Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Anonym (Sommar) skrev 2019-02-16 10:36:37 följande:

Det har säkert mycket att göra med vardags livet. Vi är ett team. Jag hjälper inte henne utan vi gör det tillsammans. Men barnen är små så vi är absolut trötta.

Men där är skillnaden. Jag behöver det även om jag är trött. Även om jag är sjuk. Lusten försvinner aldrig från mig. 

Vi har pratat tillsammans och vi hittar ingen lösning. Där för vet jag inte hur ska jag göra för att inte vara så frustrerad och kunna respektera våra olika behöv.

Jag har inte ändrats så mycket under åren. Bara lite äldre. Så jag hoppas att hon tycker om mig fortfarande.

Det finns definitivt en skillnad i hur mäns och kvinnors lust påverkas av trötthet, läste mycket om detta förra året när min sexlust var obefintlig och min partner klagade på mig. Till saken hör att jag tog hand om två hushåll, sov bara några timmar varje natt och var väldigt stressad under ett års tid, och ovanpå allt kände jag mig helt asexuell och misslyckades på det området också. Sömnlöshet påverkar testosteronnivåerna och eftersom vi kvinnor har lägre testosteronnivåer än män så ryker lusten mycket snabbare hos oss än hos männen när vi är trötta och utarbetade. När jag lade om mina vanor med träning, kost och vila och äntligen kunde sova 7-8 timmar per natt kom lusten och orken tillbaka. Sedan har jag kvar andra problem med min partner som lägger sig i vägen för ett fungerande sexliv men nu kan jag åtminstone själv känna att jag har en hög sexdrift igen.
  • Anonym (Ja)
    Tecum skrev 2019-02-19 16:40:11 följande:

Tror jag också, i de flesta fallen. Men skyller på vardagen, men de flesta har lönearbete och är lediga två dagar i veckan. Visst finns det att göra då också, men det är ett val om man vill stressa med aktiviteter och storstädning varje helg. och de som väljer det gör det kanske för att slippa krav på sex, man skyller på brist på ork och tid. Vi var egna företagare under barntiden och jobbade i princip sju dagar i veckan, men nog f-n såg vi till att hinna med sex...

Det förutsätter att partnern inte ligger i sängen hela dagarna och vill bli daltad med, få maten lagad åt sig, saker betalda för sig etc. När det äntligen blir kväll och man jobbat, tagit hand om hushållet, djuren och behandlat en vuxen karl som en hjälplös barnunge så har man ingen lust att ha sex med honom ovanpå allt. Ja, man kan lämna när man har ordnat med allt som ska delas upp även om man fortfarande älskar sin partner men man får ännu mindre sex som singel, det finns ju inte en kö av sextörstande personer utanför ens bostad som väntar på en direkt. Och än mindre sådana som vill ha ett förhållande. Tror att många av oss stannar i ett förhållande som vi inte är helt lyckliga i för att vi hade förlorat mycket om vi hade lämnat dem och haft ännu mindre än vad vi har idag. Hellre ett välkänt helvete än ett okänt.
  • Anonym (Ja)
    Tecum skrev 2019-02-19 18:01:11 följande:

Nu tror jag inte att detta är jättevanligt i de förhållanden som det skrivs om här, eller öht i sexlösa relationer. I TS` fall är det absolut inte så.

Men om en kvinna skämmer bort mannen så pass och hellre lever  i en sån relation än gör slut har hon förverkat sin rätt att gnälla! 

Håller naturligtvis inte med dig vilket du säkert kan räkna ut, jag gnäller så mycket jag vill och drar in på allt jag kan tills han skärper sig och söker hjälp. Jag har inte makten att kunna skriva in honom på psyket och ingen av hans släktingar avlastar mig. Men det är lustigt hur män har rätt att gnälla över att inte få sex i sina förhållanden men kvinnor kan inte det. FL börjar bli en lightversion av Flashback fast men betydligt äldre medlemmar. Sedan vet vi inte om hur arbetsbördan verkligen är fördelad hos TS och många andra män som klagar - de tycker nog att de gör sin del men vi hör inte fruns version.
  • Anonym (Ja)
    Tecum skrev 2019-02-19 18:34:26 följande:

Men FL är ett kvinnoforum och i de trådar där män gnäller över sexbrist får de alltid höra att det är deras fel och att ska göra mer hemma. När de då säger att de gör hälften eller mer säger kvinnor som du gör om TS, han ljuger antagligen. Och sen får männen höra att de inte ska gnälla utan nöja sig med att runka...

Vad pratar du om, är du full? Ingen har sagt något om att TS ljuger, bara att vi har en begränsad tillgång till bakgrundsinformationen för vi får sällan veta mer än det som TS upplever som sitt största problem och inte en objektiv bild av läget och därför är det svårt att säga vad fruns bristande lust beror på, hur unga barnen är, vem som gör vad i hemmet etc. Men det säger mycket om dig att du genast hoppar till slutsatser om att män ljuger och måste hålla käften och runka, väldigt mycket. Har du andra halmdockor att komma med eller klarar du av att diskutera vuxet?
  • Anonym (Ja)
    Kråkungen skrev 2019-02-20 00:06:13 följande:

Det ligger tyvärr mycket i detta... I såna här situationer skäms jag för att vara kvinna :(

Var det inte förresten du som glatt skröt om att du hade sex med vuxna män innan du ens kom upp i tonåren, som 12-åring och fick det att verka som en positiv upplevelse istället för ett övergrepp på ett minderårigt barn? Varför inte skämmas över att normalisera övergrepp istället?
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?