Inlägg från: Anonym (Självklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart)

Nu åtalas grundaren av "hatsajten" Stå Upp För Sverige för hets HMF är det rätt eller fel?

Några fel i TS:

Redan påpekat av andra: lagen är inte ny. Den här bara inte prövats förut.

Det är inte HMF eller "hets" han åtalas för. Det är den så kallade BBS-lagen. Han kan inte ses som den som uttryckte det som kan vara HMF eftersom det inte var han som skrev det. Däremot kan han ev anses ha brustit i sin administration av det som skrivits.

Ska bli mycket intressant att se detta rättsfall och jag utgår från att det kommer drivas ända till HD. Så vad TR och HR dömer kommer vara totalt ointressant.

Det jag har sett ifrån åtalet så känns det som en självklarhet att han kommer dömas, åtminstone i lägre instanser. Skrivit själv i trådar han borde ha sanerat är helt klart en mycket försvårande omständighet. Sedan får vi se vad HD säger. Vad jag tycker behöver ju inte alls stämma överens med vad HD kommer fram till då de har koll på förarbeten till lagen mm som kan påverka domen.

Svar på tråden Nu åtalas grundaren av "hatsajten" Stå Upp För Sverige för hets HMF är det rätt eller fel?