• Anonym (Franie)

Medsystrar och -bröder i ofrivillig och oföränderlig barnlöshet sökes

Tyvärr blir inte livet alltid som man önskar sig och livet är inte alltid rättvist. Vissa får kämpa och kämpa för att lyckas med det som de allra flesta tar för givet medan andra gör abort efter abort. Jag har själv kämpat i motvind under många år och har ibland funderingar kring att ge upp. När en nära släkting till mig blev gravid med sitt femte barn, efter att ha steriliserat sig, kändes det som en rejäl käftsmäll. Är dock inte riktigt beredd än på att släppa taget helt och hållet, men för de som aldrig lyckas uppnå drömmen om barn och förlikat sig med tanken finns föreningen andra sidan tröskeln www.andrasidantroskeln.se

Föreningen finns även på Facebook www.facebook.com/andrasidantroskeln/

Det finns även en hemlig facebookgrupp för kvinnor, ansök via messenger på föreningens öppna facebooksida. Föreningen går även att nå via andrasidantroskeln@gmail.com

• Anonym (Franie)
    fyrtioplus skrev 2019-02-18 20:00:12 följande:

Så oerhört brutalt att hantera inställningen till den där formen av oönskad graviditet du erfarit i din närhet! Nej, ordet rättvisa i människans språkbruk har jag länge undrat vad det grundar sig i. Existerar ju uppenbarligen inte i naturen. Tusen tack för tipsen om grupperna. Är det ?garanterat barnlösa? eller kryllar det av berättelser om ?men till sist så gick det minsann(!) ? :) Jag håller tummarna för dig och sänder dig alla goda önskningar jag kan. Själv har jag sista två månaderna börjat att få kraftiga svettningar nattetid vilket just nu bara betyder två potentiella scenarion för mig. Antingen klimakteriet eller recidiv av cancer. Ska försöka komma på någon trevligare tanke att vila i. Hoppas på märklig stressreaktion... :/ Stora kramar!

Jag gissar att ditt inlägg var riktat till mig?! Det gjorde riktigt, riktigt ont att få veta att denna släkting (som blodsmässigt står mig mycket nära) blivit gravid efter att ha steriliserat sig (vilket jag tolkar som att man inte önskar få fler barn?!). Pappan till detta "mirakelbarn" (som hen kom att bli kallad) var ett one night stand och när denne fick höra om graviditeten ville han inte veta av varken henne eller barnet.

Jag är inte själv med i föreningen, men vet att den finns och är till för permanent ofrivilligt barnlösa. Tusen tack för tummhållningen, jag håller tummarna även för dig! Av de alternativen du uppgav så hoppas jag innerligt att det beror på klimakteriet. Stora, varma kramar till dig! <3
Svar på tråden Medsystrar och -bröder i ofrivillig och oföränderlig barnlöshet sökes