Gå ner i vikt med järnbrist som vego
Jag har gått upp minst 20 kg och blivit överviktig. Vågar inte väga mig igen.
Jag har järnbrist. Trots järntabletter så blöder jag så mycket vid mens att det aldrig blir bra. Så 2 veckor per månad mår jag skit, orkar knappt upp ur sängen så äter för att orka. Och då blir det ofta skit mat eller godis för snabb energi för jag har barn och måste orka med. Jag är vegeterian och vego mat gör mig inte mätt så blir lätt att jag öser i mig mer skit för tillfällig boost typ.
Testade måltidsersättningar ett tag. Mådde jätte bra. Men var i ketos så då mår man ju bra. Var typ hög. Tyvärr är det inte hållbart, kroppen tar skada.
Så hur ska jag göra? Är så trött och klen och orkar knappt kliva upp så träning är inte ofta ett alternativ. Tränar jag så orkar jag knappt någonting för blir andfådd bara jag reser mig. Läkaren tycker att jag ska fortsätta med järntabletter, vägrar utreda mig. Men efter 1 år med tabletter och ingen bättring så vet jag inte vad jag ska göra.
Järnet och järndepåerna är i botten ännu. Han föreslår depression. Men klart som fan man blir deprimerad när man orkar vara vaken 2 timmar åt gången. Varför kan han inte bara utreda mig?! Det lär ju vara mer bakom typ trasig tarm eller magsår.
Men hur som haver. Jag MÅSTE gå ner i vikt nu. Äcklas av att se mig i spegeln. Hur gör man? Bort med kolhydrater antar jag. Men hur ska jag äta som vego för att bli mätt? Halvfabrikat på soja är skit med tillagt socker och panering. Linser, ärtor och bönor mättar inte. Inget mättar. Ösa på med typ olja och avokado gör en bara fetare.
Önskar att jag bara hade klarat av att äta kött, mådde som bäst då. Men det är fan vidrigt och äckligt så jag skulle aldrig klara av det.