• Anonym (Frida)

Borde jag anmäla fertilitetsläkaren?

Vilka undersökningar var det som hade gjorts? Vad var resultaten på dessa? Vad var orsaken till att du var inne på ivf? Att du träffade henne en sådan kort tid spelar egentligen ingen roll utan det är snarare det som ligger som underlag för hennes bedömning. Kanske var det så att allt visade på att du inte hade ägg, att de du hade var av bristande kvalitet eller något och att de resultat som kom visade att statistiskt så lyckas man då inte bli gravid, även om kanske tex 1 på tusen blir det. Eller en på 10 tusen. Att du sedan har lyckats bli gravid inte bara en utan flera gånger är sedan en tillfällighet.

Exempel:mitt äldsta barn föddes med två tänder. Tandläkaren vi fick träffa innan vi skrevs ut från BB sa att sannolikheten på att födas med tönder låg på ca 1:1000. En annan tandläkare sa 1:2000. Personalen på förlossningen och BB sa att de aldrig varit med om det innan. Fyra år senare födde jag ännu ett barn, även den hade två tänder. Alla vi har pratat med (läkare, tandläkare, personal på sjukhuset etc) har sagt att när tänderna dyker upp inte är genetiskt. Ingen på varken min eller min mans sida har fötts med tänder, inte heller fått tänder ovanligt tidigt. Det har bara råkat bli så

Svar på tråden Borde jag anmäla fertilitetsläkaren?