Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jordan B. Peterson - varför provocerar han er?

Provocerar vet jag inte, men han är inte direkt en favorit hos mig.

I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    Meriall skrev 2019-02-21 14:20:56 följande:

Provocerar inte mig heller. Tycker vissa saker han säger är vettiga, vissa håller jag inte med om.

Vad säger han som är vettigt?
  • Aniiee
    nattuw skrev 2019-02-21 16:40:07 följande:
    I detta fall tycks det vara den så kallade identitetsvänstern som gjort honom till en huvudfiende eftersom han pekar på att deras teser inte har något bärighet i verkligheten.
    Han blev "identitetsvänsterns" fiende när han missförstod lite kanadensiskt lagförfarande och vägrade erkänna att han fattat fel. Plus lite annat. Han har gjort sig själv till deras fiende. Han är dessutom lite offerkoftenörd i frågan och båda sidor vägrar sluta tjafsa om det.
  • Aniiee
    Bjoer skrev 2019-02-21 18:07:49 följande:
    Förutom att han inte missförstod det och senare fick bevisat för sig att precis de förutsägelser han gjorde slog in.
    Jo, han missförstod c-16, och nej, ingen har blivit arresterad för att de vägrar använda andra könspronomen än han och hon.
  • Aniiee
    Meriall skrev 2019-02-21 18:20:05 följande:
    De jungianska influenserna tycker jag är intressanta, identitet etc. Sedan tycker jag inte att han direkt föreslår bra reella grejer för att ta dessa i åtanke utan det blir lätt fel där i det praktiska.
    Det kan jag hålla med om att det kan vara intressant, även om jag inte nödvändigtvis håller med honom.

Det finns en youtubevideo som heter Jordan Peterson doesn't understand friendship. Om jag ska vara lite "elak" kan han ibland verka vara lite aspig... Men det är ju jag också,
Svar på tråden Jordan B. Peterson - varför provocerar han er?