Inlägg från: Minmakaron |Visa alla inlägg
  • Minmakaron

BIM April

Ellie08 skrev 2019-03-30 21:12:45 följande:

BIM börjar närma sig för många av oss som har det den kommande veckan. Jag är iofs bara på ÄL+7 men känner inget speciellt. Är fortfarande varm om kvällen och har lite ont i nedre delen av magen och sträckningar i ljumskarna men det kan också vara träningsvärk haha. I januari så var jag verkligen skengravid så jag har chillat lite med att analysera sen dess men man kan ju inte låta bli att tankarna går dit. Hur känns det för er?

Jag håller med dig. Förra månaden gick jag bananas på att känna efter och se tecken. Nu försöker jag resonera förnuftigt och rationellt och när jag märker av små ?tecken? försöker jag förklara det med vad som är sannolikt och inte alls sannolikt. ÄL +6 här så jag borde verkligen inte känna något rent logiskt heller. Gör jag det nu kan jag nog förutsätta att det är mitt huvud som spelar mig ett spratt. Så går tankegångarna just nu hos mig.

Efter helgen låter det nog helt annorlunda om jag känner mig rätt. Beställde faktiskt tidiga tester idag. Jag hoppas att jag kan stå emot och inte testa för tidigt och helst inte alls innan BIM. Men ändå, det vore ju så trevligt att veta snart... ;)
  • Minmakaron
    Ellie08 skrev 2019-03-30 22:20:47 följande:

Vilken berg och dalbana när det kommer till känslorna och att man kör en mindgame mot sig själv hahaha! Efter ÄL så hade jag noll hopp, kände det genomgående under veckan, var lite nere men sen igår så har jag börjat känna mig lite hoppfull fast jag egentligen inte borde göra det och jag har också beställt tester.. suck varför gör man detta mot sig själv? Det är som du säger, man försöker tänka förnuftigt och rationellt men någonstans efter ÄL så försvinner det och man måste påminna sig själv om alla gånger man känt saker och tolkat symptom.. Jag är så avundsjuk på alla som helt kopplar bort och kommer på att de inte har haft mens typ efter två veckor post BIM. 

Precis så. Du sätter ord på precis allt där. ;) Tur att det finns fler än jag.
  • Minmakaron
    Ellie08 skrev 2019-03-31 15:15:37 följande:

Haha aww vi är nog ett par stycken här som är lika knäppa? Hur känns det för dig idag? Jag hade såna sjuka kramper under natten och på morgonen - har varit så illamående hela dagen idag. Jag tror att det är början på PMS för mig - brukar få illamående då.. :(

Jo, här börjar signalerna gå igång och jag känner både det ena och det andra. Jag förklarar det hela med att jag jobbar natt i helgen, både fredag, lördag och söndag (gör det ca en gång i månaden). När jag jobbar natt förändras allt och blir upp och ner både fysiskt och psykiskt ändå, så nu litar jag inte alls på signaler jag får som humörsvängningar, trötthet och ömma bröst. Inget i övrigt. Hoppas ändå såklart, lite i smyg. ;)

Vi får hålla tummarna för oss ändå!
  • Minmakaron
    Dalarna1984 skrev 2019-03-31 19:42:33 följande:

Varför är man så dum och inte kan hålla sig borta från att testa tidigt?! Ska ha mens på lördag så vet att det är tok tidigt och att det kan ändras men fick såklart ett minus. Man går och har dessa grav symtom ( molande värk i mage och rygg) och hoppas på plus. Nu blev jag istället deppig och ja.. Känner mig misslyckad! =( varför väntar man inte!!!

Åh, visst är det så jobbigt det där... vet precis. Varför kan man inte bara låta det vara? Men som du säger, för tidigt. Men så svårt att låta bli fast man vet det. Nu finns det gott om hopp att det kan bli ett plus för din del ändå. Håller alla tummar! Tur vi har varandra här ändå när det känns deppigt.
  • Minmakaron
    Ellie08 skrev 2019-04-01 17:37:01 följande:

BIM-5. Blev inget denna gång heller - denna mensvärk och ont i ryggen är nu garanterat PMS. :(

Åh... vad trist... men än kan mirakel ske och det är en stund kvar till BIM. Helt säker på BIM-dag? Kram till dig.
  • Minmakaron
    Ellie08 skrev 2019-04-01 22:27:46 följande:

Tack, hur har du det? Jag är lite smått osäker på BIM dag, Flo-app säger 6 april, Clue app säger 8 april. Så vi får se hur det känns om några dagar... Nu är jag i den fasen där man är delusional och kollar upp alla trådar med folk som plussat efter BIM hehehe

Känner igen det där, besvikelser och hopp som tänds igen och googlandet om minus-till-plus-historier. Been there. ;)

Använder också Flo, men Clue framför allt. Flo-appen räknar två dagar före Clue för mig också och Clue är för mig mer tillförlitlig.

Själv har väl tankarna snurrat igång här rejält. Sticker det inte lite? Är inte brösten ömma? Växlar inte humöret lite väl mycket? Grät jag inte lite väl mycket till TV:n? (Sen att det var till dokumentären om Josefin Nilsson som är nästan omöjlig att INTE gråta till spelar ingen roll) m.m.. så jag är där jag helst inte vill vara.

Kan inte sova nu heller för jag vet att jag borde kunna ta ett tidigt test imorgon men vill jag verkligen det? Vill jag verkligen utsätta mig för det rättare sagt...
  • Minmakaron
    Ellie08 skrev 2019-04-02 17:27:46 följande:

Självklart så kunde jag inte hålla mig efter illamående och molvärk, så tänkte få saken ur vägen och testa digitalt. BIM-4. Tjejer, jag kan inte tro på detta?!!! Stämmer det??!!!

Men åhhh!!! Grattis!!!! Underbart att läsa! Blir så glad för din skull <3 Så värt!

Själv har jag inte så mycket hopp. Efter negativt tidigt test idag, känner jag ingenting längre i kroppen. Det satt nog bara i huvudet. Men ditt plus ger hopp, inte för den här gången, men för framtiden.
  • Minmakaron
    Lyra78 skrev 2019-04-03 08:07:46 följande:

Wow, grattis! Tänk vad en dag kan skilja! Hoppas era plus smittar av sig till oss andra .

Precis! Tänk vad en liten dag kan göra. Väldigt intressant och peppande! Nu håller vi tummarna för fler plus.
  • Minmakaron
    Nicciz skrev 2019-04-03 20:50:52 följande:

När jag blev gravid så kände jag absolut ingenting fram till vecka 7. Och när jag är skengravid så känner jag hur mycket som helst så det behöver inte betyda ngt

Härlig läsning! Det släpper kanske lite på den inre pressen för mig och fler här inne. :)

Min syster är gravid i vecka 15 och känner inget förutom lite täppa, tighta byxor och ?tröga tarmar?. Hon anade absolut inte att hon kunde vara gravid förrän en bra stund efter BIM.
Svar på tråden BIM April