Inlägg från: Smillis |Visa alla inlägg
  • Smillis

Bf november 2019

Malin Annie Carolina skrev 2019-03-16 18:47:53 följande:

Ni som upplevt MF/MA, hur har dom yttrat sig för er? Jag har som jag tidigare skrivit varit med om ett MF tidigare och då visste jag att det skulle komma några timmar innan jag började blöda (känslan av att vara gravid bara försvann helt plötligt). Nu var det 3 dagar sen jag var övertygad om att ngt vad fel (samma känsla igen, att gravidkänslan bara är borta) och att jag skulle få ett MF men jag har inte börjat blöda än. Alla de symptom jag tidigare kunnat känna är kvar och därför har jag väl mer en känsla av att det kan vara ett MA. Har ett tidigt vul om 1.5 v och jag vet ju att det egentligen bara är att vänta som gäller men skönt att höra hur andra känt...

Kommer inte ihåg alla detaljer men förra graviditeten fick jag MA. Hade inte så mycket symptom vad jag kan komma ihåg under graviditen, men sen i vecka 9+ någonting försvann känslan av att vara gravid på kvällen, på ett ögonblick bara men hade ju sätt hjärtat slå fint bara någon dag innan så trodde det var mina hjärnspöken bara. Orkade inte må dåligt så gick direkt och gjorde ett ul på kvällen och inget hjärta :(

Hade jag bott i Sverige hade jag väl fått vänta som alla andra men det är ju helt omänskligt att man ska behöva gå runt med oro och sen i vecka 12 typ få reda på att den inte lever, usch!

Håller tummarna att allt är som det ska för dig!! Vilka symptom är kvar? Är också sjukt nojjig den här graviditet.

Kan du få till ett tidigt ultraljud på något sätt kanske privat?
  • Smillis
    liranlaran skrev 2019-03-17 20:25:33 följande:

Hej på er!

Vi är på väg att stänga gruppen på fb. Ifall det är nån mer som vill vara med så skriv ett meddelande till mig :)

Jag skulle gärna vilja vara med men lite längre fram, är det helt kört att få gå med senare? Är fortfarande så rädd för MA så vill gärna ha mitt ul först :/
  • Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-18 08:17:44 följande:

[quote=79511785][quote-nick]Suko12 skrev 2019-03-17 20:47:57 följande:[/quote-nick]"Graviditet: Canesten ska användas med försiktighet under graviditet, speciellt under den första trimestern och endast enligt läkares ordination. Det finns begränsad mängd data från behandling av klotrimazol hos gravida. Djurstudier har dock inte visat på några skadliga effekter för avkomman.

Om du använder Canesten när du är gravid bör du undvika att använda införingshylsan/applikatorn eftersom den kan irritera livmoderhalsen. Under graviditet är därför vaginaltabletter att föredra framför vaginalkräm, eftersom vaginaltabletterna kan föras in med fingrarna utan att använda införingshylsa/applikator." 

Så står det på FASS. Tror absolut inte du kunnat framkalla ett missfall nu, och rosa flytningar behöver absolut inte bero på missfall. Du kan nog vara lugn![/

Jag läste samma text, men jag kan inte minnas att det stod så för några år sen?!

Känner mig iallafall så himla dum. Jag var nervös innan men nu är det ju ännu värre. Hoppas allafall att du har rätt och att allt är okej. Låååångt till fredag är det iallafall.

Vilken ångest men tror inte att du kan framkalla ett missfall så enkelt. Fick svamp förra grav och då läste jag att Canesten mm helst ska undvikas för att slemhinnorna blir tunnare och kan börja blöda så förhoppningsvis är det vad som hänt dig.

Jag har ätit Grekisk yoghurt varje dag sen jag blev gravid den här gången och vägrat vanligt sex då problemen började efter det sist jag fick problem. Hittills har det funkat.

Läste online att man kan tvätta sig med olja typ mandel eller olivolja, sova naken samt ta bort precis allt socker i dieten då det föder svampen. Äta surkål ska vara bra men hur kul är det liksom... Nån rekommenderade lactal balance men vet inte om man kan använda det nör man är gravid?
  • Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-18 11:25:48 följande:

Ska köpa intimolja att ha när jag duschar iallafall. Tyvärr kan jag inte äta mjölkprodukter så yoghurten går bort för mig. Hoppas det bara var känsliga slemhinnor, men det som jag känner obehag för är att jag har sån grym mensvärk, men det kan ju vara helt normalt det också så jag håller tummarna och hoppas på det bästa.

Jag skulle nog välja något helt naturligt än intimoljorna man köper, fast vet inte vad dom innehåller iof så inte säker Obestämd 
  • Smillis

Var precis på mitt första UL och fick se ett litet pumpande hjärta är så himla lycklig!!! är tydligen i vecka 6+5 så antar att det är en liten alla hjärtans dag bäbis, väldigt klyschigt haha fick tid om två veckor igen för att se hur det utvecklar sig. Första målet är att passera vecka 10 i alla fall :)

• Smillis

Tack så mycket Hjärta Nu håller vi tummarna för att ni också ska få se små hjärtan och att det går vägen!!

• Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-19 18:07:41 följande:
    Tyvärr tror jag inte det går vägen för mig denna gången heller... Har blivit en lite ökad blödning. Tanten på gynmottagningen var i vanlig ordning super otrevlig. "Det är bara att vänta och se."

Åh nej Gråter Så länge du får pluss är det ju inte kört! Jag blödde varje dag från vecka 6 ungeför när jag fick MA sist blödningen hade ingenting med ma:t att göra utan jag hade en hematom brevid livmodern som blödde men sjukt läskigt så klart! 

Jag får också pluss med ägglossningstickorna när jag är gravid, så det borde fungera att kolla så. 

Skickar ett PM åt dig!!

• Smillis
    Suko12 skrev 2019-03-20 11:34:27 följande:

Var precis på mitt första VUL hos en jävla kärring helt ärligt. Körde enkelväg 150km. Hon stoppade in pinnen och vevade runt i två sekunder och sa ?nä jag ser inget tyvärr? och precis när hon skulle ta ut den så säger hon ?eller jo här ser jag en gulesäck men det är det enda? sen drar hon ut pinnen och ber mig klä på mig. Jag var så jävla chockad. Hur lyckas man kolla och mäta på så kort tid? Fick inte se, fick inte veta ett skit. Enligt mina beräkningar borde jag vara i vecka 6+0 idag och då brukar man inte alltid se ett hjärta men hon försökte inte ens?? Sen säger hon ?bokar in dig på ett ultraljud om 3v, men so far so good? WHAT??? TRE VECKOR Å VADÅ SO FAR SO GOOD???? Usch.

Vilken hemsk upplevelse Rynkar på näsan Om du inte är 100 på när ägget släppte eller fäste finns ju allt hopp i världen att allt är precis som det ska! Säkert är du lite lite efter och då finns ju såklart inget hjärta. På mitt UL häromdagen tog det faktiskt några minuter att verkligen se hjärtat slå, blev helsvettig men läkaren fortsatte att leta. 

Kan du boka privat VUL någonstans? 3 veckor är ju en evighet Rynkar på näsan 

• Smillis

Hoppar in lite här istället för att citera alla! Det ända jag kan säga är att kroppen är så sjukt lurig!!! Man kan inte lita på något Skrikandes

Vid mitt MA hade jag också bra HCG nivåer och det sjönk inte förens jag gjort abort, kroppen kändes gravid men hade en känsla som sa att jag inte var det. 

För någon månad sen blev jag skengravid med mer symptom symptom än nu när jag är gravid: illamående, spydde en morgon för att min man hade druckit en Red Bull som stank, flytningar som jag aldrig någonsin upplevt men läst om i samband med grav och galna drömmar. Fick en chock när jag tog blodprov som visade 0 HCG tog inte ens hemma test för att jag var säker. 

Den här gången var jag på ultraljud på CD17 och sen CD24 båda visade att jag inte hade några äggblåsor alls så visste att jag inte kunde bli gravid. Men det blev jag i alla fall runt CD22 så blev jag tydligen gravid!! Hade inga som helst tecken på ägglossning eller flytningar. 

Det är så skumt verkligen Skrattande 

• Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-22 15:21:46 följande:

I morse var jag äntligen på mitt första vul. Och denna gången kunde dem tydligt se ett hjärta som slog. Lite mindre än enligt sista mensen men det känns inte så konstigt, det har varit så med dem andra barnen också. Nytt ul om två veckor och sen är det dags att ringa bm om allt ser bra ut! 

Grattis vad kul att höra!!! Vilken vecka är du i? :)
  • Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-22 20:17:52 följande:

Tack snälla! Jag är i v 7 nu. Någonstans mellan 6+1 till 6+4. Hur långt är du?

Jag tror jag är 7+1 nu :)
  • Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-24 08:25:51 följande:

Då är vi inte långt i från varandra. Är det ditt första barn?

Väldigt nära, vad kul! Första barnet förhoppningsvis :)
  • Smillis
    Emlc95 skrev 2019-03-24 22:50:10 följande:

Ja, jag blev helt chockad! Var på stan då hon ringde upp, men hade jag varit hemma hade jag ju brutit ihop helt. Kändes som att hon dömde ut min graviditet helt utan grund liksom.

Min ordinarie bm är världens snällaste i alla fall! Inte samma som jag hade förra graviditeten, men har haft ett möte med nya innan jag blev gravid nu (för att kolla knipstyrka bland annat) och hon var så fin! Ser fram emot mötet med henne :) 

Ja nu får det gärna bli onsdag direkt!

Hej Emlc95, usch vad oprofessionellt!! Hoppas allt går bra :) första gången jag läser att man kollar knipstyrka, ska man göra det?! Alltså är det hur hårt man kan knipa där nere eller? :D
  • Smillis
    Soligtochfint skrev 2019-03-26 09:23:15 följande:
    Ja det första testet såg ut så här(tror 10 dagar efter äl)

Dagen efter tog jag ett som var svagare och testerna efter det har varit helt negativa, även det idag som är en vecka efter det första, tok negativt :(
    Forsta gangen som jag fick se ett pluss var en gang innan BIM. Men det blev tyvarr svagare tills mensen kom sa trodde aldrig pa att jag var gravid da, men tydligen sa ar det jatte jatte vanligt att fa pluss och sen lite forskjuten mens. Tror det kallas kemisk graviditet och det kan ju vara en forklaring men riktigt jobbigt att inte veta :/ Hoppas det ordnar sig!! 
  • Smillis
    Emlc95 skrev 2019-03-27 14:02:26 följande:

Sååå lättad! Vet inte om jag lyckades få med bilden men ett litet hjärta och något längre gången än jag räknat på.

Gud vad söt!! Ser ut som en liten sjöhäst < 3 grattis!!
  • Smillis
    SB92 skrev 2019-03-27 12:52:12 följande:

Idag tog jag på mig gravidbyxor, är så svullen om magen att alla kläder är för trånga, Tur man hade kvar gravid kläder från förra gången, vilken befrielse :D

Alla tajta jeans börjar sitta trångt här med.. Blev akut sugen på big tasty så fick skynda till mc Donalds fast jag inte äter det i vanliga fall. Nu sitter jag i ett hörn med knappen uppknäppt så jag får plats med mer, var ska detta sluta?!
  • Smillis
    bligravid123 skrev 2019-03-29 13:21:20 följande:

Jag är så fruktansvärt hård i magen.

är vi flera???

Varje toabesök är som en mindre förlossning tammefan....

Vatten fiber katrinplommon päron kiwi... mina dagar går ut på att få igång magen bara ha ha ha. Nåja! Har ni tips på hur man på ett bra sätt kan hålla magen igång när man redan provat allt?

Har inga tips men har det lika jobbigt så du är inte ensam! Fick panik i går kväll när det inte gick alls men efter mycket kämpande så var det som att krysta ut en sten sorry för info haha. försöker också att dricka mycket vatten och massera magen, sen började jag med chiapudding i morse så får se vad som händer.

Det ända som känns bra är att jag läste online att man blir hård i magen av gravidhormonerna så att all näring verkligen sugs ut till barnet. har inga andra symptom sen några dagar längre så man får vars glad för det lilla försöker jag tänka
  • Smillis
    bligravid123 skrev 2019-05-09 14:29:33 följande:

jag gjorde kub i måndags och fick uselt resultat

1:2

har haft gråtångest sedan dess

var och gjorde moderkaksprov igår. Det känns som att loppet är kört för våran lilla bebis. Jag är så fruktansvärt ledsen

väntar nu på resultatet

Vad ledsamt att höra bligravid123, vad var det som drog ner och gav så dåligt resultat? Förstår att det måste kännas hemskt just nu men försök att tänka på att det lika gärna kan gå bra som dåligt!

Har läst ganska mycket om kub och nipt då jag inte kunnat göra något av dem och känner ganska mycket ångest över det men det jag läst är att kub inte är så jätte tillförlitligt så än är det inte kört!! Massa kramar
Svar på tråden Bf november 2019