All inclusive eller inte?
Man blir ju väldigt bunden till tider med all inclusive, vi bokar inte ens det trots småbarn för att det känns för jobbigt. Det brukar dessutom inte vara jättekul mat men man har betalat förjäkla mycket så man vill få valuta för pengarna och inte betala för att äta någon annanstans istället.
En annan sak jag tänker på är, vilken typ av hotell har du valt? Ofta är det mycket stoj och stök, barnskrik och så vilket är jobbigt även om man själv reser med barn som inte är helt ouppfostrade. Är det värt det? Smaklös mat på fasta tider 3 ggr/dag plus fikatillfällen i sällskap med skrikande ungar? Så ser jag det iaf. Hitta hellre en vettig restaurang som du återkommer till isåfall, eller handla hem från någon lokal matbutik ibland om det inte är så noga.
Min erfarenhet är att maten är bra, men d bokar jag inte de allra billigaste alternativen.
Sedan så kan man ha koll på att hotellet inte har barnpool t ex, det tar bort risken för skrikiga ungar rätt rejält. Se till att inte boka hotell med barnklubbar.
Då blir det oftast bra!