Inlägg från: Minmakaron |Visa alla inlägg
  • Minmakaron

BIM April

Tjoppa12 skrev 2019-04-05 22:45:06 följande:

Är en vecka efter ÄL och det började med att för någon dag sedan gjorde mina bröstvårtor ont, det försvann lite efter ca 2 dagar till att idag få himla ont i hela brösten ?? Började med vänstra, lite under bröstet.. och hela dagen har nu båda gjort ont och ömmat som tusan. Nu på kvällen har det börjat "ila" i bröstvårtorna? Inte alls skönt.... Någon som känt lika ?

Hoppas det är ett symptom och inte pms... Brukar få ont i brösten 1-2 dagar innan mens, inte 9 dagar innan. Blir också yr så lätt när jag ställer mig upp men det vet jag inte alls hur jag ska tolka det. Bara snurrig kanske haha

Det där beskrivningen känner jag igen till punkt och pricka.

Men för för mig kom allt senare, bim -5 och -4.

Hoppas det är något hos dig också!
  • Minmakaron
    Tjoppa12 skrev 2019-04-05 22:45:06 följande:

Är en vecka efter ÄL och det började med att för någon dag sedan gjorde mina bröstvårtor ont, det försvann lite efter ca 2 dagar till att idag få himla ont i hela brösten ?? Började med vänstra, lite under bröstet.. och hela dagen har nu båda gjort ont och ömmat som tusan. Nu på kvällen har det börjat "ila" i bröstvårtorna? Inte alls skönt.... Någon som känt lika ?

Hoppas det är ett symptom och inte pms... Brukar få ont i brösten 1-2 dagar innan mens, inte 9 dagar innan. Blir också yr så lätt när jag ställer mig upp men det vet jag inte alls hur jag ska tolka det. Bara snurrig kanske haha

Sorry, jag är lite allmänt förvirrad nu också känner jag. Menade bim -3 och bim -2 i förra inlägget. ;)
  • Minmakaron
    Lunalove skrev 2019-04-07 12:21:03 följande:

Blev min 5e kemiska graviditet denna gången, precis 2 år av försök. Det positiva är att min lutealfas förlängdes med 3 dagar från 11 till 14 av denna ProgesterAll kuren. Skall testa glandin nästa gång i kombination med ProgesterAll, om det inte tar sig så kommer jag nog ge upp och fokusera på att gå ner i vikt för att få hjälp av sjukvården.

Grattis till er som hittils plussat och lycka till ni andra :)

Åh... hoppas att du inte ger upp och att det tar sig snart. Stor kram
  • Minmakaron
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-04-10 18:37:13 följande:

Vad tror ni, kompisar? BIM -5 idag och kvällsurin. Tycker mig se ett streck där.

Jo, men visst ser det ut som ett streck! Spännande! :)
  • Minmakaron
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-04-11 08:48:34 följande:

Morgonens test. Fortfarande svagt, men är ju lite kvar till BIM, så finns hopp. :)

Åh, ser ett streck nu också! Jag tror det är positivt! Roligt!
  • Minmakaron
    Anonym (Mamma till två) skrev 2019-04-11 13:16:23 följande:

Vad har alla för symtom? Någon som känner något speciellt och sen vart positivt? ??

Sen jag fick plus i fredags har jag känt:

-ömma bröst och bröstvårtor (började ca 10 dagar efter ÄL)

-trötthet (är trött, tröttare och tröttast. Vill bara sova.)

-ökad aptit. Särskilt mellan måltider.

-explosion av hormonakne på hakan och runt munnen (började ca 9 dagar efter ÄL)

-ökade hjärtslag och känsla av dålig kondition

-tendens till halsbränna

-humör som vid pms

-lite molvärk då och då (inget att jämföra med min vanliga kraftiga mensvärk än dock)

Det är väl allt jag kan komma på nu tror jag.

Det som fick mig att ana hur det låg till först var den hormoniella aknen som dök upp med besked på hakan och runt munnen som aldrig förr. Det tog jag som något konkret som jag inte kunnat manipulera mig själv till att inbilla mig. Litade inte riktigt på mig själv vad jag kände i brösten. ;)
  • Minmakaron
    Anonym (Mamma till två) skrev 2019-04-11 13:16:23 följande:

Vad har alla för symtom? Någon som känner något speciellt och sen vart positivt? ??

Kom på två saker till:

-kroppstemperaturen sjönk aldrig efter ÄL utan fortsatte vara förhöjd med ca 0,4-0,5 grader.

-?tröga tarmar?, mer åt det hmmm... förstoppande hållet ;)

Dom flesta symptom som jag nämnt här och inlägget ovan har kommit precis vid bim eller senare och ökar successivt.

Innan bim var det bröst, akne och temp som fick mig att haja till.
  • Minmakaron
    Anonym (Hej) skrev 2019-04-11 22:21:36 följande:

Hejsan!

Vad är odsen, jag är nu på äl +4 och tror jag har en svampinfektion! Klåda och vita flytningar, det svider inte när jag kissar men kliar en del :) tips?

Ehhh, exakt samma sak hände mig... har inte haft det tidigare i varje fall inom en tioårsperiod. Till slut googlade jag på om det kunde vara svamp eftersom jag inte kände igen det. Höll på att trilla av stolen när det kom upp träffar på svamp och att en del hävdar att det är deras tidigaste graviditetstecken.

En vecka senare plussar jag. Om det har ett samband låter jag vara osagt. Men ett litet tips ändå... ;)
  • Minmakaron

[quote=79567879][quote-nick]annaboo skrev 2019-04-15 18:21:55 följande:[/quote-nick][/quote]

Visst är det ett plus! Grattis! :)

• Minmakaron
    Linneaalice14 skrev 2019-04-16 07:03:20 följande:

Hej kollade på testet nu en stund efter, De måste väl vara positivt?

Jo, visst ser det positivt ut det där. Vågar mig nog på ett grattis! Spännande!
  • Minmakaron
    Linneaalice14 skrev 2019-04-16 08:01:02 följande:

Ja lite nervöst e de tycker ni skall köpa clearblue tidiga? 

Eller?

Ja, för mig var det jätteskönt att på så vis få det bekräftat direkt istället för att gå och grubbla och vänta på att tiden skulle gå och testen förhoppningsvis skulle bli tydligare. :)
  • Minmakaron
    Linneaalice14 skrev 2019-04-16 08:01:02 följande:

Ja lite nervöst e de tycker ni skall köpa clearblue tidiga? 

Eller?

Just det, jag menade digital i mitt tidigare svar ovan. Tydligast så och du slipper grubbla och tyda! ;)
  • Minmakaron
    Linneaalice14 skrev 2019-04-16 14:08:24 följande:

Menar ni clearblue digital med indikator för veckor?

Japp, precis det!
  • Minmakaron
    Linneaalice14 skrev 2019-04-17 06:26:00 följande:

Jodp mina kära flickor:) 

De är en graviditet:)

Morgon urinet idag....

Tjo ho!! Grattis! Skönt med digitala test för att få det bekräftat.;)
  • Minmakaron
    Leos Mamma 88 skrev 2019-04-17 07:39:11 följande:

Mitt hjärta rusar!!!

Vad tror ni om detta?

Jag har massor av symtom, men ville inte hoppas på för mycket innan testet visade att jag hade rätt och att symtomen inte bara var PMS.

Jag tog ett ClearBlue early igår som visade otroligt svagt, men något fanns där.

Det var så svårt att få en bild med bra fokus...

Jag ser något där! Spännande! :)
Svar på tråden BIM April