Inlägg från: Grumpycavat |Visa alla inlägg
  • Grumpycavat

BIM Mars 2019

Nu är jag tillbaka igen, 
    får väl beskriva mig som en "periodare" här på FL. :) 

Fick mens idag, och har bestämt mig för att jag (vi) kommer köra all-in i 3 månaders tid. 
    Dvs allt från ÄL-tester, rosenrot, vitaminer, bra kost, mindre kaffe, mer motion mm mm. 

Blir det inte någonting under dessa 3 månader så söker vi hjälp. 

Vi började försöka i Juli 2017, så vi kan ju rent praktiskt söka hjälp redan, men vi vill ändå försöka själv ett litet tag till. 

En stor stress som pågått i mitt liv senaste 10 månaderna är nu över, så jag känner mig betydligt mer harmonisk och redo inför framtiden. 

Jag börjar också intala mig själv att det faktiskt inte behöver vara mig det är fel på, det kan ju vara min sambos spermier också. 
    Samtidigt tycker jag också att det är konstigt att vi inte fått ett enda plus under alla dessa månader. 

Tycker dock att det är jobbigt att se alla barn och gravida i min omgivning. Det är väldigt många just nu. Och det gör så ont - även om jag är glad för allas skull såklart. 

BIM 18 mars

• Grumpycavat
    Lägger till mig den 18e. 

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86

18/3 Grumpycavat
  • Grumpycavat
    Elinanorden skrev 2019-02-18 11:13:59 följande:
    Men vilken tuff resa. Jag är precis som dig inställd på att jag vill att de ska gå naturligt. Ni har inte tänkt försöka kolla hans spermiekvalitet eller gå på en undersökning för dig? Kan ju hjälpa er att lyckas naturligt. 

Jag har en vän som försökte länge med barn, tillslut valde de att kolla upp spermierna på killen och det visade sig att hans utlösning innehöll inga spermier alls. De har själva sagt att om de fick göra något annorlunda skulle de kollat upp allt tidigare än att leva "på hoppet" och tron att de ska gå. Skönt psykiskt att utesluta saker.

Hoppas verkligen att det kommer fungera för er! Håller alla tummar och tår.
    Tack snälla för ditt svar. 
    När jag först slutade med P-piller 2017 så försökte vi inte särskilt aktivt, utan det började snarare ett år senare - att vi verkligen försökte. 

Så vi har faktiskt inte känt oss särskilt stressade, och vi hade lite saker vi ville fixa innan ett barn skulle komma. Nu har vi ordnat allt det där, och är mer än redo för en bebis. 

Jag ställde faktiskt frågan om hur vi skulle gå tillväga för att få hjälp på min vårdcentral - men blev totalt idiotförklarad och avvisad. (Fråga mig inte varför, för jag förstod ingenting, förmodligen en dålig dag för kvinnan som tog emot mitt samtal). 
    Efter det blev jag såklart ledsen, och är rädd för att kontakta dom igen. 

Jag är också rökare (Dock slutat nu), men jag vill ha varit rökfri lite längre innan jag ber om hjälp, för jag är så rädd att bli dumförklarad och avvisad igen pga att jag röker. 

Så ja, vi ger det 3 månader, med 200% insats (Fortsatt rökfri, tester, vitaminer mm mm). 

Har idag beställt en fertilitetsmonitor som jag hört gott om, och hoppas att det ska ge oss lite hjälp att pricka in rätt dagar. 

Jag hejar på oss alla! Kämpa på!
  • Grumpycavat
    Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

Grattis på födelsedagen kära du. 
    Jag har ju sett och följt dig i en del trådar. Jag förstår frustrationen, och det är jobbigt när det inte alltid blir som man tänkt sig. 
    Särskilt när det gäller bebis, för det händer ju liksom inte på en dag - den ska ju "Bakas" i 9 månader också. 

Du är verkligen varken misslyckad eller gammal. Förtvivlad köper jag. ;) 
    Men vet du va, allting har sin gång, och allting löser sig oftast till slut - det kanske inte blir på det sätt man tänkt sig, och ibland blir det till det bättre. 

Du är ännu ung, och har livet framför dig. 
    Även toppen att ni blivit godkända för utredning - då är ni på väg. Kan kännas skönt att veta vad det är som gör att ni inte får ett plus. 

Tänk på att vi kvinnor ofta lägger skulden på oss själva, glöm inte att ni är 2 st i detta. 

Jag hejar på dig, och hoppas att ni får ert efterlängtade plus snart 
    Och jag hoppas att du får en underbar födelsedag med massor av uppvaktning. 
    Stor Kram
  • Grumpycavat

Är det någon här som testat fertilitetsmonitor?
    Bra/Dålig?
    Fick precis sms om att min kommit, så ska hämta den senare idag. 

Känns nästan lite skrämmande, och dessutom som ett misslyckande - att jag liksom måste köpa en maskin som säger till mig hur min kropp fungerar. haha.

Fast o andra sidan ska det bli ganska spännande.  

• Grumpycavat
    frugr95 skrev 2019-02-20 11:17:40 följande:

Hur skulle ni tolka detta? Att ägget släppte igår? Eller när tror ni haha :) den blåa pilen är från testet igår och den gröna från imorses. Skiljer 25 timmar mellan dem.

Tycker nästan de ser likadana ut så behöver era ögon :D

Ingen aning, men mitt tips är att få till en liten svängom i sängen ikväll, och även imorgon, och kanske övermorgon. :) Då har ni ju garderat er liksom.
  • Grumpycavat
    MaoaM skrev 2019-02-20 11:42:42 följande:
    Har ingen erfarenhet av det men pryltokig som jag är blir jag väldigt nyfiken! Du måste berätta allt när du hämtat ut den : )
    Det lovar jag haha. 
    Ser framemot att börja med det imorgonbitti.
  • Grumpycavat

[quote=79457251][quote-nick]minnie768 skrev 2019-02-20 16:15:47 följande:[/quote-nick]Jag testar nu för första gången, är på CD18 idag, ser man bakåt i tiden har min äl skett mellan CD 15-20 senaste månaderna. Äl var dock beräknat till igår men har fortfarande bara fått "hög" (vilket jag fått ca 1,5 vecka. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men på något sätt är jag besviken, vet inte riktigt vad skillnaden är mellan en monitor eller ägglossningstest med dubbel hormonindikator?! Men men, hittade en begagnad så ville ändå testa. Hade jag köpt till fullpris hade jag nog blivit lite besviken tror jag. 

Hoppas du upplever det annorlunda! :

Åh tack för svar.

Jag läste någonstans att första månaden visar "hög" väldigt länge, men att det blir bättre månaden därpå. Så fortsätt testa iaf ett tag till :) jag har hämtat min nu, och får väl läsa instruktioner ikväll och börja imorgon :)

Lycka till

• Grumpycavat
    babytjejen skrev 2019-02-20 21:39:31 följande:

Ett tag sedan man varit inne på familjeliv..men efter fyra års försök är det ju liiiiiite jobbigt detta!!! Har bim på lördag men tempen gick ner redan igår så vet ju att mensen är på ingång, första gången den börjat sjunka så tidigt...

I o med att man börjar bli äldre så ser man alltid annorlunda saker på cykeln som ett tecken på att klimakteriet är på väg...fyller 40 iår så är ju tidigt men inte helt omöjligt att klimakteriet börjar sätta käppar i hjulet redan...

Har egentligen inget hopp kvar, bara en önskan om ett mirakel..fortsätter så länge mannen fortfarande vill försöka..men tär på psyket väldigt mkt varje gång mensen kommer...

Men vilken resa ni gjort, har ni inte bett om hjälp? Håller verkligen tummarna för er. Stor kram
  • Grumpycavat
    babytjejen skrev 2019-02-20 22:46:52 följande:

Väger tyvärr för mkt för att få hjälp just nu...gick mer mkt i vikt förra året men efter ett MA så bröt man ihop o gick tyvärr upp dom flesta kilona igen. Efter 40 finns det väl inte så mkt hjälp att få längre. Svårt att hitta kraft till viktmedhång när detta tär på en plus att man vantrivs mer o mer på mitt arbete...

Men vilken tuff sits. Visste inte att man inte kunde få hjälp efter 40?

Har ni tittat på Danmark?

Jag har en bekant där dom båda var över 40, dom hade precis bestämt sig för adoption och påbörjat processen. De hade fått domen att de inte kunde få egna barn (försökt 5 år, även ivf).

Men bara en månad efter så blev hon mot alla odds gravid. Som 42åring födde hon sitt första barn.

Så det finns hopp. Fortsätt kämpa på.

Kram
Svar på tråden BIM Mars 2019