Inlägg från: Anonym (En dam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En dam)

Grejen med dam/herr-toalett?

Så länge städningen är tillräcklig har jag inget emot "okönade" toaletter. Men det verkar tyvärr vara så att det är vanligare att män är egoistiska äckel än att kvinnor är det. Ibland stinker det ju piss tom utanför herrtoan... Motsvarande händer ytterst sällan på damtoaletten. Med andra ord behöver toaletterna städas mycket oftare för att hålla sig ok om män använder dem.

Min man har också berättat om hur äckligt det är i herrarnas oklädningsrum på badhuset och gymmet.

Jag lider så med alla de män som inte är äckliga och ändå behöver använda såna herrtoaletter/-omklädningsrum!

• Anonym (En dam)

Jag minns första gången jag hälsade på en av mina kompisar som barn. Jag blev instruerad att använda hennes och mammans toa, för på pappans och broderns var det så äckligt...

• Anonym (En dam)

Min man är med i en mansdominerad förening och var nyligen på en träff som varade i några dagar. De få kvinnorna som var där inrättade efter någon dag en damtoalett för de stod inte ut med äcklet på toa.

Jag skrev det tidigt i tråden men det är värt att upprepas: det här blir ju jäkligt trist för de män (tex min make) som håller snyggt och rent på toa. Det hade varit bättre att inrätta en äckeltoa till de som inte sköter sig, men gissar att få skulle välja den. :) 

Minns en arbetsplats jag städade på där det var övervägande andel män, men det var bara en av toaletterna som var äcklig. Gissar att det rörde sig om ett enda äckel och sen typ 10 ytterligare män som skötte toalettandet helt normalt. 

Sen kan män ha en fränare lukt på sin urin. Men det kan de ju inte hjälpa. 

• Anonym (En dam)
    Anonym (Gåtan?) skrev 2023-10-15 11:09:57 följande:
    kvinnor kanske städar hemma men på damtoaletter är det ofta kaos, är påsen full så slänger de hellre allt på golvet istället för att byta, hår och kladdigt smink i tvättstället, grejer som dräller överallt

Det märkliga är att jag som besökt damtoaletter i 45 år inte alls känner igen den bilden.

Men jag läste här på FL en tjej som jobbade i damklädesbutik. Hon hade en teori om att kvinnorna var så less på att städa, så när de gick och handlade betedde de sig som
    svin (släppte kläder på golvet, satte tiggummit på spegeln mm) för att få ur sig sin städfrustration. 

Svar på tråden Grejen med dam/herr-toalett?