Inlägg från: Anonym (Reser ofta med all inclusive) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Reser ofta med all inclusive)

All inclusive eller inte?

Anonym (Fast) skrev 2019-03-17 20:00:44 följande:

Man blir ju väldigt bunden till tider med all inclusive, vi bokar inte ens det trots småbarn för att det känns för jobbigt. Det brukar dessutom inte vara jättekul mat men man har betalat förjäkla mycket så man vill få valuta för pengarna och inte betala för att äta någon annanstans istället.

En annan sak jag tänker på är, vilken typ av hotell har du valt? Ofta är det mycket stoj och stök, barnskrik och så vilket är jobbigt även om man själv reser med barn som inte är helt ouppfostrade. Är det värt det? Smaklös mat på fasta tider 3 ggr/dag plus fikatillfällen i sällskap med skrikande ungar? Så ser jag det iaf. Hitta hellre en vettig restaurang som du återkommer till isåfall, eller handla hem från någon lokal matbutik ibland om det inte är så noga.

Man måste inte äta på hotellet för att man bokat all inclusive!
    Min erfarenhet är att maten är bra, men d bokar jag inte de allra billigaste alternativen.

Sedan så kan man ha koll på att hotellet inte har barnpool t ex, det tar bort risken för skrikiga ungar rätt rejält. Se till att inte boka hotell med barnklubbar.

Då blir det oftast bra!
    Petra1972 skrev 2019-03-18 12:08:59 följande:

Hej!  Jag är 50 och har rest från och till själv, min upplevelse är att juh mindre hotell juh mindre restauranger desto mer kontakt får man med lokalbefolkningen. Har någon gg hamnat på en resort, och då känt mig som världens ensammaste  :)  och likadant blir det med all inclusive, alla är par och familjer.
    så mitt råd: Hoppas över det

Så olika man kan uppleva saker!

Jag är 56, åker alltid på all inclusive. Stora hotell med minst 200 rum, gärna det dubbla. Reser alltid ensam.

Där jag knutit kontakter har varit de stora hotellen, skulle inte boka ett litet sk "familjärt" eller "pittoreskt".
    Sedan väljer jag bort hotell med barnpool och underhållning för barn. Samt familjehotell.

Funkar jättebra och jag är supernöjd. Så mitt råd är, boka all inclusive!
    Anonym (Tips, kanske?) skrev 2019-03-19 13:48:04 följande:
    Hej, jag har också åkt ensam de sista åren och tycker också att det är svårt att resa ensam till små familjära hotell (där jag har råkat hamna i brist på erfarenhet).. Jag är i din ålder och undrar om du har något tips på något/några bra hotell du varit på?
    Beror ju lite på vart du vill åka.
    Men ett tips är Catalonia Punta Del Rey på norra Teneriffa. Ett helt underbart ställe!
    Pasa Beach i Marmaris, Turkiet är också kanon.
    Glinda från Oz skrev 2019-03-20 00:23:00 följande:
    Alla hotell är inte små bara för att det inte är all inclusive och jag har aldrig någonsin letat restauranger utomlands.
    Fast gillar man all in så spelar det liksom ingen roll.
    Anonym (A) skrev 2019-09-08 18:19:07 följande:
    Håller med
    Jag reser själv, precis som ts.
    Ts, är du kvar här på FL så får du gärna kommentera. 

Skulle aldrig välja ett hotell utan all inclusive.
Svar på tråden All inclusive eller inte?