Inlägg från: Anonym (26ich) |Visa alla inlägg
  • Anonym (26ich)

Dejt med äldre man (min första dejt)

Jag ska på min första dejt någonsin och känner mig galet osäker, behöver lite tips!

Lite bakgrund-

Jag är kring 26 år och har för cirka ett halvår sedan kommit ut ett 10 år långt förhållande. Jag har efter det inte dejtat alls.

Jag har nu börjat prata med en äldre man som jag har planerat att träffa. Han är mer än dubbla min ålder men jag tycker att han ser galet bra ut och är verkligen super trevlig.

Jag har ett ganska dåligt självförtroende och hade haft svårt att träffa någon i min egna ålder. Nu när han är så pass mycket äldre blir jag ännu mer nervös.

Skulle verkligen behöva lite allmänna tips om första dejt och även om någon annan har träffat en äldre man.

Förväntas sex vid första dejt och hur fan beter man sig!

• Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)
  • Anonym (26ich)
    man i göteborg skrev 2019-03-03 09:17:57 följande:

Åhh, vad härligt att få gå på dejt! :)

Vad är det som gör dig så nervös?

Var dig själv. Fundera på vad du vill veta om honom och förbered frågor! Då kan du ställa dem när det känns rätt! Inte så bra att bombardera med frågor utan låt dem komma då och då! Börja prata om något allmänt, t ex hur hans vecka varit etc. Tystnad en kort stund kan vara bra då får båda tid att tänka efter och känna in varandra!

Att ha sex på första dejten kan vara okej om båda verkligen vill det! Men du ska inte känna dig tvingad eller bli övertalad till det! Tror mer på att ha sex första gången efter några dejter! Då känner man varandra mer och kanske hunnit beröra eller prata om sex och vad man gillar och ogillar.

Lycka till!!!

Tack för ditt svar!

Jag blir väl egentligen mest nervös över att jag tidigare inte blev behandlad så jätte bra, så det är väl egentligen bara det jag känner till. Nu ska jag träffa en städad, framgångsrik gentleman och jag vet knappt hur man tar en komplimang..

Ska verkligen tänka på dina tips :)

Att jag bombarderat honom med frågor är nog väldigt osannolikt, jag är ganska blyg och är mest orolig över det.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (N) skrev 2019-03-03 09:26:54 följande:

Men VAD är det med kvinnor att träffa gamla män?? VAD ska du träffa honom för? Han är ju säkert superglad att kunna ?erövra? en het 26 åring men vad finns det för dig att hämta i detta?

Ställ in, gå in på tinder och ställ in en vettig ålder och börja swipea! Alternativt gå ut med lite kompisar och träffa på nån ute istället. Du KAN få SÅ mycket bättre! Nöj dig inte med detta!

hellothere87 skrev 2019-03-03 10:05:25 följande:

När du är 50 kommer du kanske behöva byta blöjor på din då 76 åriga man. Kom ihåg det.

Jag respekterar att alla inte tycker att åldersskillnader är helt okej så ni också ska visa lite respekt?

Jag vill träffa en man jag känner mig trygg med och som jag blir attraherad av, nu var det en äldre man som fånga mitt intresse... hemskt va?
  • Anonym (26ich)
    Anonym (12345) skrev 2019-03-03 11:08:18 följande:

Hur ser du på sexet är di villig att ge honom det om han vill ha det?

Kanske han har bra jobb, pengar bil och bostad och det ger dig en trygghet tillbaka.

Hade ju självklart inte velat gå ut med någon jag inte är attraherad av så absolut är sex något jag vill.

När jag säger trygghet så menar jag trygg i den person han är, trygg i sitt liv och vem han vill ha. Menar absolut inte en ekonomisktrygghet!
  • Anonym (26ich)
    Anonym (Loy) skrev 2019-03-03 20:41:09 följande:

Första dejt någonsin? 

Efter ett 10årigt förhållande har du inte dejtat alls skriver du men då är det väl inte första dejt någonsin??

Alla som kommenterat dig har utgått ifrån att  du är en kvinna.

Är du man eller kvinna?

Visst om man räknar ett förhållande från barnsben som dejtande så har jag varit på en otroligt lång dejt..

Hur som helst har jag aldrig varit ute på en romantisk middag utan att vara säker på bråk senare på kvällen.

Jag är en kvinna.
  • Anonym (26ich)

Hej,

Tänkte bara tacka för alla seriösa bra svar i denna tråd. Jag har nu haft några helt underbara dejter med denna man. Blev aldrig obekvämt eller liknande.

Känner dock att jag fortfarande är osäker på vårt sex då jag är ganska blyg och han säger väl inte direkt vad han gillar. Jag har varit öppen med att jag inte har så mycket erfarenhet med olika män men jag verkligen älskar sättet han tar hand om mig.

• Anonym (26ich)
    Kirenaj68 skrev 2019-04-14 18:34:58 följande:

Som andra redan har sagt: Var dig själv bara, så kommer det att gå jättebra. Förståeligt att du är lite orolig p.g.a tidigare erfarenheter som inte var så trevliga, men ge honom en chans. 

Oron är nog mer att jag inte ska räcka till. Han har varit underbar sedan första gången vi sågs utan några konstigheter :)
  • Anonym (26ich)
    Anonym (12345) skrev 2019-04-14 19:16:06 följande:

Hur upplevde du sexet?

Jag upplever sexet som galet skönt men jag skulle nog kunna ta för mig en hel del mer.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (12345) skrev 2019-04-19 12:02:54 följande:

Hur gammal är han?

Vet inte vad det har för betydelse men han är 59 år.
  • Anonym (26ich)
    Anonym (12345) skrev 2019-04-19 15:10:09 följande:

Har väl betydelse just för att tråden handlar om att du datear en äldre man och har frågor om det.

Bara att fråga på :)
Svar på tråden Dejt med äldre man (min första dejt)