Kråkungen skrev 2019-02-23 17:55:55 följande:
Precis. Det är inte det som gör sexet för mig. Sen har jag, precis som alla människor, naturligtvis ett behov av att bli älskad för den jag är, men det har inget med sex att göra. .
Du har ett behov att vara älskad, men det är inte kopplat till sex. Om du har en partner som inte vill ha sex med dig spelar det ingen roll. Det är inget du påverkas av känslomässigt, för sex har inget med känslor att göra. Du kan alltid ha sex med någon annan och han behöver inte ens vara kåt.
För att dildosar inte är människodelar. Simple as that :)
Din jämförelse med mat går utmärkt och känslor spelar ingen roll. Kåthet spelar ingen roll. Men "kroppsdel" vill du ha. Hoppas männen du har sex med aldrig slaknar då...
Okej. Jag ska försöka förklara igen. Jag ser det som ett kontinuum från onani till det mest perfekta sexet man kan tänka sig. Om jag bara onanerar fattas så många komponenter att det grundläggande behovet inte fylls. Detta kan (precis som Bjoer skrev nånstans) liknas vid att dricka vatten istället för att äta när man är hungrig. Det lindrar lite för stunden, men det fyller inte det grundläggande behovet. Om jag däremot har sex med en annan människa, även om denne är oengagerad, så finns så pass många komponenter på plats att det fyller det grundläggande behovet. Detta kan liknas vid att äta en smaklös men näringsriktig sörja; det fyller det grundläggande behovet, men det är inte så speciellt kul. Så ja, jag höll - och håller - exakt med Bjoer angående detta. Detta har du helt rätt i, så jag utgår istället från omvända situationen, och tänker mig att jag är mannen, och att jag har sex med en kvinna som ställer upp med glidmedel. Och kommer till exakt samma slutsats som den jag angav ovan: det fyller det grundläggande behovet, men det är inte så speciellt kul. "
Ja, jag fattar att det finns ett spektrum, men det var inte det jag reagerade på utan att du blir tillfredställd av att någon ställer upp med sin kropp, även om han inte är kåt eller upphetsad. I början av tråden skrev du att sex måste innehålla attraktion, upphetsning och kåthet, men det gällde alltså bara dig.... inte den du har sex med.
Ja, jag vet att det finns människor som inte bryr sig om sådant, det är bara att se sig om i världen.
"När man är hungrig kan man så lätt tillfredsställa det behovet någon annanstans" säger du. Till det säger jag: ja, exakt. Precis som man för många av oss kan med sex. Så det är ju EXAKT jämförbart. För vissa av oss - inte för alla, förstås, och det är ju precis det som varit min poäng från början. Först förstod jag inte vad detta hade med saken att göra, men jag tror att jag förstår nu. Din avsikt är att visa att sex och mat inte är jämförbara eftersom reaktionen på om ens partner skaffar sex hos nån annan är helt annorlunda mot reaktionen om partnern skaffar mat hos nån annan? Men återigen: för vissa av oss ÄR reaktionen inte annorlunda.
Jaha så du påverkas inte känslomässigt om din partner som du älskar inte vill ha sex med dig. Äh vadå? det spelar väl ingen roll. Det är ju bara sex .Det kan du ju få hos någon annan. Sex har ju inget med känslor att göra.
Just ja. Ja återigen... Visst finns det personer som inte bryr sig. Jag tror dock att de flesta gör det. Absolut inte alla. Nej det vet jag. Har stött på en hel del män här på FL som inte ens har koll på vem de skriver till. Det är allmäna utrop om att få knulla... någon... Det vet jag. Självklart finns det även kvinnor som funkar på liknade sätt.
Först förstod jag inte vad detta hade med saken att göra, men jag tror att jag förstår nu. Din avsikt är att visa att sex och mat inte är jämförbara eftersom reaktionen på om ens partner skaffar sex hos nån annan är helt annorlunda mot reaktionen om partnern skaffar mat hos nån annan? Men återigen: för vissa av oss ÄR reaktionen inte annorlunda. Jag har lika lite problem med om en partner till mig skaffar sex hos nån annan som jag har om han skaffar mat nån annanstans. I MIN hjärna är det precis lika sjukt att förneka honom det som att förneka honom mat. För MIG. Inte för majoriteten. Men för mig. Och återigen är det det som är min poäng. Att vi är olika, och att det inte går att bara säga att "du har fel som upplever det på det sätt du upplever det". Återigen säger jag inte att du inte har rätt i allt du säger om behovet av känslor osv; jag säger bara att jag har rätt OCKSÅ. För att vi är alla olika.
Fast du har ju påpekat att det här med sex kan vara så olika. Sex kan vara fantastiskt med den man älskar och lite mindre kul (men ändå helt tillräckligt) att ha med någon oengagerad okåt person. Om en man älskar dig och sover med dig är det stor sannolikhet att han påverkas känslomässigt av att behöva skaffa sex på annat håll om du inte vill.
Du är väldigt svårt att förstå här, för du betonar ena gången att sex absolut inte har något med känslor att göra, och ändå kommer du gång på gång tillbaka till att det är mycket bättre att ha passionerat sex med någon du älskar, någon som är kåt och upphetsad. Samtidigt menar du att det är precis lika enkelt som mat. Om den du vill ha sex med är kåt på säger nej är det bara att byta kropp för att sex ändå inte påverkas av känslor . Det går inte ihop. Du talar emot dig själv.
Återigen säger jag inte att du inte har rätt i allt du säger om behovet av känslor osv; jag säger bara att jag har rätt OCKSÅ. För att vi är alla olika.Det du skrev var att sexuell frustration leder till känslomässiga problem. Det höll jag med om att det gör - på samma sätt som alla andra saker som är frustrerande/inte funkar i en relation leder till känslomässiga problem. Jag uppfattade det dock som att anledningen till att du tog upp detta var att du ville använda det som bevis för att sexet i SIG är beroende av känslor - och DET vände jag mig emot. Bara för att problem med något i en relation kan leda till känslomässiga problem, så innebär det inte att grundproblemet i sig SJÄLVT är känslobaserat. Om det inte var detta du menade så missförstod jag dig (fast då vet jag inte riktigt vad poängen med att öht ta upp det var).
Återigen det finns givetvis annat än sex som ger känsomässiga problem, men just sexuell frustration är ofta något som ger det. För många duger det inte att ha sex med andra pga att de vill att den personen de älskar ska vilja ha sex med den själv. Du kanske kan leva med någon som inte vill ha sex med dig, men det är vanligt att man vill det om man har sexlust. Kanske låter obegripligt för någon som du som så otroligt lätt kan nöja sig med någon annan för att slippa sexuell frustration och att sex aldrig är kopplat till känslor.