Inlägg från: Scilla85 |Visa alla inlägg
  • Scilla85

BF december 2019

Hej!

Jag plussade i förrgår på BIM +2. BF 10/12. Solklart positivt test men känner absolut ingenting ännu. Har en ganska jobbig tid bakom mig. Vi har försökt i snart 3 år. Fick efter en alldeles för långdragen process remiss för ivf i höstas. Blev dock gravid spontant precis innan men det blev MF i v9. Har kämpat mig till ny remiss som legat för besömning i en månad (!) (har extremt låg äggreserv för åldern) men är nu helt plötsligt gravid igen. Vågar inte riktigt glädjas fullt ut ännu men hänger gärna på här så länge och ev på fb längre fram...

• Scilla85
    Najo skrev 2019-04-11 18:26:37 följande:

Var på VUl i går mina värsta 36h tror jag hittills fram till nu. Den ena läkaren säger att det är missfall och den andra att trots att maskinen sa 5+3 och inget foster syntes, kan det absolut vara felräkning då maskinen inte är den senaste och risken/osäkerheten att kolla så tidigt. jag mår piss kan jag lova. Har ett VUL inbokat i morgon bitti som ska utföras av en överläkare på en annan mottagning. Vet inte om jag ska förbereda mig på det värsta eller om det finns en chans. 6+2 i morgon. Så här såg det hinnblåsan ut igår (6.8 mm). Tycker ju inte att den är helt svart (svart är ju vatten). Mem som sagt enligt gyn inget foster iaf.

Åh stort lycka till. Var med om exakt samma sak i höstas och vet precis hur hemskt det är. Vi såg ett hjärta en vecka efter vårt första tidiga UL i 6+0 där ultraljudsteknikern bara sade att hon inte såg något alls och sedan inte kunde hjälpa till mer. Värsta 5 dagarna i mitt liv. Dessvärre slutade vår graviditet ett par veckor senare. Hoppas verkligen att det går bättre för dig idag! Annars har jag förstått att man kanske ska vänta ytterligare några dagar till någon vecka för att ge det en chans att växa lite. Kommer själv inte göra så tidigt ultraljud den här gången, det kostade väldigt mycket tårar och en extrem känslomässig karusell som jag fortfarande inte riktigt hämtat mig från. Styrkekram!
Svar på tråden BF december 2019