Inlägg från: Anonym (bitter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bitter)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Anonym (V) skrev 2019-02-18 21:36:56 följande:
    TS, hur ser det ut när du summerar?
    (Jag hoppar in som ny i diskussionen här.)

Jag som man summerade och var allltid den som lade flest timmar. Ändå var det min fru som var för trött och sliten för att orka med sex på kvällarna. Att åka på hotellweekend ville hon inte, för hon skulle sakna barnen etc, och dessutom var ju sånt för par med problem, inte för sådana som oss. Åren gick, sex mindre än en gång per månad. Jag tyckte det var trist, men hoppades att det skulle bli bättre när barnen blev äldre.

När banen blivit lite äldre så fick plötsligt min fru sexlusten tillbaka. Fast det var ju inget jag märkte något av. Jag var hemma och lagade mat åt barnen och tog dem på träningar etc, medan hon hade sååå mycket att göra på jobbet...
  • Anonym (bitter)
    Tecum skrev 2019-02-19 18:34:26 följande:
    Men FL är ett kvinnoforum och i de trådar där män gnäller över sexbrist får de alltid höra att det är deras fel och att ska göra mer hemma. När de då säger att de gör hälften eller mer säger kvinnor som du gör om TS, han ljuger antagligen. Och sen får männen höra att de inte ska gnälla utan nöja sig med att runka...
    Precis.

Och kvinnor som klagar på att deras män är värdelösa på sex får rådet att dumpa och skaffa en man som kan tillfredsställa en kvinna, alternativt vara otrogen.

Och kvinnor som klagar på att deras män vill ha sex för ofta får höra att deras män är krävande mansgrisar som de borde skilja sig ifrån.
  • Anonym (bitter)
    Anonym (Lika) skrev 2019-02-20 13:06:07 följande:
    Män borde få lustdämpande medicin när barnen är små. Jag tror det skulle rädda många äktenskap.
    Vore ännu bättre med lusthöjande medicin till kvinnorna. Det skulle rädda ännu fler äktenskap!
  • Anonym (bitter)
    New Dawn skrev 2019-02-21 07:34:38 följande:
    Ang din nya relation så blir du kåt så fort han nuddar dig. Om du förväntar dig att sex ska fungera så även framöver så riskerar du att bli besviken.
    Jag har en kvinnlig bekant som i förhållande efter förhållande gör slut efter nästan exakt tre år. Hon har fem sådana förhållande i rad. Nu är hon inne på sitt sjätte förhållande, det första som resulterat i barn. Efter tre år knakade det i fogarna, men hon håller fortfarande ut fast det gått fem år nu. (Får dock se hur länge.)

Man kan ju misstänka att hon är en person som inte klarar att ta ett förhållande från nyförälskelse till vardagsrelation, med allt vad det nu innebär.
  • Anonym (bitter)
    New Dawn skrev 2019-02-21 11:18:31 följande:
    .

Återigen. Varför fungerar tex inte avsugning?
    Jag ser ju ingen poäng med en avsugning av en oengegarad partner som gör det bara för att stilla sitt samvete över att hon inte vill ha sex.
  • Anonym (bitter)
    New Dawn skrev 2019-02-21 11:26:39 följande:
    Hur skulle det funka om du hade en kvinna som älskade din kuk. Älskade att se dig njuta, som visade kärlek och uppskattning och fick dig att känna dig viktig. Skulle avsugning funka då? Eller måste kvinnan alltid vara kåt själv?
    Jag tror att kvinnan nog måste vara kåt själv för att det ska kännas bra. Oralsex är ju sex, och sex med någon som inte är upphetsad (eller på väg att bli det) känns inte bra.

Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?