Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Nu åtalas grundaren av "hatsajten" Stå Upp För Sverige för hets HMF är det rätt eller fel?

Jag tycker definitivt det är rätt att han åtalas. Eftersom han startat gruppen, så ansvarar han för vad som skrivs där. Hinner han inte med, så får han ta in folk som hjälper till med administrationen.

Det är ju inte bara det att han inte raderat dödshot och diverse elakt förtal, utan han har också aktivt sett till att stänga av alla som har andra åsikter eller som anmäler de grövsta inläggen.

Jag läste ett inlägg där adressen till Malena Ernman lades ut, med uppmaningen att gömma sig i buskarna och skjuta käringen. När jag skulle anmäla inlägget, så uppmanades jag av Facebook att i första hand anmäla det till admin. Så gjorde jag, och 10 minuter senare var jag utesluten ur gruppen. Många andra delar min erfarenhet; bara en åsikt är tillåten inne på Stå Upp För Sverige, och så har det varit ända från början.

• lövet2
    Desertör skrev 2019-03-03 12:20:58 följande:
    Det är ju rent ut sagt för jävligt!
    Du anmälde ett inlägg där man uppmanades att mörda en namngiven person men blev då omgående blockad.
    Vände du dig till Facebook igen då?
    Jo, jag anmälde det till Facebook. Det är ju en automatisk process, så man får inte särskilt mycket respons. Ganska snart efteråt verkade gruppen stängas ned (åtminstone tillfälligt), så jag lämnade det bakom mig. Det är flera månader sedan, så jag minns inte exakt vad som hände med det där.
Svar på tråden Nu åtalas grundaren av "hatsajten" Stå Upp För Sverige för hets HMF är det rätt eller fel?