Inlägg från: Anonym (Livet jävla perspektiv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livet jävla perspektiv)

Borde jag anmäla fertilitetsläkaren?

Anonym (S) skrev 2019-03-19 14:52:04 följande:

Jag hade anmält. Det borde inte vara okej att ställa en så pass allvarlig diagnos så lättvindigt. Herregud, barnmorskan jag träffade ville inte ens definitivt säga att jag hade fått missfall utan en "second opinion". Det var tydligen standard.

Att få höra att adoption är det enda alternativet, punkt slut, är ju lite av en dödsdom. Tänk om egna barn hade varit otroligt viktigt för din partner och så hade han lämnat dig? Tänk om det hade varit ditt största mål i livet och det där hade gjort dig extremt deprimerad och förstört ditt liv? Risken finns ju att du aldrig hade råkat märka att det inte stämde.

Nej, det känns som att rutiner har brustit här och dessutom är bemötandet så dåligt att du borde anmäla henne bara pga det..

Det må ha varit en felbedömning och jävligt klumpigt uttryckt, men en dödsdom? Lite jävla perspektiv tack! ?Du har tre månader kvar att leva? är en dödsdom. Och den partner som väljer att lämna sin livskamrat för att hon inte kan föda fram hans avkomma, han är en patetisk ynkrygg....

Ts, om du tror att du skulle må bättre av att anmäla så gör det. Det kommer nog tyvärr inte att leda till någonting för läkaren eller mottagningen.
Svar på tråden Borde jag anmäla fertilitetsläkaren?