Inlägg från: Grumpycavat |Visa alla inlägg
  • Grumpycavat

BIM Mars 2019

Igårkväll blev jag moster för 3e gången. 
    En liten flicka som kom i raketfart. 

Åååååh vad jag önskar att det är min tur nästa gång. 
    Är såklart glad för detta, men det känns samtidigt tungt och orättvist. Syrran bakar ungar på löpande band, och jag har försökt nästan 2 år och inte fått ett enda plus. 

• Grumpycavat
    Jagerika skrev 2019-02-21 21:48:31 följande:

ALLTSÅ BRUDAR JAG ÄR SÅÅ GLAD!!! trodde jag skulle få vänta i 3 jävla månader på första mötet till en utredningen men IDAG kom en kallelse till 4 MARS REDAN!!! Jag ryyyyyser av spänning :D :D det tog alltså 4 veckor från att jag skickade brevet på posten tills jag får gå på möte! Helt jävla otroligt!!!! <3

Åååh Grattis! Håller alla tummar för er.
  • Grumpycavat
    babymys skrev 2019-02-25 10:20:05 följande:

Uppdaterar min BIM eftersom äl blev lite senare än förväntat, så ny BIM 9/3 :) nu ska man gå igenom den eeeeevigt låååånga väntan igen!Drömmer hur går det för er andra? HjärtaBIM LISTA 

Åååh, denna långa väntan ja, jag har som tur väl även "Den roliga biten" kvar, är bara på cykeldag 8, så jag förväntar mig ÄL senare i veckan. 
    Jag har precis börjat använda fertilitetsmonitor, och idag testade jag för 3e gången enligt instruktion. 
    Den säger ju som väntat att fertiliteten är "LÅG", men hoppas den skiftar över till Hög i mitten av veckan, och sen kanske max i början av nästa. 

Det är så himla spännande med den här monitorn, ser framemot varje morgon. haha. 

Kämpa på alla ni andra också. 
  • Grumpycavat
    babymys skrev 2019-02-26 09:23:37 följande:
    Haha åh det låter roligt med monitor! om det inte tar sig denna månaden ska jag också köpa en - det kanske får mig att bli morgonpigg ;) hur går det för dig? har du fått en stegring ännu? {#emotions_dlg.flower}
    Det tycker jag verkligen att du ska göra. Och ja, man stiger faktiskt upp på morgonen med lite lättare steg. Jag är själv extremt morgontrött. men senast imorse tänkte jag "Äh, nu går jag upp, jag får ju testa med monitorn direkt" haha. 

Men ingen stegring ännu, fortfarande "Låg" på cykeldag 9. 

Det är ju inte konstigt alls egentligen, stegringen bör komma först i slutet av veckan, kanske i början av nästa. 

Men det hade varit kul om den ändrade sig snart. :)
  • Grumpycavat
    babymys skrev 2019-02-27 09:27:47 följande:
    Haha jag kan inte längre klaga på killens alla saker och gadgets i alla fall. "Boys and their toys"...tssss han slår inte mig och mina ju sjuttioelva ting och tang, appar, tester, tabletter, termometrar, ja gudarna vet hur många saker jag har för att ha koll och maximera fertiliteten. Han kommer väl rulla med ögonen tills dom fastnar när jag väl har köp hem en monitor också hahaDrömmer 

din stegring kommer nog snart! och uppdatera please :) 

Haha, helt rätt. :)

Fortfarande ingen stegring. Men däremot såg jag en svagt streck skymta på själva testet, det står ju att man inte ska titta på det, men det gjorde jag iallafall. 
    Så jag tror att det kommer en stegring i slutet av veckan, och kanske max mån-tis. 

I´ll keep you updated. :)
  • Grumpycavat

Tjohoo, vilken morgon.

Grattis till alla plus.

Och jag är också glad, min monitor skifta från låg till hög idag. Det blir en trevlig helg :)

• Grumpycavat

Idag skiftade min monitor om till MAXIMAL!
    Snacka om kort stegring, "Låg" till i förrgår, då slog den om till hög, och idag MAXIMAL. 
    Detta bekräftar ju det jag tidigare trott, att ÄL kommer något tidigare, samt att stegringen är kort. 

Så dålig tajming också, min sambo jobbar ikväll, och jag jobbar på dagen. Hoppas jag lyckas hålla mig vaken. :)

• Grumpycavat
    Jilo skrev 2019-03-02 18:02:52 följande:

Be honom väcka dig, är ju ett jättemysigt sätt att vakna på...!

Haha, ja det var en bra idé.

Men jag vågar inte, sover jag så sover jag. Inte ens en jordbävning kan väcka den här sömntutan.

Men han skulle vara hemma till 22.30, så inte så sent ändå. :)
  • Grumpycavat
    MaoaM skrev 2019-03-02 17:48:53 följande:

Idag ska jag berätta för min sambo! Har hållt mej ända sen i tisdags, han är så otroligt disträ trots att jag förklarat när jag ska ha mens osv.

Vi ska ut och äta på finfin restaurang och har barnvakt. Tog ett test nu igen bara för att se så. Det inte hade hänt nåt dumt ????

Har rätt mkt ont i magen alltså, känner inte igen det alls. Vet ju att det är vanligt men är ändå orolig :(

Enligt 1177 är jag i vecka 5 idag. Räknar cb den aktuella graviditeten?

Åh vad spännande. Ha en underbar kväll.
  • Grumpycavat
    Anonym (Bebislängtan) skrev 2019-03-03 18:34:26 följande:

Blev inget denna månad heller. Bim om 5 dagar egentligen men tant röd kom redan idag. Nya tag igen då så får vi se om det tar sig denna månad istället! Lycka till ni andra och grattis till er som plussat! ??????

Vad tråkigt :(

Hoppas att det tar sig nästa gång.
  • Grumpycavat
    Jagerika skrev 2019-03-06 13:13:42 följande:

Nu kom mensen, nästa försök bli försök 15 för oss :(

Åh vad tråkigt. Jag har verkligen hållit tummarna för dig. Nya tag nästa månad. Kram
  • Grumpycavat
    Nicciz skrev 2019-03-06 19:53:36 följande:

Äntligen dags för ägglossning! Ska mysa till det ikväll och imorgon och hoppas på det bästa. Sedan återstår den långa väntan mellan ägglossning och BIM. Någon som har ägglossning nu i dagarna?

Åååh, då har du trevliga dagar framför dig. Jag hade ÄL i helgen, så nu är det bara och vänta. :)
  • Grumpycavat
    1995lj skrev 2019-03-06 19:09:25 följande:

Hej alla fina. Idag plussade jag på bim-5 med eftermiddags urin med clearblue early :o :) <3 !

Wow! Grattis
  • Grumpycavat
    Leos Mamma 88 skrev 2019-03-13 06:17:20 följande:

Tror nästan inte att det är sant! Mitt hjärta rusar.

I förrgår tog jag ett test, syntes ingenting! Idag syntes det en linje!! Svagt, men ändå där!! ÄL+10-11 idag! :)

Åh, Grattis. Lycka till.
  • Grumpycavat
    Ok1020 skrev 2019-03-14 07:36:29 följande:
    Jaha, då bar BIM här och jag testa negativt både på digitalt och sticka. Tvungen att sminka mig om mig då jag gråtit hela morgonen innan jag åkt till jobbet. Har lust att gräva en grav åt mig själv och skita i jobbet i all framtid. Asså det här tar verkligen knäcken på en, totalt.
    Åh vad tråkigt. Jag förstår din känsla, att man bara vill skita i alltihop. Vi är inne på försök 19 el 20 nu, har tappat räkningen. Bim på måndag, men testade tvärblankt idag. Man blir ju så himlans trött på detta möget rent ut sagt. 
    Styrkekramar till dig, tänk på att det tar ca 1 år för de flesta. 
    Kämpa på. 
  • Grumpycavat

Fick mens igår, 2 dagar för tidigt :( så jag hoppar ur tråden och önskar er som är kvar ett stort lycka till.

Svar på tråden BIM Mars 2019