• nathalieejj

Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...

Jahapp då sket sig denna månad också pågrund av förmodligen missad ägglossning. Min mens slutade i söndags, på måndagen förbjude jag ha äl sekret och ända fram till torsdag. Hade sex i onsdags men ägglossningsstickorna har inte visat något alls. Jahapp har nu idag krämiga flytningar och inser att jag har väl missat skiten..har en menscykeln på 26-28 dagar (äter även rosenrot) andra månaden nu. Ska egentligen ha äl söndag eller måndag på dag 13/14 men nu om jag haft äl kom den dag 9 eller 10! Jag är så jäääävla förbannad! Finns väl ingen chans alls nu att det blivit något..sista månaden man vill försöka och man missar? Great!

• Svar på tråden Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...
  • mammatill6

Men va? Vill man inte ha barn i dec-feb för det är trista månader? Tror faktiskt inte det är så vanligt resonemang. Har två barn i december och ett i januari och ett i februari.

T
  • Anonym (Ro)
    nathalieejj skrev 2019-02-08 15:45:04 följande:

Men jag har aldrig sagt att jag hade äl dagen efter mens? Vad har ni fått det ifrån? Jag BÖRJADE på äl sekret i måndags OCH funderade på ifall jag hade ÄGGLOSSNING IGÅÅÅR! Inte i måndags tack!! Det är fullt möjligt tydligen att ha äl på dag 10 även fast man har en cykel på 28 dagar..

Men OM du nu hade ägglossning igår så var det ju perfekt med sex i onsdags. Täck upp med mera mys idag. Men, jag har lite ägglossningsliknande flytningar efter mens, sedan tjockare och sedan riktiga igen, nästan varje månad, så fortsätt med äl-testerna ett tag till, det är inte säkert äl varit än.
  • Anonym (japp)
    mammatill6 skrev 2019-02-08 19:50:14 följande:

Men va? Vill man inte ha barn i dec-feb för det är trista månader? Tror faktiskt inte det är så vanligt resonemang. Har två barn i december och ett i januari och ett i februari.

jag har redan 3 barn i nov/dec och 4 barn som ska ha julklappar. så de kan vell visst va klokt å sprida ut dom. dessutom har 2 av barnen fått problem med att dom är födda så sent på året å på så vis kan vara ett helt år yngre än de andra i skolan och inte alls va redo för skolan när den börja. så jag skulle absolut hoppa över nov-jan. japp.
  • mammatill6
    Anonym (japp) skrev 2019-02-08 22:41:26 följande:

jag har redan 3 barn i nov/dec och 4 barn som ska ha julklappar. så de kan vell visst va klokt å sprida ut dom. dessutom har 2 av barnen fått problem med att dom är födda så sent på året å på så vis kan vara ett helt år yngre än de andra i skolan och inte alls va redo för skolan när den börja. så jag skulle absolut hoppa över nov-jan. japp.

Du vet att man inte behöver köpa julklappar i december? Kostnaden över året blir ju densamma oavset när man är född. Köp födelsedagspresent i juli så är det klart.

Tycker det är märkligt att planera barn så det blir rätt månad.
  • Anonym (vi med)
    mammatill6 skrev 2019-02-09 06:18:20 följande:

Du vet att man inte behöver köpa julklappar i december? Kostnaden över året blir ju densamma oavset när man är född. Köp födelsedagspresent i juli så är det klart.

Tycker det är märkligt att planera barn så det blir rätt månad.

Det är inte alls märkligt. Hur kul är det att fylla år i Dec el Jan? Ärligt? Klart mkt roligare om födelsedagen ligger på sommarhalvåret då. Jag tycker snarare det är märkligt att man skaffar barn som föds i slutet av dec... man vet ju att det är 9mån graviditet så varför inte planera bättre? En bekant födde sitt barn nu den 25 december och jag har bara lust att fråga varför planerade ni inte bättre?
  • Anonym ((Blä))
    Anonym (vi med) skrev 2019-02-10 21:36:58 följande:

Det är inte alls märkligt. Hur kul är det att fylla år i Dec el Jan? Ärligt? Klart mkt roligare om födelsedagen ligger på sommarhalvåret då. Jag tycker snarare det är märkligt att man skaffar barn som föds i slutet av dec... man vet ju att det är 9mån graviditet så varför inte planera bättre? En bekant födde sitt barn nu den 25 december och jag har bara lust att fråga varför planerade ni inte bättre?

Jo för att skaffa barn det gör man ju bara på beställning eller!? Vi har kämpat länge nu och jag kunde inte bry mig mindre om vilken månad det blir, bara det BLIR ett barn! Vill bara spy på kommentarer som dina faktiskt. Skäms på dig!
  • Anonym (Que?)

Om man tycker att det är så hemskt att föda barn i december att man hellre avstår ett barn då, ja då är nog inte barnlängtan tillräckligt stor att man behöver gråta över missade månader resten av året. Sjukt löjligt resonemang och ett hån mot barnlösa som verkligen försöker.

• Anonym (vi med)
    Anonym ((Blä)) skrev 2019-02-10 22:10:04 följande:

Jo för att skaffa barn det gör man ju bara på beställning eller!? Vi har kämpat länge nu och jag kunde inte bry mig mindre om vilken månad det blir, bara det BLIR ett barn! Vill bara spy på kommentarer som dina faktiskt. Skäms på dig!

Många har faktiskt lätt för att bli gravida, trots det planerar inte alla. Bara för att dom flesta trådar på familjeliv handlar om par som kämpar för att bli gravida så betyder det inte att det är mer vanligt. Alla mina barn blev till på första försöket. Jag systrar främst på dom som inte har svårt för att bli gravida.
  • Anonym (vi med)
    Anonym (.) skrev 2019-02-08 18:30:52 följande:

Frågan är hur gärna man vill ha barn om man tycker att det är ett problem att föda i december...

Det handlar inte om att det är ett problem för mamman att föda i december utan att det blivande barnet faktiskt ska ha en födelsedag omkring julafton vilket inte är optimalt för barnet. Att skriva som TS att hon skiter i om det blir barn i december säger allt om hur desperata dom som har svårare för att bli gravida är. Dom kan inte ens pausa 1-2 månader för dom är så besatta av att bli gravida. Totalt ego. Vi som planerar gör det för att vi vill ha barn men tänker även barnets bästa. Att sen ha barn är ett konstant planerande så lika bra ni som drömmer om att bli gravida vänjer er.
  • Anonym (Decemberbarn)

Håller med! Handlar inte alltid om föräldern! Har barn fött 20/12.. han har de skit tufft när han alltid är yngst.. kämpigare i skolan.. så vi kommer också ta en paus.. för barnets skull.

Svar på tråden Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...