• RedAngel

BIM Mars 2019

Nicciz skrev 2019-02-24 22:27:21 följande:

Fin stegring! Ja, positivt den 23/2 vilket innebär att ägget släpper 24-25/2 med betoning på 24/2 skulle jag säga. Hoppas ni fick till det igår och mys till det idag för att vara på den säkra sidan. Lycka till!

sockertoppen90 skrev 2019-02-24 22:35:48 följande:

Redangel du behöver nog inte vara så orolig :) eftersom att de verkar som att ägget troligtvis släpptes idag den 24 och ni fick till lite mys är de stora chanser.. Ägget är befruktningsbar i ett helt dygn och de tar sperman bara ett par timmar att simma upp om man har en riktigt snabb rackare kan de faktiskt ta en halvtimme för den att simma upp så du kan nog pusta ut och mysa till de lite extra för säkerhetsskull myspys får man inte för mycket av :P :)..

Tack för era svar =) <3 Borde man mysa till imorgon också för säkerhetskull, läste om det överallt att man ska kärleka på även dagen efter äl. Vad tror ni om det? =)
  • RedAngel
    sockertoppen90 skrev 2019-02-24 22:48:10 följande:

För största möjliga chans rekommenderas två dagar innan, under och två dagar efter äl då har du gjort allt i din kraft sen måste kroppen göra de resterande.. Lycka till :)!!

Tack, blev himla nojjig när man bara lyckats få till de idag o trodde att de var ingen idé imorgon typ. Det är så lugnande och få skriva med er tjejer härinne =)
  • RedAngel
    Malin888 skrev 2019-02-25 00:11:46 följande:

Spermier lever oftast i livmodern mellan 3-7 dygn så du kan vara lugn :)

Haha jo tack, man är ju så påläst och läst så många trådar, hört det mesta av folk omkring. Har haft otur sen länge så det är första gången jag använder stickorna och jag är nog en av de äldsta i laget här så känner jag mig plötsligt som (haha) 20år och grön! :)
  • RedAngel
    sockertoppen90 skrev 2019-02-24 22:59:18 följande:

Vet känslan här hemma med en 4 månaders är de väldigt svårt att få till lite mys :/.. Meen nu lyckades vi äntligen både innan, under och efter äl helt sjukt alltså :D..

Joda varje mys ökar chansen :)..

Va skönt att man kan vara till en lugnade hjälp :) dem här dagarnas väntan är sjukt jobbigt alltså haha..

Men fan vad bra!

Ellerhur!!!! Väntan är olidlig! =)
  • RedAngel
    sockertoppen90 skrev 2019-02-25 00:21:11 följande:

Turen kommer och de brukar oftast komma när man minst anar de ;)..

Hur länge har ni försökt bli gravida redangel??

Har fått 6 tidiga mf på ett år (dom va inte ens planerade så hade inte koll på äl o sånt, körde bara på FLO appen), har endometerios, är överviktig och är säkert för gammal. Och läkaren jag träffade i somras sa att jag skulle pausa med minipiller för att låta kroppen vila (ca 6-7mån) o sen försöka igen. Så slutade med piller i januari. Jag vill verkligen försöka på det naturliga vägen. Jag vill FÖR MYCKET, och NU, jag vet. Har ingen tålamod :)
  • RedAngel
    Malin888 skrev 2019-02-25 00:24:38 följande:

Jag fyller strax 38 :)

Woho.. Jag blir 39 i år o hoppas på första barn DETTA år! :P
  • RedAngel
    sockertoppen90 skrev 2019-02-25 00:34:06 följande:

Jag beklagar :(.. De är inte alls roligt med mf.. Men som jag skrev tidigare turen kommer när man minst anar de ge aldrig upp hoppet <3!! Vem vet denna månad kanske är en tur månad :)..

Nej jag känner igen de där med tålamod haha..

Tack, har varit jättetufft men efter ha läst mångas olika upplevelser så känns det som de har haft det värre, respekterar verkligen alla som har haft det tufft o kämpat så mycket <3

Ja, jag har ju börjat med rosenrot o folsyra efter pillerstopp i januari och oj vad skillnad det är på den senaste mensen, nu känns den liksom ren och friskt, läkaren menade också att man ska slå till direkt efter piller avslut då har endometerios inte hunnit växa till för att förstöra till det typ. Jag känner att det här ska bli riktigt bra!! Det måste bara det!!!!
  • RedAngel

BIM lista;

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym(syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb, NervösAnonym,

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90 

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma, babymys 

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium, RedAngel

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva 

13/3 evi82, Tirin 

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24 

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat 

23/3 Nicciz 

26/3 Malin888 

PLUS lista; 

Elinanorden

• RedAngel
    Nicciz skrev 2019-02-25 23:18:02 följande:

Äntligen är mensen över och jag väntar in ägglossning som är beräknad till nästa vecka någon gång. Försöker hålla sambon på behörigt avstånd så han är toksugen nästa vecka. Om jag skulle bli gravid denna månad så är födseln beräknad till slutet av november. Egentligen vill jag vänta en månad och få barn nästa år istället men jag skulle bli så lycklig om jag blir gravid så det är lite struntsamma. Började försöka bli gravid i maj 2018. Blev gravid andra månaden som jag tyvärr var tvungen att avbryta under hösten. Började försöka igen i november och är nu snart inne på fjärde försöket. Använder ägglossningstester och ser en tydlig stegring, har sex både dagarna innan och på ägglossningsdagen... men nada! Ibland blir det deppigt och man vill skriva av sig lite. Hoppas vi kan peppa varandra i tråden

Tråkigt att ni fick avbryta! =/ Låter väldigt tufft!!

Kroppen kanske inte var mogen, men nu jäklar ska de gå den här gången! Precis struntsamma att de blir slutet av året, viktigaste är ju att vi äntligen får våra friska efterlängtade babyisar! <3
Svar på tråden BIM Mars 2019