Grejen med dam/herr-toalett?
Anonym (kristos) skrev 2019-03-15 21:23:16 följande:
Det där med att mänstoor skulle vara sunkigare är bara en jävla generalisering. Finns män som sitter ner och kissar, och man kan lägga papper på ringen om man tycker det känns olustigt.
Vissa kvinnor läcker urin när de satt sig eller reser sig, så det hamnar på ringen, inte så trevligt heller, plus att kvinnor också bajsar, och gör ränder efter sig.
Dom flesta kvinnor använder papper på toaringen = kiss hamnar på papperet. Jag skulle ändå säga att om det är vanligt att kvinnor droppar så torkar majoriteten av ringen efter sig för det är extremt sällan jag ser kiss på toalettstolen när jag är på offentliga toaletter. Finns också toaborste som kvinnor generellt är bättre på att använda än män...
Men hur ska man göra som transkvinna eller transman när det är uppdelat? Hur reagerar ni kvinnor om en transkvinna kommer in på damernas t.ex.?
För övrigt så tycker jag många toaletter är könsneutrala. Senast nu när jag var på bio så var toaletterna inte uppdelade. Även många snabbmatställen har ej uppdelade toaletter. Och gymmen om de har toa utanför omklädningsrummet. Och mataffärer där dom har toalett i "entrén". Har för mig biblioteket här också har "omärkta" toaletter.