• Anonym (Ledsen)

Ex narcissist förstör mitt liv

Ni som har levt ihop med en narcissist och har barn med denne, och lyckats få ut honom/henne ur er liv, snälla läs detta och kom med era tips.

Jag har varit gift med en narcissist i många år, har två barn med honom, en tonåring och en 6 åring. Har lämnat honom för gott 2 år sedan. Har ordnat liv och allt är underbart utan honom. Men han släpper inte taget...han jävlas fortfarande. Lite fakta:
    - han har ingen ny
    - vi har ingen fungerade umgänge för barnen
    - han är inte en "bra" pappa (ger barnen godis/skräpmat, borstar ej tänder osv)
    - han gör allt för att göra livet ett helvete för mig, han skar sönder mina bildäck 4 gånger sedan i somras
    - polisen gör inget eftersom de inte har bevis, dock registrerar de allt varje gång
    - han har dock kontaktförbud och får inte kontakta mig

Jag behöver konkreta tips på vad jag kan göra, finns det någon tips/trick, vad som helst?
    Har läst mycket om narcissister, så jag vet hur de funkar osv. Har kört med "grey stone" metoden.

Ser inget alternativ än att lämna landet snart.....det vill jag verkligen inte

• Svar på tråden Ex narcissist förstör mitt liv
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Förstår) skrev 2019-03-30 17:39:42 följande:

Det vore bra om han hittade någon ny så du får vila, det blev en sådan skillnad (hemskt att säga för nu har ju någon annan ett helvete istället), man förtjänar frid.

Jag läser ofta på om störningen så att jag inte glömmer bort mig, kunskap är makt. Det brukar bli lindrigare om man inte visar någon reaktion, men 2 år är lång tid. Ber han om något, visar att han vill ha ut något av dig ...? Vad i så fall?

Exakt, vill så gärna att han hittar nån ny, men tvekar, han är nog inte den typen.

Det har gått upp och ner, men han vill t ex skada mig ekonomiskt, lämnar barnen sent, kommer plötsligt med barnen.

Skulle jag träffa nån är det kört. Han skulle döda mig.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (jag också) skrev 2019-03-30 17:44:53 följande:

För mig är det 4 år, men han vill inte släppa kontrollen. Han har en ny, men de verkar fortfarande vara i "smekmånadsfasen". Han ringer och han kommer förbi. Skyller på att han vill träffa barnen, men det enda han gör är att fråga ut dem om vad jag sysslar med. om jag köpt något nytt eller om vi t ex möblerat om någonting.

Mina barn berättar också om hur han frågar ut de om mig.

4 år...är så lång tid. Hoppas att det blivit mildare.

Såna människor borde straffas!!

Läste nånstans att enda hoppet var när barnen var stora. Då kunde barnen säga ifrån och sköta all kommunikation och umgänge själv.

Minsta är bara 6 år nu. När hon blir 10 år får jag kanske lite luft.
  • Anonym (Jag)

Jag vill bara säga att jag förstår dig. Är i en liknande sits.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Jag) skrev 2019-03-30 18:27:10 följande:

Jag vill bara säga att jag förstår dig. Är i en liknande sits.

Ledsen att höra.

Att vi är så många.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-03-30 18:33:07 följande:

Ledsen att höra.

Att vi är så många.

Vi är på tok för många som drabbas av psykopater och narcissisters vrede. Dom är luriga och farliga!

Jag har själv haft dom funderingarna på att fly, så jag får leva ifred någon gång..
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-03-30 18:15:08 följande:

Han har tyvärr redan hunnit förstöra en stor del av mitt liv. Just därför blir jag arg och ledsen, vill inte slösa mer av min tid på honom.

Men hellre ett sånt liv som jag har nu än att leva med honom. Trots allt är jag tacksam att jag sluppit fri frpn honom.

Har du pratat med någon?Samtalskontakt,psygolog osv.Ge inte upp och du har rätt att må bra.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Jag med) skrev 2019-03-30 20:48:00 följande:

Har du pratat med någon?Samtalskontakt,psygolog osv.Ge inte upp och du har rätt att må bra.

Nej har inte pratat med nån, kanske borde. Men jag accepterar att det tar tid att läka, det känns ändå att det går åt rätt håll osv.

Det som stör mig är att han inte släpper. Fick ett samtal nyss från okänt nummer. 100% säker på att det är han. Släpp och gå vidare....vad vill han
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-03-30 21:04:17 följande:
    Nej har inte pratat med nån, kanske borde. Men jag accepterar att det tar tid att läka, det känns ändå att det går åt rätt håll osv.

Det som stör mig är att han inte släpper. Fick ett samtal nyss från okänt nummer. 100% säker på att det är han. Släpp och gå vidare....vad vill han
    Han har en agenda och är tålmodig, han kommer att se det som en vinst om du reagerar på det han gör.

Det är så de får deras energi (när de inte har någon som när deras grandiositet på annat sätt, som t ex en ny partner med lyxig livsstil och tjusig umgängeskrets t ex ... Då kan de svänga om helt, anpassa sig och bli hur mysiga som helst, hjälpsamma, "godhjärtade". Speciellt om just det förhållningssättet gynnar dem i deras nya relation.
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (Jag) skrev 2019-03-30 18:49:22 följande:
    Vi är på tok för många som drabbas av psykopater och narcissisters vrede. Dom är luriga och farliga!

Jag har själv haft dom funderingarna på att fly, så jag får leva ifred någon gång..
    Man blir fri när man blir oberoende av dem, tyvärr har jag barn med en som lyckligtvis är ganska stora nu. Jag känner att ju självständigare de är, desto mindre hållhake har man på mig.

Jag inser att han utövar en effektiv härskarteknik på mig, det är att jag aldrig är riktigt riktigt säker ... kommer han att fortsätta vara så här hjälpsam som han är nu - eller .... ska det vända. Man är aldrig trygg med en narcissist. Hur trevliga de än verkar. Det är bara ett enda låååååångt spel.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Förstår) skrev 2019-04-06 16:10:14 följande:

Han har en agenda och är tålmodig, han kommer att se det som en vinst om du reagerar på det han gör.

Det är så de får deras energi (när de inte har någon som när deras grandiositet på annat sätt, som t ex en ny partner med lyxig livsstil och tjusig umgängeskrets t ex ... Då kan de svänga om helt, anpassa sig och bli hur mysiga som helst, hjälpsamma, "godhjärtade". Speciellt om just det förhållningssättet gynnar dem i deras nya relation.

Exakt, han har en agenda. Han vill ju ha mig tillbaka. Han vill skada mig på alla möjliga sätt så att jag blir hjälplös och går tillbaks till honom. Detta sa han till mig en gång.

Problemet med mitt ex är att han är ensam och har inget liv. Därför har han massor av tid att göra livet ett helvete för mig.

Jag skulle t o m betala för att han skulle hitta en ny.
Svar på tråden Ex narcissist förstör mitt liv