New Dawn skrev 2019-02-20 11:11:51 följande:
Nej. Du beskrev att du hade (och initierade) sex med en 10 år äldre man när du var 12 och att det var helt fantastiskt.
Kråkungen skrev 2019-02-20 00:06:13 följande:
Det ligger tyvärr mycket i detta... I såna här situationer skäms jag för att vara kvinna :(
Precis. Och
DET står jag för. Varför skulle jag
INTE stå för det? Det var ju min upplevelse. Men det gällde
EN man (inte flera), och jag har som sagt aldrig skrutit om vare sig det eller nåt annat sex jag haft. Enda anledningen till att jag skrev om det var för att ts i det fallet efterfrågade hur det var när man förlorade oskulden.
Att vara 12 och ha sex med en 10 år äldre man har inte i sig något med övergrepp att göra. Det
KUNDE givetvis ha varit fråga om det - precis som det alltid kan vara frågan om övergrepp, oavsett åldrar på de inblandade - men i det här fallet var det det
INTE. Det var helt frivilligt, ömsesidigt sex som båda två hade utbyte av. Jag är fullt medveten om skillnaden mellan övergrepp och frivilligt sex. Första gången en man förgrep sig på mig var jag 9. Om man bara räknar saker där jag själv tvingades vara delaktig. Annars fem, om man räknar en situation där jag var ofrivillig åskådare, men inte behövde göra nåt själv som övergrepp (själv anser jag att det var det). De upplevelserna och andra upplevelser av övergrepp jag haft sedan dess är något
HELT annat än det jag upplevde när jag förlorade oskulden.
Du har aldrig tröttnat på någon partner sexuellt, men lever som singel. Jag tror det kan vara svårt för dig att föreställa dig känslan att inte ha lust. Det är ofta inte självvalt.
Oj, du har verkligen läst saker jag skrivit :) Missförstå mig rätt - jag menar det absolut inte spydigt eller så; jag tycker tvärtom att det är upplyftande med människor som vet lite vad de pratar om innan de börjar uttala sig om saker. Här vill jag dock vara väldigt tydlig med att jag vet
PRECIS hur det är att inte känna lust. Jag har aldrig tröttnat på en partner, men det innebär inte att jag aldrig upplevt hur det är att inte känna lust (vilket inte har med partnern att göra). Periodvis - under djupa depressioner - lider jag av precis samma sak; det är precis det som är en av anledningarna till att jag känner att jag inte funkar i ett fast förhållande.Jag vill också göra väldigt
VÄLDIGT tydligt att jag har ALDRIG sagt nåt ont om kvinnor (eller män) som tappar lusten - tvärtom! Det jag uttryckte att jag skämdes över som kvinna var det som Tecum och Bitter tog upp:
Tecum skrev 2019-02-19 18:34:26 följande:
Men FL är ett kvinnoforum och i de trådar där män gnäller över sexbrist får de alltid höra att det är deras fel och att ska göra mer hemma. När de då säger att de gör hälften eller mer säger kvinnor som du gör om TS, han ljuger antagligen. Och sen får männen höra att de inte ska gnälla utan nöja sig med att runka...
Anonym (bitter) skrev 2019-02-19 21:20:20 följande:
Precis.
Och kvinnor som klagar på att deras män är värdelösa på sex får rådet att dumpa och skaffa en man som kan tillfredsställa en kvinna, alternativt vara otrogen.
Och kvinnor som klagar på att deras män vill ha sex för ofta får höra att deras män är krävande mansgrisar som de borde skilja sig ifrån.
Detta handlar öht inte om att skuldbelägga eller klandra människor som förlorat lusten. Det har med en extremt diskriminerande behandling av män att göra. En diskriminering som dessutom får gå (nästan) obemärkt förbi, eftersom alla vet att det är
KVINNOR som är förtryckta; inte
MÄN. Och det får mig att skämmas.
Jag har förhållandevis hög drift och ville tom ha sex med mitt ex trots att jag inte älskade honom, men jag anser inte att det är något som gör mig bättre.
Nä...? Varför skulle det? Det gör dig väl varken sämre eller bättre? Jag förstår inte riktigt vad det har med nånting att göra?
Jag håller dock med dig att man bör avsluta relationen om man har så negativ inställning till sin man som några kvinnor här beskriver.
Precis. Och det var den situationen - och endast den - jag uttalade mig om.
Det finns förövrigt många kvinnor här som skriver och de har olika åsikter och erfarenheter av lust, sex och relationer.
Ja, det gör ju det, som tur är!