Inlägg från: fannylinnea |Visa alla inlägg
  • fannylinnea

BIM April

Hej på er.

Jag hoppar också in här. Enligt Flo ska jag ha min mens om fyra dagar. Känner att mensvärken smyger sig på och jag orkar inte gå runt och hoppas in i det sista ännu en månad. Blir så jävla deprimerad. Och besviken,. Vi har försökt i ett år nu så det tar verkligen på krafterna, ni som vet ni vet.

HOPPAS för allt i världen att det är nu i April det händer, för oss alla! Känner att jag verkligen behöver stöd och pepp? Håller på att bli en bitter människa och min man gör allt vad han kan för att försöka vara positiv. Känner att jag bara går runt med negativ energi. Fastän jag kan prata med honom om allt jag känner är det så skönt att även kunna "spy ur sig" allt skit man känner här.

Lycka till och kram på er.

• fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-03-21 19:16:45 följande:
    Känner exakt samma som du, försökt i 8 mån och har blivit en person jag inte känner igen :(
    Det är så sorgsamt att det ska vara så. Det känns som att man liksom blir "snuvad" på den här tiden. Tiden innan. Från början var man så förväntansfull och liksom lycklig av att vi beslutat att vi ska bilda familj. Man får förhoppningar och drömmer sig bort och går runt och bara känner sig lycklig. Och inom loppet av ett år har man som du säger, blivit en person man inte känner igen. Deppig. Sorgsen. Inte så hoppfull.

Men, det finns ju inget alternativ- Det här är ju en sån gång man inte kan ge upp. Det går bara inte.

Kram.
  • fannylinnea
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-03-21 19:14:52 följande:

Testar med ÄL-test för första gången denna månad, men har ännu inte fått något utslag. Enlig Flo-appen har jag ÄL idag, men inte enligt testen tyvärr. Jaja, vi fortsätter väl mysa så fort vi får chansen, så blir det som det blir. :)

Förra gången hade jag äl (bekräftat med äl-stickor och besök hos gynekolog) tre dagar innan Flo-appen visade att jag skulle ha det.

Jag kör bara på äl-stickor. Vet att många blir stressade av dom, men jag tycker ändå att det är skönt att kunna se hur strecket blir tydligare och tydligare. Appen är ett bra för att föra in all statistik, ett bra komplement :)
  • fannylinnea
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-03-22 20:08:55 följande:
    Ja, det blir ju väldigt tydligt på det sättet. Jag kör som sagt med stickor för första gången, och än så länge ser jag inget alls. Antar att jag bara har en längre cykel, men blir lite besviken varje gång det bara är ett sträck. :/
    Jag förstår dig. I Februari hade jag ingen ägglossning. Ena månaden har man äl på höger äggstock, andra månaden på vänster. Sen pendlar det sådär fram och tillbaka.

När jag var hos gynekologen tyckte hon att vi skulle kolla upp det där med att jag inte hade ägglossning förra månaden. Så att det inte är något som gör att jag inte ägglossar på ena äggstocken. Skriver inte detta för att skrämma eller oroa dig. Vill bara dela med mig. Men fortsätt med äl-stickorna (tycker jag). Jag brukar tejpa fast testen på ett papper och skriva datum och tid bredvid. Då är det lätt att se ett mönster. Och om man märker att man bara verkar ha ägglossning varannan månad - kontakta en kvinnoklinik.

• fannylinnea

Lägger till mig i bim-listan efter att min mens kom igår. Vi har försökt i ett år så jag hoppas att det tar sig nu. Påbörjar behandling med Letrozol i morgon. Ska även börja äta Trombyl.

BIM - lista

1/4 lonelygirl92, Nellyros

3/4 höstmamma, nervösanonym

5/4 sommartjejen888, Blirdetsåblirdet

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984

8/4 CH90, Evi82, Ellie08

7/4 Minmakaron

10/4 Emmissss, Lyra78

11/4 Tessi1, Ok1020

13/4 Mela88, Tirin

14/4 Joni, llindizz

17/4 Trettiotvå

22/4 Leosmamma88, fannylinnea

24/4 Nicciz , Mammamiao

• fannylinnea
    Mela88 skrev 2019-04-01 09:15:05 följande:

Ägglosssning hade jag troligen strax innan helgen eller i helgen (olika dagar i olika appar). Har en menscykel på cirka 35 dagar. Men igår kom blod. Idag riktig blödning. Vad händer?

Kanske en nidblödning :)
  • fannylinnea
    Mela88 skrev 2019-04-01 11:26:21 följande:
    Hade en sån med sonen men då var lite bara lite rosa på pappret typ. Nu är det massor. Och värker som mens typ. Men jag blödde jättelänge förra mensen så kan väl knappast vara den redan? :/

Läste att i vissa fall kan man få en kraftig blödning vid en nidis med. Så får hålla tummarna. :)
    Oj, jag läste lite fel. Läste "ingen riklig blödning". Förlåt.
    Hm... Kanske du ska ringa en barnmorska och fråga vad det kan bero på :) De kanske också säger att en kraftig blödning kan vara nidis. Känns ju märkligt att mensen kommer direkt efter äl. Är du säker på att du hade äl i helgen eller kan den ha skett tidigare?
  • fannylinnea
    Leos Mamma 88 skrev 2019-04-05 21:40:48 följande:

Då har man ÄL vilken dag som helst! Molande värk och ÄLflytningar! Ska bli spännande att se om det tar sig denna månaden! :) Hur ligger ni andra till som också ska ha ÄL nu eller i dagarna? :)

Ja... Jag har äl men min sambo har världens jävla magsjuka :'( Känns verkligen så surt, speciellt eftersom jag har ätit Letrozol för första gången den här månaden.

Hoppas det går vägen för er :)
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-04-08 06:08:49 följande:

Jävla skit, mensen kom inatt. Så det blir 9e försöket tror jag nu. Börjar tappa räkningen. Mår så dåligt..

Jag beklagar :'( Kram!

• fannylinnea
    z19 skrev 2019-04-08 17:39:30 följande:

Tror det stegrar faktiskt...

Igår (övre)

Idag (undre)

Vågar man börja hoppas på riktigt

Stort grattis :) Vilken lycka!
Svar på tråden BIM April