Inlägg från: Elinanorden |Visa alla inlägg
  • Elinanorden

BIM Mars 2019

Lägger in mig i listan. 
    Beräknad BIM 1/3

BIM LISTA 

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden

2/3 Love5, ETOVA 

3/3 Funderar81 

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95 

8/3 Sjp30

9/3 Siri88 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss 

13/3 evi82

15/3 Em0ma

• Elinanorden

Hur tolkar ni det här? Ägglosningstest kö 09.00 imorse och nu kl 17 klart stegring va? När tror ni ägglosning sker?

• Elinanorden
    vwmamman skrev 2019-02-13 21:19:23 följande:
    tolkar de att som att du har stegring .ta i morrn med e de svagare än de starka du hade idag så sker ägglossning 24-48 timmar efter de (räknat från då du fick de starkaste sträcket) får du där emot ännu starkare i morrn bitti så får du räkna från den tiden. dock bör du testa igen i morrn kväll för å se om de blivigt svagare eller starkare...
    I går var testet svagare än i förrgår och idag likvärdigt som igår alltså svagare än i förrgår. Så ägglossning borde varit i tisdags då? :) Kan visa bild på alla test ikväll. Tack för ditt svar!
  • Elinanorden
    vwmamman skrev 2019-02-14 19:40:31 följande:

såhär har de sett ut för mig stegring kväll12e å morgon 13e. så har äl typ nu å fram ett dygn typ.

Såhär ser det ut för mig . Vad tror du? Måste ju vara ägglosning från 12/2 och två dygn framåt

• Elinanorden

Är den någon har som haft sin ägglossning och inväntat BIM? Jag har bim den 1/3 alltså om 11 dagar. Man längtar ju så mycket efter att plussa så man går och letar tidiga symptom. Det som jag tycker har varit annorlunda denna gång är att min bröstvårtor har varit fruktansvärt ömma och hårda (utåtstående) sen har jag haft mycket molvärk. Men molvärken är svår att bedöma om det kan bero på befruktning efter som jag har endometrios och har ont för det mesta varje dag. Men kan verkligen tecken komma så tidigt? 

Jag håller alla tummar och tår att det blir många + den här månad!

• Elinanorden
    vwmamman skrev 2019-02-18 10:32:48 följande:
    jag å Malin 888 har oxå bim 1 mars..

idag å igår har ja haft lite mensvärk å en ilande/strålande känsla runt tjejmagen även huvudvärk
    Så spännande! Jag vill bara göra ett test nu men får allt hålla mig. När tänker du testa dig? :)
  • Elinanorden
    vwmamman skrev 2019-02-18 11:02:27 följande:
    helst igår men ah ska försöka vänta till BIM men om de blir så får vi se hehe. du då?
    Jag ska också försöka vänta till BIM. Sist så testade jag mig 5 dagar innan BIM och negativt, gjorde mig mer ont än gott. Ska allt försöka hålla ut denna gången! Sen blir det ju en massa onödiga pengar på tester haha.. Bättre att låta kroppen visa. Vi måste hålla varandra uppdaterade hur det går! Hoppas verkligen att vi båda kan plussa.
  • Elinanorden
    Grumpycavat skrev 2019-02-18 10:58:26 följande:

Nu är jag tillbaka igen, 
    får väl beskriva mig som en "periodare" här på FL. :) 

Fick mens idag, och har bestämt mig för att jag (vi) kommer köra all-in i 3 månaders tid. 
    Dvs allt från ÄL-tester, rosenrot, vitaminer, bra kost, mindre kaffe, mer motion mm mm. 

Blir det inte någonting under dessa 3 månader så söker vi hjälp. 

Vi började försöka i Juli 2017, så vi kan ju rent praktiskt söka hjälp redan, men vi vill ändå försöka själv ett litet tag till. 

En stor stress som pågått i mitt liv senaste 10 månaderna är nu över, så jag känner mig betydligt mer harmonisk och redo inför framtiden. 

Jag börjar också intala mig själv att det faktiskt inte behöver vara mig det är fel på, det kan ju vara min sambos spermier också. 
    Samtidigt tycker jag också att det är konstigt att vi inte fått ett enda plus under alla dessa månader. 

Tycker dock att det är jobbigt att se alla barn och gravida i min omgivning. Det är väldigt många just nu. Och det gör så ont - även om jag är glad för allas skull såklart. 

BIM 18 mars

Men vilken tuff resa. Jag är precis som dig inställd på att jag vill att de ska gå naturligt. Ni har inte tänkt försöka kolla hans spermiekvalitet eller gå på en undersökning för dig? Kan ju hjälpa er att lyckas naturligt. 

Jag har en vän som försökte länge med barn, tillslut valde de att kolla upp spermierna på killen och det visade sig att hans utlösning innehöll inga spermier alls. De har själva sagt att om de fick göra något annorlunda skulle de kollat upp allt tidigare än att leva "på hoppet" och tron att de ska gå. Skönt psykiskt att utesluta saker.

Hoppas verkligen att det kommer fungera för er! Håller alla tummar och tår.
  • Elinanorden
    vwmamman skrev 2019-02-18 11:22:04 följande:
    ja men absolut.. känns riktigt spännande. dock könns de som man letar symptom heeela tiden hehe men.är väl inte så konstigt när man längtar så
    Nej så är det ju. Jag känner mig konstig i magen, gasig och svårt att gå på toa. Sen om de hör ihop eller inte vet jag inte :o 
  • Elinanorden
    Grumpycavat skrev 2019-02-18 11:36:23 följande:
    Tack snälla för ditt svar. 
    När jag först slutade med P-piller 2017 så försökte vi inte särskilt aktivt, utan det började snarare ett år senare - att vi verkligen försökte. 

Så vi har faktiskt inte känt oss särskilt stressade, och vi hade lite saker vi ville fixa innan ett barn skulle komma. Nu har vi ordnat allt det där, och är mer än redo för en bebis. 

Jag ställde faktiskt frågan om hur vi skulle gå tillväga för att få hjälp på min vårdcentral - men blev totalt idiotförklarad och avvisad. (Fråga mig inte varför, för jag förstod ingenting, förmodligen en dålig dag för kvinnan som tog emot mitt samtal). 
    Efter det blev jag såklart ledsen, och är rädd för att kontakta dom igen. 

Jag är också rökare (Dock slutat nu), men jag vill ha varit rökfri lite längre innan jag ber om hjälp, för jag är så rädd att bli dumförklarad och avvisad igen pga att jag röker. 

Så ja, vi ger det 3 månader, med 200% insats (Fortsatt rökfri, tester, vitaminer mm mm). 

Har idag beställt en fertilitetsmonitor som jag hört gott om, och hoppas att det ska ge oss lite hjälp att pricka in rätt dagar. 

Jag hejar på oss alla! Kämpa på!
    Alltid så tråkigt och påfrestande när man inte blir tagen på allvar. Vi betalar ju faktiskt skatt för att få den vård vi behöver/önskar. Ibland tror jag många är på fel jobbplats. Men var inte rädd för att ta hjälp. Det finns då många duktiga läkare därute som är helt fantastiska och på helt rätt arbetsplats, det gäller bara att inte ge upp hoppet om dem. Jag tycker ni gör helt rätt i att försöka 3 månader och sen ta hjälp. 

Det finns så bra hjälp att få idag! 

Lycka till och håll mig uppdaterad!
Svar på tråden BIM Mars 2019