Inlägg från: Fian89 |Visa alla inlägg
  • Fian89

BF december 2019

Hej,

Jag har också precis plussat, tror bf blir omkring 10 december, och är så otroligt lycklig! Kan inte förstå att det är sant och är rädd för att känningarna är falska och att de positiva graviditetstesten visar fel, men så kan det ju inte vara.

Jag hakar gärna på i denna tråd om jag får! :)

• Fian89
    Bella0612 skrev 2019-04-10 09:13:34 följande:

Hej tjejer! Stort grattis till era pluss!! Väntade tills mensen var 10 dagar sen med att testa för att minska risken för eventuell besvikelse och fick vårt efterlängtade plus igår! Gravid i vecka 6 ( 5+6) med BF 4/12 :D! Känns så overkligt!! Mår för övrigt bra än så länge. Känt av växtvärk och molande ett tag nu så har ju anat att jag är gravid. Tröttare än vanligt har jag också varit och lite mer svullen nedtill men annars inget annat. Lite stickningar i brösten som kommit de senaste dagarna men inget annat. Hur är fet för er andra? Vilka symtom har ni? Har ni ringt och bokat tid hos bm?

Stort grattis! :)

De symtom jag känt av, förutom utebliven mens, är molvärk i nedre delen av magen, typ "ilningar" i slidan/livmodern, ömma bröst, trötthet och lite som en bakiskänsla på morgonen och på kvällen men jag har inte kräkts. Jag har även varit lite yr från och till.
  • Fian89
    Bella0612 skrev 2019-04-10 09:13:34 följande:

Hej tjejer! Stort grattis till era pluss!! Väntade tills mensen var 10 dagar sen med att testa för att minska risken för eventuell besvikelse och fick vårt efterlängtade plus igår! Gravid i vecka 6 ( 5+6) med BF 4/12 :D! Känns så overkligt!! Mår för övrigt bra än så länge. Känt av växtvärk och molande ett tag nu så har ju anat att jag är gravid. Tröttare än vanligt har jag också varit och lite mer svullen nedtill men annars inget annat. Lite stickningar i brösten som kommit de senaste dagarna men inget annat. Hur är fet för er andra? Vilka symtom har ni? Har ni ringt och bokat tid hos bm?

Oj, glömde skriva att vi har fått tid hos bm i maj. :)
  • Fian89
    Bella0612 skrev 2019-04-10 12:51:33 följande:

Tack så mycket! Och grattis själv! Det känns så kul det här! Och häftigt på så många vis! Har två barn sedan tidigare men den yngsta är 7 så det var många år sen man var gravid nu. Häftigt att få uppleva det här igen! Känner mig medveten och faschinerad om och av processen på ett helt annat sätt denna gång! Ser så mycket fram emot att få uppleva detta igen och kan inte begripa att i slutet av detta år så kommer det att komma en liten till oss :) Roligt att höra andras symtom och kunna jämföra med sina egna tycker jag! Är betydligt mer kissnödig på sistone också så det är ju ett tecken det med :) Vad spännande med besök till bm! Ska ringa i dagarna tänkte jag. Hoppas på att få göra ett kub test sen så man får se den lilla tidigare :) Hur gamla är ni andra? Är det första? Eller har ni fler barn? Jag fyller 35. Har en soon to be 13 åring och en 7 åring.

Ja, kissnödig är jag också hela tiden!

Jag är 29 år, första barnet :)
  • Fian89

Hur gör ni andra när det kommer till att färga håret nu när ni är gravida? Jag läste att man i Danmark avråder från att färga håret under graviditeten. Jag ringde barnmorskan som inte trodde det var någon fara att färga.. Jag tror jag kommer vänta till i vårt fall efter v. 12, kanske hela graviditeten.

• Fian89
    cleoeme skrev 2019-04-15 12:08:40 följande:

Ni vet väl att det finns kemikalier i schampo, balsam, deodoranter och parfymer också va? Smink med!! Dessa stör också hormonerna. Avstår ni från det med? :)

Jag klarar inte av att leva helt kemikaliefritt och utan hormonstörande ämnen men jag försöker tänka på vilka produkter jag använder, att inte värma mat i plastlåda m.m. Men just hårfärgningen tycker jag är svår - det finns ingen frisör där jag bor som använder hårfärg utan dessa farliga kemikalier och jag vill ju vara fin i håret. Sen får ju alla göra de val som de känner är bäst för dem - en del reagerar exempelvis på ekologiska och mer naturliga produkter och då ska man ju inte använda det av den anledningen. :)
  • Fian89

Sedan i förrgår har mitt illamående slagit till rejält, innan dess kan jag inte säga att jag känt av det nämnvärt. Är idag på 6+4. Som någon skrev här ovanför så verkar fet mat göra illamåendet värre.

• Fian89

Idag har jag testat åksjukearmband och Postafen (åksjuketabletter) mot illamåendet OCH JAG HAR KUNNAT ÄTA EN HEL MIDDAG OCH MÅR BRA EFTERÅT!! Tips till er som inte testat.

• Fian89
    Enmsik skrev 2019-05-22 17:38:35 följande:

Är idag i v. 9+2 och igår fick vi se en liten böna som var helt perfekt! Men nu till en fråga. Har mått bra hela graviditeten. Har bara varit lite trött men börjat på illa mitt på dagen nu i vecka 10. Började på 9+0 och spydde då till och med och idag har jag mått illa och det kom rätt hastigt. Någon som börjat må illa senare i graviditeten? Jag trodde jag skulle slippa når jag klarat mig så långt och allt verkar bra men så verkar inte fallet i nuläget haha ;)

Jag började må illa någon gång i v. 7 om jag minns rätt. Är i vecka 12 nu och mår fortfarande dåligt.
  • Fian89

Åh jag vill också se lilla knytet men får vänta till RUL. Min mage har verkligen ploppat ut nu, började i förrgår på 12+1 och idag går det inte att missa. Är det fler som fått mage så tidigt med första barnet? Eller ska jag ställa in mig på åttlingar?! Haha

• Fian89
    Poopoo82 skrev 2019-07-13 20:35:19 följande:

Vilka har varit på RUL? Tog ni reda på kön? Isåfall vad blir det för er?

*nyfiken*

Vi har varit men bebben knep ihop benen så det gick inte att se :(
Svar på tråden BF december 2019