• girlie 01

Dumma politiker... - läs detta tjejer!

Har någon läst denna artikel? Jag blir sååå åarg!
    Har mailat honom ett sanningens ord och antar att jag inte är ensam. Viktigt att vi får politiker här i lande att förstå

expressen.se/index.jsp

• Svar på tråden Dumma politiker... - läs detta tjejer!
  • Agronom

Jag har också mailat honom en sanningens ord! Skämmas!! Håller med Infans inlägg!!!

• girlie 01

Infinitive:
    Precis vad jag menar. Denna tanklöshet att slänga ur sig något sådant. Skrämmer mig att en politiker i hans ställning tänker på det viset...

Sen är det självklart bra att de jobbar för kortare köer men ska det till en vårdgaranti för att sätta fart på det arbetet så undrar man om dom gör det för att de förstår problematiken eller för att de måste... Och att korta ner 22 månaders väntetid kommer ta en evighet

• Tinselflickan

Det är jag som är journalisten som skrivit artikeln (för GT och inte expressen, även om det är samma företag) och då kanske ni vill läsa artikeln som hör ihop med den:

expressen.se/

Vi står själva i kö för provrörsbefruktning och jag intervjuade politikern med en tanke om att belysa att trots att vårdgarantin gäller så kommer inte kön att kortas nämnvärt än på ett tag, men det lät ju på Jonas Andersson som att det kanske kunde komma att hända. Eventuellt.

Men när han mitt i intervjun slängde ur sig det där uttalandet om att han inte trodde att barnlösa mådde dåligt så blev jag arg för han har antagligen ingen aning om vad vi går igenom och det tycker jag man ska ha som ansvarig politiker.

Att vi på kvällstidningar "blåser upp" det negativa tycker jag stämmer i vissa avseenden. Men när det gäller ofrivillig barnlöshet anser jag att det inte kan skrivas nog om det, för vi bemöts ju fortfarande ute i samhället och övrig sjukvård som om vi har drabbats av ett lyxproblem.

Kollar ni på min blogg hittar ni länkar till fler artiklar om barnlöshet som jag skrivit. Länk till den finns i min pres.

• Agronom

tYCKER DET VAR EN BRA ARTIKEL!!

Känner Rebecka lite grann från skolan och tycker det var modigt av henne att gå ut med hur hon mår!! Nödvändigt uppenbart efter att ha läst det tanklösa uttalandet som politikern gjorde!!!

• Idis 76

Artikeln var bra och jag håller med dig om att det måste komma ut mera. Det är politikern som vi hoppar på och inte dig som journalist. All heder till dig som tar upp detta ämne och jag ska självklart titta vad det är som du har skrivit mera!!

• pemi

Förstår bättre nu. Tyckte också artikeln var bra, och i denna artikel med Tinselflickan som journalist så förstår jag att rubriken blev som den blev. Känns som det kom i lite annat läge nu när man vet om din situation tinselflickan!

Jag förstår att rubriken blåses upp, det är ju det tidningarna säljs på... Och i detta fall är jag beredd att tänka om.

kram pemi

• Nea85

Hej!
    vill börja med att berätta att den där politikern sa ngt oförlåtligt.. Håller med er tjejer om att han inte vissta vad han prata om, men ha åxå i åtanke att alla politiker inte är som han.. jag till exempel kämpar för att ungaföräldrar ska få bättre stöd i samhället ekonomiskt m.m

aja bye

www.helenastrom.net

• infan

All heder åt dej Tinselflickan och det jobb du gör!

Men jag håller med dej Pemi, visst är det intressant att se hur olika man kan tolka en text. Inte konstigt att det brakar loss här på fl ibland...

• girlie 01

Tinselflickan:

Kul att få ett inlägg av hjältinnan som skrivit denna artikel och fått upp problemet till ytan. Läste hela uppslaget i GT och det känndes toppen att äntligen se att någon uppmärksammar detta. Keep up the good work!

Svar på tråden Dumma politiker... - läs detta tjejer!