men aå kommer dagar jag inte känner mkt alls. Då får jag ångest och undrar om allt avstannat där inne. Någon mer som känner som jag? Tiden mellan embryoåterföringen och testet var överjävlig men nu känner jag att det blir jobbigt igen. Jag är 44 och det är typ sista tåget för mig. Tycker också det suger att hålla graviditeten för mig själv. Vill ju bara berätta för alla om min lyckan.

Hej, känner absolut som du. Fick mitt första barn efter ivf. Har sen missfall och nya misslyckade ivf-försök i bagaget. Skulle nu påbörja en ny behandling, men mensen dök aldrig upp! Testade positiv på gravtest i veckan och är 42år. Är så nervös för att det inte ska gå hela vägen den här gången heller.
  • Iskristall
    AnnahmedH skrev 2019-04-08 23:28:35 följande:

Tack! Ja tredje försöket var otippat. De första två tänkte jag att jag var gravid medan jag denna gång känner mig mest likgiltig och icke-gravid. Jag hade lite ömma bröst idag och så har jag haft hög temp i kroppen men annars lyser alla symptom med sin frånvaro. Jag vill känna mig illamående och att jag har ömma bröst haha. Har du några symptom?

Jag känner mig också ogravid, fast plus på stickan. Vill också känna symptom så man vet att det är på riktigt. Nu är jag mest bara orolig för missfall igen. Tung dag idag :(
Svar på tråden BF december 2019