• Enmsik

BIM April

Yes äntligen bekräftat. Nu hopppas vi att det sitter rätt och bra så vi får en bebis i december :D

• Enmsik
    Frekvens skrev 2019-04-14 09:09:56 följande:

Grattis! Jag tog ett likadant igår. Sån lättnad!

Roligt att vi har så nära BF. Håller tummarna för oss! <3

Verkligen! Vill berätta för de närmsta så snart som möjligt men skulle ändå vilja vänta tills man vet att det i alla fall sitter rätt. Graviditeten i december så valde vi att inte berätta.. sen fick jag ringa de närmsta och berätta att jag låg inne på kvinnokliniken och skulle operera bort ett utomkveds. Så jäkla tråkig nyhet... nu vill jag gärna ha med dem på resan om det inte går vägen så att de vet. Så dumt egentligen att hålla det för sig själv och må dåligt i ensamhet om något händer. Ska förhoppningsvis på tidigt VUL om ca 1,5 vecka för att se så att det sitter i livmodern. Sen får det gå som det går. Men vore så fantastiskt att få en bebis efter att ha försökt 1,5 år.. :D
  • Enmsik
    Pollyp skrev 2019-04-14 11:54:41 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa imorse... Har bim den 21/4. Men vad är det här för knepigt streck/skugga tror ni?

Jag har tyvärr haft så när jag inte har varit gravid.. men håll hoppet uppe! Det är fortfarande alldeles för tidigt!! <3
  • Enmsik
    Frekvens skrev 2019-04-14 10:48:55 följande:

Förstår vad du menar! Mina föräldrar vet men min mans föräldrar hann vi aldrig berätta för då vi fick missfall samma vecka när vi egentligen skulle berätta, två gånger dessutom, galet. Och nu ska vi berätta i påsk så man är ju helt nojig nu..

Ska bli så skönt att få berätta för dom vad vi gått igenom, sen är det bara att hålla tummarna att det lilla fröet vill stanna kvar där inne den här gången <3

Ja jag tror att vi kommer vänta tills vi i alla fall vet att det sitter där det ska. Sen berättar vi nog för de närmsta :)
  • Enmsik
    Frekvens skrev 2019-04-14 10:48:55 följande:

Förstår vad du menar! Mina föräldrar vet men min mans föräldrar hann vi aldrig berätta för då vi fick missfall samma vecka när vi egentligen skulle berätta, två gånger dessutom, galet. Och nu ska vi berätta i påsk så man är ju helt nojig nu..

Ska bli så skönt att få berätta för dom vad vi gått igenom, sen är det bara att hålla tummarna att det lilla fröet vill stanna kvar där inne den här gången <3

Ja jag tror att vi kommer vänta tills vi i alla fall vet att det sitter där det ska. Sen berättar vi nog för de närmsta :)
  • Enmsik

Hjälp! igår efter lite mys med sambon gick jag på toa. Det som ska ut kom ut ;) men tillsammans med lite rosa/rött blod. Var även på toa inatt och när jag då torkade kom det lite till fast mindre och nu imorse typ inget men ändå lite när jag torkade mig. Ni som är gravida eller har fler graviditeter i bagaget. Kan det vara normalt? Har läst att det kan vara tappen som är känslig eller slemhinnorna.. men blir såklart ändå orolig.

• Enmsik
    Josefiiin85 skrev 2019-04-15 14:21:31 följande:

[quote=79566684][quote-nick]Enmsik skrev 2019-04-15 08:14:43 följande:[/quote-nick]

Hjälp! igår efter lite mys med sambon gick jag på toa. Det som ska ut kom ut ;) men tillsammans med lite rosa/rött blod. Var även på toa inatt och när jag då torkade kom det lite till fast mindre och nu imorse typ inget men ändå lite när jag torkade mig. Ni som är gravida eller har fler graviditeter i bagaget. Kan det vara normalt? Har läst att det kan vara tappen som är känslig eller slemhinnorna.. men blir såklart ändå orolig.

[/

De kan vara normalt att ha så. Avvakta och se om det kommer mer. Skulle de va ett missfall så kommer de komma mer o klumpar sen med. Jobbigt med oron. ???? håller tummarna allt går bra

Tack för svar! läser mycket om att det är normalt under tidig graviditet men man blir ju ändå lite orolig.. har inte kommit nå mer under dagen nu i alla fall och har inte ont, så förhoppningsvis är det bara lite skört där nere. :)
  • Enmsik
    Leos Mamma 88 skrev 2019-04-17 07:39:11 följande:

Mitt hjärta rusar!!!

Vad tror ni om detta?

Jag har massor av symtom, men ville inte hoppas på för mycket innan testet visade att jag hade rätt och att symtomen inte bara var PMS.

Jag tog ett ClearBlue early igår som visade otroligt svagt, men något fanns där.

Det var så svårt att få en bild med bra fokus...

Här ser jag något! När har du bim? :)
  • Enmsik
    Linneaalice14 skrev 2019-04-17 06:58:18 följande:
    Ja helt sprallig i kroppen, :) haha, förklarar nog mina ömma tuttar... Har vi nu då någon grupp för gravida?
    Stort grattis! så härligt!! finns en bf december drupp :) välkommen dit!
  • Enmsik
    Leos Mamma 88 skrev 2019-04-17 09:23:57 följande:

[quote=79570682][quote-nick]Enmsik skrev 2019-04-17 08:07:26 följande:[/quote-nick]Här ser jag något! När har du bim? :)[/

Så himla spännande!!

Jag har BIM på lördag. Alltså borde jag vara på BIM-3?

Ja okej. Då kan det absolut vara något! :)
  • Enmsik
    Jordgubbarmeglass skrev 2019-04-17 17:11:34 följande:

Hoppar in här.

Mensen borde komma den här veckan.

Den var försenad 10 dagar förra månaden så det har nog skjutits fram lite.

Tog ett test för 2 timmar sen och ska ta ett test om någon timme igen tänkte jag...

Vi får se helt enkelt.

Har tappat hoppet.

Tydligt positivt!! Grattis! Sådär såg mitt också ut! :)
  • Enmsik
    Jordgubbarmeglass skrev 2019-04-17 17:53:44 följande:

Vi får hoppas :)

Förlorade en son i vecka 23 för 2,5 år sedan och har försökt sen dess.

Grattis till dig också :)

Åh.... jag beklagar så mycket :( hoppas detta går vägen då! <3
  • Enmsik
    Mammamiao skrev 2019-04-23 07:36:21 följande:

Tog ett digitalt cb idag.... såklart ?inte gravid?.... hade mycket molvärk igår till och från men ingen mens... vill bara få den nu så att vi kan börja försöka igen. Riktigt påfrestande detta... nu kan jag inte vara gravid om jag gått över med en dag och får negativt på ett digital (de är ju känsliga?).

Blä...

Sj, hur går de för dig?

Som jag förstått det så är digitalt mindre känsliga. Så var det i alla fall på mig. Fick svagt men tydligt streck på bim-4 med graviditetskollens vanliga sticka. Tog digitalt men stod INTE GRAVID. Dagen efter (bim -3) fick jag ännu tydligare positivt med apoteket hjärtats egna. Men då väntade jag till bim-1 och tog digitalt. Då visade det gravid.
  • Enmsik
    Kiwiii skrev 2019-04-27 14:58:39 följande:

Så här ser mina test ut. Men på bim +14 så va jag hos bm och gjorde ett test där hon sa att det va negativt. Men att hennes test inte är lika känsliga som dem man använder hemma. Igår testade jag mig senast och det bara ökar så det borde ju vara något fast det blev negativt hos bm?

Troligtvis har du ju haft ägglossning senare än du trott? Annars känns det ändå svagt för att vara bim+16... Men alla är ju olika. Du borde boka ett VUL för att se så att allt är som det ska. Vill inte skrämmas men När jag blev gravid med ett utonkvedshavandeskap fick jag en positiv sticka på bim+2 som ser ut ungefär som din bim+12.

Dock vet jag ej om mitt ökade då jag tog ett digitalt som visade gravid. Efter det testade jag inge mer. Men jag hoppas att din graviditet är bra och att du bara hade sen ägglossning. Det set ju ut att öka fint från 15-16 :)
Svar på tråden BIM April