Inlägg från: tesselessan |Visa alla inlägg
  • tesselessan

BF december 2019

Hej.

Fick äntligen mitt plus på stickan efter 13 försök. Har vetat att jag var gravid sen i måndags för då kom illamåendet men vågade inte testa förrän igår och idag för jag hade tagit hormonaspruta som kunde ge falskt positivt.

Jag är så lättad över att det äntligen tog sig. Har en dotter på snart 3 år som kom till utan att ens försöka så detta året har varit en pärs.

Bf 15/12.

Hoppar gärna in i en FB tråd om det finns några.

• tesselessan

Jag har också molvärk. Det är kanske möjligt att livmodern växer snabbare vid en andra graviditet. Har hört att magen kommer synas tidigare och sparkarna kommer kännas tidigare också.

Jag väntar på att tröttheten ska infinna sig. Alla mina symtom sitter i magen. Illamående, halsbränna, ont där galan skulle sitta, molvärk, Blir mätt direkt och allt smakar egentligen lite småäckligt.

• tesselessan
    tovikan skrev 2019-04-05 22:31:13 följande:

Jag känner likadant! Är nervös och orolig hela tiden. Vi berättade faktiskt för familjen igår (är bara 4v). Det är förstås helt individuellt men jag vill gärna att de ska veta ifall det inte går vägen, så man kan få stöd. (Självklart får man det även om man inte skulle berätta)

Vi har också börjat berätta för folk. Har aldrig varit så mycket för att vänta. Vi har ju också försökt länge så det är så stort när det blev ett plus.
  • tesselessan
    osofin skrev 2019-04-06 11:12:02 följande:

Härligt har ni en till som oroar sig. Har 11 missfall bakom oss, 3 IVF-försök och ett FET.

Teststrecket är starkare än kontroll nu. Om jag ska gå efter när jag hade ÄL-känningar går jag in i vecka 6+0 idag.

Igår em mådde jag riktigt illa och kräktes så snart jag rörde på mig. Känns gott att kroppen börjar påverkas mer. Det stillar min oro.

Sen har min mage gjort ett palats åt bebis för den kom ihåg hur det ska va. Det går inte att dölja min graviditet. Måste ha mammabyxor. Det blir femte förlossningen på exakt åtta år om allt går som det ska.

Jag väntar mitt andra barn men kommer börja med gravidbyxor så fort jag tar mig ned till förrådet. Allt som sitter stramt över magen gör mig illamående och alla byxor jag har är högmidjade så de stramar åt över magen.

Ska sy om en gång byxor jag har bara jag tar mig iväg för att köpa typ.

Syns inget på mig än men jag har redan en mage sen innan så det kommer nog inte märkas förrän om 3 månader eller så.
Svar på tråden BF december 2019