• Enmsik

BIM April

LBP91 skrev 2019-04-09 21:32:38 följande:

Jag gjorde också så, tog ett ÄL test igår som blev positivt och har BIM imorgon. Vet med säkerhet att jag hade ÄL den 25e mars så det kan inte vara positivt pga ägglossning. Måste ha reagerat på något annat hormon.

Som jag förstått det så kan ägglossningstest reagera och bli starka även nära mens. Så det ska man nog inte lite på ang grav. Men hoppas ändå att det är en graviditet den reagerar på och inte att mensen är nära. :)
  • Enmsik

Bim-4... Jag börjar tro att jag har plussat.... fick dock negativt på digitalt vid typ 12 idag och nu fick jag detta. Vågar inte lita på det dock så lägg inte in mig i pluslistan än.. ska ta digitalt i helgen men nu tror jag ju faktiskt att jag är gravid..;) vad skulle ni tro??

• Enmsik
    fannylinnea skrev 2019-04-11 18:42:20 följande:

Jag skulle tagit det som ett plus! :) Men jag har ju bara fått tokblanka test i ett års tid, så fick jag minsta lilla streck skulle jag tro på det.

Du har några spännande dagar framför dig. Håll oss uppdaterade och HOPPAS VERKLIGEN DET TAGIT SIG :D

Ja men har fått typ spökstreck på dessa test från graviditetskollen under mars. Men de var väldigt svaga jämfört med det här.. detta är ju rosa och tydligt även när det är torkat. Men vågar inte lita på det förrän ett digitalt visar GRAVID ;) ååå vad dåligt tålamod man har.. har försökt 1,5 år och ett utomkveds som vi opererade bort i januari. Vore så underbart med en bebis till jul..
  • Enmsik
    fannylinnea skrev 2019-04-11 18:46:16 följande:

Hej allihopa.

Är det någon som vet hur pass tidigt man kan se en eventuell graviditet via blodprov? Eller om man kan se tidig graviditet genom gynundersökning?

Jag ska ta ett antal blodprover på onsdag för att vi inte lyckats bli gravida och jag har bim ca 5 dagar senare. Tänkte bara om dom kan se en eventuell graviditet redan då :)

Vid blodprov kan de se om man har hcg i blodet och hur lite/mycket, långt innan man kan se på vanliga gravtest. Vid mitt utomkveds följde de med blodprov för att se när det gick ut och att det gick ut som det skulle. Fick sluta ta prov när det var nere på 4 för att de räknade det som att man inte var gravid längre då. Vanliga gravtest mäter från 25. Så blodprov kan avgöra mycket tidigare om det finns hcg. Så är du på bim-5 och är gravid så kommer du i alla fall ha hcg i blodet och kommer visas om de tar ett sånt prov. När man har mycket hcg i blodet kommer det till slut ut i urinen och det är då man kan testa med gravtest. Lycka till! :)
  • Enmsik

Litade på min magkänsla och åkte och köpte apotekets egna test. Fick detta. Tror att jag kan räkna mig som gravid nu. Doppade detta i samma urin som mitt svaga från graviditetskollen... så det skiljer nog från test till test. Även fast mitt digitala igår var negativt så tror jag att jag är gravid bara att det var för tidigt för digitalt då. Ska ta digitalt i helgen. Tills dess svävar jag på moln!

• Enmsik
    Mammamiao skrev 2019-04-12 09:47:09 följande:

Ååååh grattis fina!!!

Tack så mycket!! <3
  • Enmsik
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-04-12 09:56:30 följande:

Jani, nu vågar jag mig på att tro att det är ett plus! Tredje testet med svagt plus, men detta var starkare.

Lycklig tjej!! :D

Åh grattis! Jag plussade idag också!! :D hoppas på en eller två bebisar i december då jag eventuellt släppte 2 ägg. Hade i alla fall 2 st på gång. Men vet inte om båda fick släppa återstår att se. Nu är jag bara orolig för utomkveds då vi opererade bort ett i januari.. åå vad jag hoppas allt går bra! Lycka till med din graviditet! <3
  • Enmsik
    Frekvens skrev 2019-04-12 09:51:30 följande:

Stort grattis! <3

Tack!! <3
  • Enmsik
    Anonym (Väntat på nr 2) skrev 2019-04-13 21:43:03 följande:

Hoppar in i tråden om det är ok ????

Mest för att bara få lite hjälp att tyda ett test, skulle ha min mena den 9:e april men både mens och ägglossning har hoppat lite 1-2 dagar sent ibland, gjorde ett test just nu som såg ut så här ! Är det positivt !? Help mee

Jag ser ju streck. Mitt cb plus var lite svagare än sådär i torsdags. Igår (fredag) fick jag ett fint rosa streck på apotekets egna. Testa ett annat märke. Kan skilja supermycket. Igårmorse tog jag en sticka från graviditetskollen och det visade typ väldigt svagt streck så man knappt såg. I samma urin tog jag ett av apotekets tester som visade tydligt positivt! Så mitt råd är att testa ett annat märke imorgon eller på måndag. Det kan skilja mycket i styrka på bara en dag :)
  • Enmsik
    Anonym (Väntat på nr 2) skrev 2019-04-13 22:09:30 följande:

Åååå ????????då var de inte ja som inbillade mig iaf ???? ska testa med ett annat märke imorgon eller måndag , så spännande ! Man kan ju inte hålla Sek heller !

Nej herrugu.. tror jag testat mig 3 gånger om dagen senaste veckan hahaha!
Svar på tråden BIM April