Inlägg från: Elinanorden |Visa alla inlägg
  • Elinanorden

BIM Mars 2019

Hallonpaj skrev 2019-02-18 11:46:23 följande:

Jag blir inte klok här. Tog ett till test nu mitt på dagen (desperat innan mannen far iväg) och när det torkat till lite ser jag ett supersvagt streck. Det syns i alla ljus. Är det ett torkstreck/spökstreck eller finns det fortfarande hopp?

Konstant molvärk i tjejmagen idag.

Är på bim-2 ÄL+11

(Skrev fel ovan har inte bim imorgon utan på onsdag)

Svårt att få en bra bild. Syns mer i verkligheten.

Borde jag gå och köpa ett känsligare test?

Jag ser något svagt men inte super tydligt. Köp ett digitalt test!
  • Elinanorden
    MaoaM skrev 2019-02-18 12:30:17 följande:
    Jag har också 1/3. Jag har uvi just nu så allt känns lite konstigt i den regionen haha

Fick känning av uvi samtidigt som äl. Så ledsamt. Har fått äta Alvedon och dricker massor. Vill inte behöva antibiotika.
    Åh nej vad jobbigt. Nej antibiotika är inte kul.. prova med citronvatten eller tranbärsjuice, brukar funka för mig. Håll mig uppdaterad om hur det går för dig med eventuella tidiga tecken!
  • Elinanorden

[quote=79451915][quote-nick]MaoaM skrev 2019-02-18 14:32:03 följande:[/quote-nick]

Har druckit sjuka mängder tranbärsjuice i helgen haha ska köpa hem lite citron också, tack för tips!

Jag tycker tidiga tecken är väldigt fascinerande med tanke på att man inte ens kanske på gravtest så tidigt. Men kroppen vet ändå :)

Ja det är så häftigt . Jag har känt att jag haft ont i brösten och bröstvårtorna har varorna så spända. Sen är jag väldigt gasig och hård i magen. Men om det beror på graviditet eller att man inbillar sig vet jag inte..

• Elinanorden

I två dagar så har jag haft så fruktansvärt mycket "molande värk" i nedre delen av magen. Känns typ som mensvärk. Magen är uppblåst och jag vill inte ha jeans eller byxor på mig. Har som en väldigt märklig känsla i magen. 

Kan det vara tidiga tecken eller inbillning kanske? Den här olustiga känslan får mig ofokuserad och svårt att sitta still, obehagligt liksom.. 

• Elinanorden
    frugr95 skrev 2019-02-19 14:01:49 följande:
    Det här är så spännande! Jag kände inte av något i min förra graviditet förrän vecka 7 och då var jag inte heller såhär (planeringsgalen) så hade inte exakt koll på när jag blev befruktad :) så ska bli kul att känna av tidiga symtom haha :D men så du beskriver kände jag då iallafall
    Åh! Jag hoppas så mycket att det verkligen är symtom som stämmer, att jag verkligen är gravid. Jag har endoemtrios och har fått reda på att vägen till barn kan bli lite längre och tuffare, eventuellt blir det ivf. Men jag vill så gärna att de ska gå naturligt.. Man känner sig så misslyckad om det inte skulle fungera.. 

Har inte känt såhär tidigare. Mensvärk smärtor har jag haft iom endometriosen men den har varit mer intensiv nu.. Men brukar aldrig känna att jag inte vill ha byxor på mig sådär som jag gör nu.. 

Ska bli kul att se om det är inbillning eller om det verkligen stämmer!
  • Elinanorden
    Malin888 skrev 2019-02-20 15:01:07 följande:

Undrar om jag kan blivit gravid ändå.

Bim 1/3 och har mkt flytningar annars inte brukar ha...

Spännande!

Åh spännande! Jag har typ inga symptom alls idag förutom lite molvärk. Flytningarna känns som de brukar.. Av någon anledning så tvivlar man när man inte känner något alls..
  • Elinanorden
    Lejon90 skrev 2019-02-21 08:26:00 följande:

Vad tror ni om detta? Kan det tolkas som positivt?

Possitivt ! Bara köra på nu några dagar framåt !
  • Elinanorden

Kunde inte hålla mig , har bim 1/3. Tog först ett test som visade super svagt possitivt , tog sen ett digitalt på samma urin och fick detta resultat !

• Elinanorden
    frugr95 skrev 2019-02-23 09:11:25 följande:
    MEN ÅH!!! GRATTIS<3 fy fan i helvvvv va kul :D
    Tack!! Trodde aldrig att det skulle gå så enkelt i och med min endometrios och läkare som sagt att det skulle bli svårt att få till det naturligt. Jag är verkligen i chock!! Sen att jag plussade så tidigt. Nu är det bara att hoppas att allt går som det ska
  • Elinanorden
    Cis skrev 2019-02-23 09:22:16 följande:

Någon som har symtom ännu? Vet att det är supetidigt för de flesta här men jag och några fler har ju bim precis i början av mars. Hur går det för er? Jag hade ägglossning 15 feb. Fick ömma bröstvårtor redan den 21 feb och igår började kramperna i tjejmagen och idag har jag nästan ont hela tiden. Dessutom är jag varm som en kamin sen igår och är rosig om kinderna sen några dagar. Varit likadant tidigare graviditeter. Så hoppas hoppas jag inte är skengravid.

Jag plussade idag på BIM -5. Har haft molvärk och liksom en konstig känsla i nedre delen av magen som jag inte känner igen. Sen så har jag känt mig lite tröttare och haft värk i bröstvårtorna direkt efter ägglossning. Men senaste dagarna har jag mått super :)
  • Elinanorden
    Anonym (Kajsan86) skrev 2019-02-23 09:27:05 följande:
    Stort grattis!!! Får man fråga hur länge ni försökt? :) Lägger till dig i BIM listan! :D
    Vi var bara på försök nr 2. Hade räknat med att det skulle ta flera månader för mig och i värsta fall IVF då jag har endometrios. Men har alltid haft väldigt regelbunden mens och känt ägglossningen så det hjälpte oss nog! Är i chock.. Nu hoppas ja bara att allt ska gå vägen :D
  • Elinanorden
    Cis skrev 2019-02-23 09:29:20 följande:
    Ååå wow vad underbart!! Stort grattis! Nä omöjligt att hålla sig ju. Är det första graviditeten? När hade du ägglossning?
    Ja det är första barnet, så spännande! Hade ägglossning den 12/2 :)
  • Elinanorden
    Cis skrev 2019-02-23 09:41:09 följande:
    Ja visst är det spännande :) Grattis igen!! Jag hade ägglossning 15e. Hoppas på att få plus på måndag eller tisdag. Kan inte heller hålla mig :p
    så spännande! Jag gjorde test i förrgår som visade helt blankt. Så är verkligen skillnad på vilken dag man testar! Håll mig uppdaterad. Håller alla tummar och tår för dig!
  • Elinanorden
    MaoaM skrev 2019-02-23 10:37:48 följande:

Åhååå Grattis! Va roligt!!!

Jag testade i morse och fick blankt nej hehe Blev sjukt nerjobbad av det och kommer fortsätta testa hela veckan ändå säkert. Är ju öm i magen och ibland värker det till i ena bröstet. Jag vill med ! :D

Håller tummarna! Inte kört för det, vissa plussar tidigt vissa sent !
  • Elinanorden
    MaoaM skrev 2019-02-23 11:23:59 följande:
    Tack! Ja än ger jag inte upp :)

Vad har du för Bf?
    Har Bf 8 november om jag tänkt rätt :)
  • Elinanorden
    vwmamman skrev 2019-02-23 19:02:09 följande:

lite äckelvarning nu men söker ju tidiga tecken på grav har idag haft tjocka snoriga flytningar typ snorloska.. ursäkta detaljerna.... hade äl 14e bim 1/3. hoppas väl på att de kan va nå form av tecken.. dock e ju alla olika å olika i sina graviditeter

Jag plussade idag ! Hoppas du med gör det ????
Svar på tråden BIM Mars 2019