• nathalieejj

Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...

Jahapp då sket sig denna månad också pågrund av förmodligen missad ägglossning. Min mens slutade i söndags, på måndagen förbjude jag ha äl sekret och ända fram till torsdag. Hade sex i onsdags men ägglossningsstickorna har inte visat något alls. Jahapp har nu idag krämiga flytningar och inser att jag har väl missat skiten..har en menscykeln på 26-28 dagar (äter även rosenrot) andra månaden nu. Ska egentligen ha äl söndag eller måndag på dag 13/14 men nu om jag haft äl kom den dag 9 eller 10! Jag är så jäääävla förbannad! Finns väl ingen chans alls nu att det blivit något..sista månaden man vill försöka och man missar? Great!

• Svar på tråden Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...
  • Anonym (Preggers19)

Testa 2 ggr om dagen de dagar du tror att ägglossningen kan vara. Exempelvis så testade jag varje morgon kl 08 och de dagarna som jag misstänkte att ägglossnsingen kunde vara på så testade jag även kl 16. Mycket riktigt så var ägglossningstestet negativt 08, men positivt kl 16. Klockan 08 dagen efter var det negativt igen. Hade jag missat det så hade jag antagligen inte varit gravid nu. Håll modet uppe! :)

• Anonym (2 barns mor)

Tror inte det är nyttigt att hålla på med stickor, tabeller och tempraturkurvor.
    Det skapar stress, sex ska vara lekfullt och en njutning.

• Anonym (?)
    Anonym (......) skrev 2019-02-08 15:52:53 följande:

Många slutar försöka runt mars för att "slippa" bf i december... Gissar att så är fallet.

Förlåt för en ovidkommande fråga, men varför vill många slippa bf i december?
  • nathalieejj

Haha alltså vad snackar du om? Vad menar du med p-medel? Har du skrivit på fel tråd eller??

GGN skrev 2019-02-08 15:48:45 följande:

Du verkar ju halvt galen...

Uppehåll men ni ska skaffa barn. Eller vet han inte att du slutat med p-medel?

Bra att det inte blev nåt.

• Anonym (a)
    nathalieejj skrev 2019-02-08 15:45:04 följande:

Men jag har aldrig sagt att jag hade äl dagen efter mens? Vad har ni fått det ifrån? Jag BÖRJADE på äl sekret i måndags OCH funderade på ifall jag hade ÄGGLOSSNING IGÅÅÅR! Inte i måndags tack!! Det är fullt möjligt tydligen att ha äl på dag 10 även fast man har en cykel på 28 dagar..

Du skrev i första inlägget att din mens slutade i söndags, och misstänker ÄL i onsdags, ganska tätt inpå... jag tror mer på att din ÄL inte varit än.. Lita mer på testerna än på ditt sekret.. Jag har krämigt sekret, och har varit gravid flera gånger... 
  • Anonym (etta)
    Anonym (?) skrev 2019-02-08 16:14:02 följande:
    Julafton? ;)
  • Anonym (?)
    Anonym (etta) skrev 2019-02-08 16:39:31 följande:

Julafton? ;)

Jaha, det kanske är en bra anledning för många så att man slipper för många påfrestningar i december. Både jag själv och en annan familjemedlem fyller år i december så har aldrig sett det som ett problem, är mer irriterad över själva julfirandet som jag ogillar pga köphysterin och stressen. :p
  • GGN
    nathalieejj skrev 2019-02-08 16:31:26 följande:

Haha alltså vad snackar du om? Vad menar du med p-medel? Har du skrivit på fel tråd eller??

Preventivmedel...
  • Anonym (.)
    Anonym (......) skrev 2019-02-08 15:52:53 följande:

Många slutar försöka runt mars för att "slippa" bf i december... Gissar att så är fallet.

Frågan är hur gärna man vill ha barn om man tycker att det är ett problem att föda i december...
  • Anonym (vi med)
    Anonym (?) skrev 2019-02-08 16:14:02 följande:
    Vi tar med en paus då för vi vill inte ha barn i varken dec, jan, feb....pga för nära jul samt jan o februari är trista månader. Tror detta är vanligt. Om man har lätt för att bli gravid förstås och kan planera. 
Svar på tråden Jag vill bara gråååååtaaaa!! Jävla skit...