Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?

Kawthar skrev 2019-03-04 16:29:26 följande:
    textvägg
    Du skriver ordagrant: "Känner familjer som bott här länge och som kom hit för 20-30 år sedan vars barn gått med is."

På svenska är det svårt att tolka det som något annat än att du personligen känner dessa familjer. Gissningen då, när du skriver att deras barn gått med i IS är att du även känner barnen i den familjen. Oklart hur pass väl du känner dem.

Är det något annat du menar, som till exempel att att "jag har hört tals om/jag känner till" så är det bättre att du skriver det.

---

Nä, du har inte svarat på vad du VILL. Du har bara svarat på vad Sverige "måste" göra eftersom de är svenska medborgare. Du fått gärna svara på vad DU, personligen, VILL att Sverige ska göra.

--- 

Jag har aldrig någonsin yttrat ett ord emot verkligt livstidsstraff så jag tillhör inte de där "många" som du skriver om. Tvärtom tycker jag det är stötande när "livstid" förvandlas till 10-15 år som det länge gjort i Sverige. Vad gäller dödsstraff så är jag velig (för eller emot) men jag kan förstå behovet av att få ta blodshämnd på denna typ av exceptionella terrorister. Straff handlar i väldigt hög grad om att ge offren återupprättelse.

---

Tror du att domstolar i Raqqa och Mosul skulle kunna döma de svenska medborgare som direkt, eller indirekt, har stötta till exempel massmorden på kristna?
  • Flash Gordon
    Evert2 skrev 2019-03-06 08:49:32 följande:
    En skakande berättelse från en kvinna som under fyra år hölls som sexslav av IS och tillsammans med sina barn tvingades att se sin man halshuggas. Är det rätt att dessa bödlar går fria och kan återvända till länderna dom kommer ifrån?
    Just den där biten om kvinnorna: "De slog mig. De sa att jag var smutsig, ett svin och en hund"

Det är alltså samma kvinnor nu som sitter i media och beklagar sig över att de som aldrig sett något eller hört något ska betraktas med misstänksamhet. De vill ju bara sina barns bästa och vill komma "hem" för att låta dem få ett bättre liv och bla bla bla

Den där idén om att kvinnor inte kan vara onda.
  • Flash Gordon
    K Kalle skrev 2019-03-06 09:38:51 följande:
    Fast det finns kvinnor som kidnappats av IS. De är ju oskyldiga.
    Ja, och det är de kvinnorna som kidnappats som blir kallade hundar och svin. Blir våldtagna av mannen i huset och slagna och sparkade av kvinnan.

Men nu menade jag de "IS-kvinnor" från allehanda länder som sitter och ber om att få komma "hem" och att de minsann aldrig sett eller hört något.
  • Flash Gordon
    Evert2 skrev 2019-03-08 09:17:27 följande:
    Tack Expressen för att ni tippsar mördarna om lallarlandet dom bör återvända till
    Fast det är ju inte mycket till tips. Alla vet redan att Sverige är ett lugnt alternativ om man är islamist och terrorist.
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-18 19:23:54 följande:
    Jag läste att terroristen Skråmo dött av sina skador.

Världen blev nu en lite bättre plats.
    Om det nu är sant. Det är hans mamma som påstår att han är död. Många människor "försvinner" i krig och för hans del vore det förstås väldigt lämpligt att kunna leva vidare någon annanstans. Mellanöstern är ett ställe det är lätt att hålla sig undan i.

Säpo kommer inte att stänga hans ärende innan de har samlat DNA från hans lik.
  • Flash Gordon
    Evert2 skrev 2019-03-23 17:55:21 följande:
    Någon som köper deras lögner och att dom har rätt att kräva att komma hit?
    Rent krasst, så länge de är svenska medborgare, så har de en teoretisk rätt att få komma över gränsen.

Att de sedan låtsas vara oskyldiga, efter att ha varit med i terroriststämplade IS, är bara äckligt men helt i linje med deras jag-har-minsann-rättigheter-attityd.

Och självklart ska inte svenska myndigheter hjälpa dem att komma till Sverige.
Svar på tråden Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?