Anonym (Frida) skrev 2019-03-17 16:57:27 följande:
Hej, jag undrar bara vad ni har för inställning till all inclusive på solsemestern.
Brukar ni boka AI?
Åker ni själv, med en kompis, med en partner, med eller utan barn?
Jag ska boka en vecka i solen, ska åka själv, och överväger all inclusive av olika anledningar.
Det beror alldeles på vad man vill ha ut av semestern.
Jag reser själv/med sambo och ev någon mer vuxen. När jag åker med andra är jag reseledare.
Jag har åkt själv på AI, charter och bokat allt själv med hotell och reguljärflyg. Reser inte på skollov.
Med AI stannar man på hotellet, jag bokar många stjärnor så maten blir ok, alkoholen är sällan bra. Läser också recensioner. Jag åker på det när jag vill komma iväg en vecka och vila, vara ute och gå i solen, simma, läsa böcker, gå på spa, sova, äta bra. Äta bra kanske inte matchar AI, men de har frukt, grönsaker, fisk, kött, så jag brukar äta 2 mattallrikar grönsaker/dag. Landet spelar då inte så stor roll eftersom man inte ser så mycket av det, så jag skulle aldrig åka till ett intressant land, om jag inte redan har sett det mesta av sevärdheterna där. Så det blir inga större resminnen, mer än kanske den töntiga vattengympan (som jag brukar delta i). Det brukar vara en bullig restaurangmiljö, om det spelar roll för dig.