• Intigra

Diagnosen förändrar allt - livrädd

Först kanske du ska läsa detta för att muntra upp dina tankar runt möjligheterna att lyckas.
    www.linne.se/pcos
    Sedan är det de råden som du redan fått du nog bör tänka över.
    Ni måste tala ut om din längtan att få barn kontra hans ovilja att gå igenom en till IVF
    Du måste utifrån vad ni kommer fram till fatta beslutet om hur du vill fortsätta relationen.
    Utifrån det du sagt låter det som att trots att IVF lyckades väl just behandlingsmässigt var det mer den känslomässiga biten mellan honom och hans ex som gjorde upplevelsen svår för honom.
    Du är ju inte hon och eran upplevelse av en IVF kanske blir helt annorlunda. Särskilt om han kan berätta var det blev fel och hur det kändes jobbigt. Så ni kan se problemen ihop från början.
    IVF är för många något som kan tära på sinnet men det är ju även år av försök med uteblivna plus med. Likväl som år av barnlängtan med vetskap att man bara blir äldre och chansen försvinner alltmer.

• Intigra

Hoppas ni får ett fint samtal.
     Länken jag lade upp var mest för att jag ville du skulle se denna delen.

"I själva verket är äggen hos kvinnor med PCOS ofta av bra, och t o m bättre karaktär än hos andra, vilket innebär hög fruktsamhet och ganska låg missfallsrisk, när man väl ägglossar (eller vid IVF), förutsatt att man inte har alltför mycket övervikt. Det är fr a bukfettet som inte är bra. PCO-äggstocken är ju inte sjuka, vilket man ibland kan tro när man läsar på nätet, de är i sig faktiskt en slags super-äggstock, som är försedd med fler omogna, men i huvudsak helt friska, ägg. Våra forskningar har visat att kvinnor med den här äggstockstypen faktiskt har högst graviditetsferkvens av alla vid IVF"

Jag har själv PCO och genomgått IVF så vill du veta min egen upplevelse av det är det bara att säga till.

Svar på tråden Diagnosen förändrar allt - livrädd