Tintin i Amerika skrev 2019-02-25 22:11:41 följande:
Tar man också medborgarskap från en etnisk svensk om denna begår liknande brott?
Som tex nynazister som tränar i Ukraina för att mörda, Peter Mangs m.fl.
Eller tar man medborgarskap bara från folk som ser annorlunda ut?
Detta är rasism på högnivå!
Man gör skillnad på vem som har begått vissa brott och dömer olika.
Snacka om att vinna väljare för politiska partier.
Däremot ser jag gärna att införa dödsstraff för en del brott oavsett hur man ser ut.
Terrorbrott, rasbrott m.m. är vidriga handlingar.
Att dra in medborgarskapet skulle vara möjligt i praktiken om någon har dubbelt medborgarskap och jag tycker att det är helt ok att dra in medborgarskapet för vissa. Om en norsk med norskt & svenskt medborgarskap krigar för IS, utför andra terroristdåd eller stödjer terroristgrupper så tycker jag att det ska vara möjligt att dra in det Svenska (det senare) medborgarskapet.
Det kulle vara teoretiskt omöjligt att dra in medborgarskapet för en etnisk svensk, speciellt om h*n bara har ett medborgarskap.
- Dumma IS terrorister
-- Men nazisterna då?
hmmm. Det är inte ok att vara IS terrorist bara för att det finns nynazister.
Vi har haft en massinvandring med personer som flytt från den ideologi/religion som dessa personer stödjer men du tycker att det är rasistiskt att dra in deras svenska (andra) medborgarskap? Är du medveten om att de som terroriserar muslimer mest i Sverige är andra muslimer? Det hade varit intressant att veta vad flyktingar tycker om de "svenskar" som åkt iväg för att stödja religionskriget som de flytt från, vad tycker de som sett sina familjemedlemmar/släktingar bli mördade.
"
Däremot ser jag gärna att införa dödsstraff för en del brott oavsett hur man ser ut"
Du är alltså för att vi ska hjälpa dessa IS terrorister hit så vi kan döma dem till dödsstraff men att dra in medborgarskapet är rasistiskt?
"
Terrorbrott, rasbrott m.m. är vidriga handlingar"
Men det är
rasism på högnivå att vilja dra in medborgarskapet för de som begått vidriga handlingar?
Medborgarskap för IS-återvändare kan vara omöjliga att dra tillbaka - expressen
www.expressen.se/nyheter/kan-vara-omojligt-att-hava-medborgarskapen/