Ska Sverige ta hen IS-terroristerna som är svenska medborgare?
På svenska är det svårt att tolka det som något annat än att du personligen känner dessa familjer. Gissningen då, när du skriver att deras barn gått med i IS är att du även känner barnen i den familjen. Oklart hur pass väl du känner dem.
Är det något annat du menar, som till exempel att att "jag har hört tals om/jag känner till" så är det bättre att du skriver det.
---
Nä, du har inte svarat på vad du VILL. Du har bara svarat på vad Sverige "måste" göra eftersom de är svenska medborgare. Du fått gärna svara på vad DU, personligen, VILL att Sverige ska göra.
---
Jag har aldrig någonsin yttrat ett ord emot verkligt livstidsstraff så jag tillhör inte de där "många" som du skriver om. Tvärtom tycker jag det är stötande när "livstid" förvandlas till 10-15 år som det länge gjort i Sverige. Vad gäller dödsstraff så är jag velig (för eller emot) men jag kan förstå behovet av att få ta blodshämnd på denna typ av exceptionella terrorister. Straff handlar i väldigt hög grad om att ge offren återupprättelse.
---
Tror du att domstolar i Raqqa och Mosul skulle kunna döma de svenska medborgare som direkt, eller indirekt, har stötta till exempel massmorden på kristna?