• Anonym (26ich)

Dejt med äldre man (min första dejt)

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

• Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)
  • Anonym (26ich)
    Anonym (N) skrev 2019-03-03 09:26:54 följande:

Men VAD är det med kvinnor att träffa gamla män?? VAD ska du träffa honom för? Han är ju säkert superglad att kunna ?erövra? en het 26 åring men vad finns det för dig att hämta i detta?

Ställ in, gå in på tinder och ställ in en vettig ålder och börja swipea! Alternativt gå ut med lite kompisar och träffa på nån ute istället. Du KAN få SÅ mycket bättre! Nöj dig inte med detta!

hellothere87 skrev 2019-03-03 10:05:25 följande:

När du är 50 kommer du kanske behöva byta blöjor på din då 76 åriga man. Kom ihåg det.

Jag respekterar att alla inte tycker att åldersskillnader är helt okej så ni också ska visa lite respekt?

Jag vill träffa en man jag känner mig trygg med och som jag blir attraherad av, nu var det en äldre man som fånga mitt intresse... hemskt va?
  • Anonym (12345)
    Anonym (26ich) skrev 2019-03-03 10:59:12 följande:

När du är 50 kommer du kanske behöva byta blöjor på din då 76 åriga man. Kom ihåg det.

Jag respekterar att alla inte tycker att åldersskillnader är helt okej så ni också ska visa lite respekt?

Jag vill träffa en man jag känner mig trygg med och som jag blir attraherad av, nu var det en äldre man som fånga mitt intresse... hemskt va?
    Hur ser du på sexet är di villig att ge honom det om han vill ha det?
    Kanske han har bra jobb, pengar bil och bostad och det ger dig en trygghet tillbaka.
  • Anonym (A)
    Anonym (ghostdancing) skrev 2019-03-03 08:45:53 följande:
    Det är ju bara att köra, se vad som händer. Var dig själv.
    Vissa förväntar sig sex på första dejten, andra inte. Gör bara det som känns rätt för dig.
    Ja, det är bara att köra på.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (12345) skrev 2019-03-03 11:08:18 följande:

Hur ser du på sexet är di villig att ge honom det om han vill ha det?

Kanske han har bra jobb, pengar bil och bostad och det ger dig en trygghet tillbaka.

Hade ju självklart inte velat gå ut med någon jag inte är attraherad av så absolut är sex något jag vill.

När jag säger trygghet så menar jag trygg i den person han är, trygg i sitt liv och vem han vill ha. Menar absolut inte en ekonomisktrygghet!
  • Anonym (Äldre man)

Om du finner din dejt trevlig och attraktiv så är det väl bara att köra på och se vart det leder ... Strunta i vad en del säger om åldersskillnader och tänk att det är bättre med några år av lycka än ingen lycka alls!

Jag är som sagt en "äldre man" och min flickvän sedan snart tio år tillbaka är 18 år yngre. Dessförinnan dejtade jag under ett års tid en tjej som var 39 år yngre, huvudanledningen till att det tog slut var att hon flyttade för studier. Min styvmor var 19 år yngre än min far och de var lyckliga i 45 år tills min far gick bort. 

• Anonym (Loy)
    Anonym (26ich) skrev 2019-03-02 22:02:05 följande:

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

Första dejt någonsin? 
    Efter ett 10årigt förhållande har du inte dejtat alls skriver du men då är det väl inte första dejt någonsin??

Alla som kommenterat dig har utgått ifrån att  du är en kvinna.
    Är du man eller kvinna?
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Loy) skrev 2019-03-03 20:41:09 följande:

Första dejt någonsin? 

Efter ett 10årigt förhållande har du inte dejtat alls skriver du men då är det väl inte första dejt någonsin??

Alla som kommenterat dig har utgått ifrån att  du är en kvinna.

Är du man eller kvinna?

Visst om man räknar ett förhållande från barnsben som dejtande så har jag varit på en otroligt lång dejt..

Hur som helst har jag aldrig varit ute på en romantisk middag utan att vara säker på bråk senare på kvällen.

Jag är en kvinna.
  • Anonym (Loy)
    Anonym (26ich) skrev 2019-03-03 20:52:38 följande:
    Visst om man räknar ett förhållande från barnsben som dejtande så har jag varit på en otroligt lång dejt..

Hur som helst har jag aldrig varit ute på en romantisk middag utan att vara säker på bråk senare på kvällen.

Jag är en kvinna.
    Nu blandar du päron med äpple.
    Dejt är en sak och förhållande är annan sak.

Det är inget som garanterar att ditt eventuella nya förhållande inte kommer innehålla bråk m.m.
  • Anonym (Äldre man)

Jag har en kusin och en skolkamrat som båda vart änkor (med små barn) vid 25 års ålder ? deras män var jämnåriga.

En kvinna i bekantskapskretsen var gift med en 25 år yngre man ? hon vart änka efter honom och överlevde honom med 10 år.

Med andra ord så går det inte säkert att säga vem som kommer att byta blöjor på vem och om det ens blir aktuellt med blöjbyten!
Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)