• Aniiee

Gå ner i vikt med järnbrist som vego

Rent krasst är bästa lösningen att börja äta kött. Det är där du får hemjärn. Blodpuddingen och levern och det där, you know. Jerky....

Är det helt omöjligt för dig att komma över blockade gentemot kött så finns det mycket järn i mörk choklad, cucurbita-frön och kli också, så ha det i bakhuvudet (dock tar kroppen inte upp riktigt så mycket av det järnet).

Avokado och olja gör dig inte fetare, särskilt om du äter för lite fett. Du måste äta lagom med fett av rätt sorter.

I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-09 01:09:13 följande:
    1: Trodde du var vego? Men nej, jag klarar inte av att tugga lik utan att spy. 2: Choklad vill jag inte äta på grund av kalorier. 3: Aldrog hört talas om cucurbita frön?! Måste googla. 4: Samt hemjärn. Får man bara hemjärn av kött? Har fått för mig det. Har testat både niferex droppar och .. ja vad de nu heter som jag äter för tillfället. Men de ska vara vegetariska. Vet du möjligtvist om det finns hemjärn på tablett/droppar? Jag kan tänka mig att äta det pga jag är i princip död annars.. 5: Antar att inte alla kroppar klarar sig helt på vegetariskt.
    1: Var fick du det ifrån? Äter mycket vegetariskt, dock.
    2: Det är så man blir tjock från början... =P
    3 Samlingsnamn för squash, pumpa, gurka, mm.
    4: Hemjärn finns mycket riktigt endast i kött och fisk. Det finns tabletter, Hemofer.  Finns receptfritt 
    5: Det är tyvärr så. 

Sen kanske du ska ligga på vården en del också, om du orkar. Det kan ju vara andra saker också som spökar. Om inte annat bör du nog få till en hel blodstatus.
  • Aniiee
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-09 19:08:21 följande:
    Blöder man igenom en stor tampong på 30-60 minuter så jo. Jag blöder ihjäl och jag har järnbrist.
    Är du säker på att du inte lider av blödarsjuka? En del kvinnor går runt med oupptäkt blödarsjuka för att ingen reagerar på mensen.
Svar på tråden Gå ner i vikt med järnbrist som vego