Inlägg från: fannylinnea |Visa alla inlägg
  • fannylinnea

BIM April

Enmsik skrev 2019-04-11 17:03:00 följande:

Bim-4... Jag börjar tro att jag har plussat.... fick dock negativt på digitalt vid typ 12 idag och nu fick jag detta. Vågar inte lita på det dock så lägg inte in mig i pluslistan än.. ska ta digitalt i helgen men nu tror jag ju faktiskt att jag är gravid..;) vad skulle ni tro??

Jag skulle tagit det som ett plus! :) Men jag har ju bara fått tokblanka test i ett års tid, så fick jag minsta lilla streck skulle jag tro på det.

Du har några spännande dagar framför dig. Håll oss uppdaterade och HOPPAS VERKLIGEN DET TAGIT SIG :D
  • fannylinnea

Hej allihopa.

Är det någon som vet hur pass tidigt man kan se en eventuell graviditet via blodprov? Eller om man kan se tidig graviditet genom gynundersökning?

Jag ska ta ett antal blodprover på onsdag för att vi inte lyckats bli gravida och jag har bim ca 5 dagar senare. Tänkte bara om dom kan se en eventuell graviditet redan då :)

• fannylinnea
    Enmsik skrev 2019-04-11 18:53:51 följande:
    Ja men har fått typ spökstreck på dessa test från graviditetskollen under mars. Men de var väldigt svaga jämfört med det här.. detta är ju rosa och tydligt även när det är torkat. Men vågar inte lita på det förrän ett digitalt visar GRAVID ;) ååå vad dåligt tålamod man har.. har försökt 1,5 år och ett utomkveds som vi opererade bort i januari. Vore så underbart med en bebis till jul..
    Ah, jag förstår. Men testa om någon dag, så hoppas vi och håller alla tummar att strecket bara blivit tydligare :)

• fannylinnea

Alltså jag tror att jag håller på att bli tokig på mig själv. Efter ett års försök blir man ju nästan skengravid varje månad. Ni som vet, ni vet.

Jag har haft molvärk i äggstockarna konstant sedan det började vankas ägglossning. Mensen beräknas komma om 6-7 dagar. Det är verkligen en påtaglig smärta och det liksom strålar ner i ljumskarna. Jag hoppas ju för allt i världen att det tagit sig denna månad. Men, är rädd att det bara är symtom jag framkallar själv för att jag så gärna vill vara gravid. Men det är verkligen molvärk.

Fick positivt äl-test för drygt en vecka sedan.

Ni som varit gravida, hade ni molvärk i äggstockarna även efter ägglossning?

• fannylinnea
    Micka! skrev 2019-04-19 05:36:02 följande:

Ingen mens eller spottings än, bim 21, vad tror ni? Ser något, men svårt att veta vad det är?

Jag ser ett svagt streck! :)
  • fannylinnea
    EliMil skrev 2019-04-21 10:10:24 följande:

Hej alla.

Hoppas ni haft och fortfarande har en fin påsk. Min påsk blev lite nedstämd då mensen kom. Nu börjar det bli jobbigt det här. Nästa försök blir nummer tio... Hoppas ur denna tråd, men hoppar även bort från FL ett tag. Blir glad för era plus för er skull men även väldigt ledsen för det känns som det aldrig blir vår tur :( så därför kopplar jag bort, fokuserar på oss och barnen och hoppas att vårt plus kommer.

Lycka till alla!

Jag beklagar att mensen kom. Jag förstår din frustration, vi är väl inne på försök 13 och vi har fortfarande inga barn :( Det är fruktansvärt.

Jag hoppas att ert plus kommer snart. Ta hand om dig tills dess.
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-21 08:59:40 följande:

BIM 22/4. Toknegativt test idag, kommer nog få hoppa in i nästa månads grupp om jag får imorgon. Såååå ledsen :(

Har också bim i morgon. Tokblankt test idag. Vet att man kan vara så kallad "låghormonare" men jag har varken symtom på mens eller graviditet. Börjar bli riktigt tungt detta, 13e försöket för oss.

Kram på dig!
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-21 13:19:05 följande:
    Ja, samma här... inga symptom alls... håller med :( hoppas att det är denna gången för oss och att kroppen spelar oss ett spratt.. finns de som får negativt på BIM -1 och + på BIM +1 tillexempel :) håller tummarna för oss <3
    Det är så sjukt, jag brukar ALLTID ha superömma bröst, men ingenting nu.
    Men just nu i skrivande stund känns det som att mensvärken smyger sig på. Förlåt för infon, men jag brukar alltid känna mig lite bajsnödig dagen innan haha.

Men ja, man lever ju på hoppat ända fram till mensen kommer. Ibland fortsätter ju hoppet även då - man kan ju faktiskt blöda även om man är gravid (SUCK) Skrikandes

Ja hoppas att det är vår jäkla tur nu!!!
  • fannylinnea
    Kiwiii skrev 2019-04-22 11:34:14 följande:

Är på bim +10 ingen mens här inte.... Har heller inte fått något plus, tog test senast bim +8. Vet inte vad jag ska tro nu..

Hm, du kanske ska ringa och be om att få bli undersökt/göra ett blodprov?

Vet du när du hade ägglossning? Tänkte att om den var senare så brukar ju mensen i regel komma senare också.

Lycka till :)
Svar på tråden BIM April