Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Är så less en del av mina brukare...

Biståndshandläggaren har gjort fel som inte beviljar den tid de faktiskt tar. Du bör ta upp det så att de får mer tid. 
    Alternativt att du faktiskt håller dig inom den tidsram som avsatts. Det är tufft men det går. Det leder ofelbart till klagomål hos föreståndare/chef vilket i sin tur bör leda till ny bedömning.

Men oavsett måste man få pysa över ibland, det gör vi dagligen i lunchrummet.

Om alla skulle tvingas byta jobb så fort man gnäller skulle ingen stanna längre än ett fåtal månader inom vård och omsorg. Personligen tycker jag att det är värre att gnälla på de som gnäller....

• Anonym (x)
    Kjell2 skrev 2019-03-11 13:47:10 följande:
    Lär dig säga nej kan vara ett först steg till en mer dräglig arbetsituation.

För rätt många äldre funkar inte ett nej.

Därför bör TS och alla andra som inte får ihop beviljad tid med faktiskt tidsåtgång ta upp detta med både chef och biståndsbedömarna.
  • Anonym (x)
    Anonym (Golden) skrev 2019-03-12 06:00:55 följande:
    Det heter kunder numera, inte brukare.
    Beror nog på vilken sektor du är verksam i.
    I min kommun heter det vårdtagare. I vissa andra kommunala verksamheter kallas det för brukare.

Men jobbar du i ett privat företag vars enda intresse är vinst och mera vinst kallar man de säkerligen för kunder. Trots allt, i kommunal verksamhet som ger basal omvårdnad enligt gällande lag, som bekostas av skattemedel är knappast kunder. De är brukare.
Svar på tråden Är så less en del av mina brukare...