• babymys

BIM Mars 2019

Biinaas1992 skrev 2019-02-16 15:39:39 följande:

Hej !! Tänkte jag hoppar in i denna tråden o berättar våran historia. Jag o sambon försöker bli gravida med första barnet. Jag är 26 år gammal o killen är 36 år. Slutade med p-piller i augusti förra året så har varit utan p-piller i ca 6 månader. Jag har kört med äl test ibland och har inte fått något positivt på dom. Min mens har varit väldigt sparsam sen jag slutade fram tills denna senaste mensen som jag har nu. Denna mensen är den första efter ppiller stoppet som har känts som en vanlig mens kändes innan jag började med p-piller för flera år sedan. Mensen har varit väldigt oregelbunden och hoppat över en månad ibland sen jag slutade. Har varit väldigt orolig över att mensen inte kommit igång ordentligt så jag bokade en tidpå gyn och eventuellt få hjälp av dom att få igång ägglossningen som jag inte har haft. Men samma dag jag skulle dit så kom mensen så jag flyttade fram den tiden tills i mars. Jag känner mig lättad över att mensen har kommit igång ordentligt nu o har blödigt i ca 1 vecka som jag gjorde förr innan p-piller. Blödningarna jag har haft efter ppiller stoppet har varit i max 4 dagar. Känns som att detta vänder nu. Vi hoppas så mycket att vi ska bli gravida nu efter denna mensen. Jag har läst en hel del o har hört att de kan ta ca 6 månader för vissa att mensen o ägglossning ska komma igång. Så vi hoppas verkligen nu !!!!

Välkommen till tråden!{#emotions_dlg.flower} Håller tummarna för alla oss !!
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-17 11:00:39 följande:
    Men jag vet inte när du började men såhär ser mitt testande ut med CB:

* Den runda ringen (ingen LH ökning) om jag testar cykeldag 12

* Blinkande gubben (ökning i östrogenet) mellan cykeldag 13 till 17

* Fast glad gubbe på cykeldag 18 (LH ökning har detekterats!) = dagen efter har jag fått ägglossning då enligt Natural cycles! :)

Hur många dagar har du fått den blinkande? Det är ju normalt med flera dagar av den blinkande :) så ingen fara!
    Det började blinka i torsdags, vilket jag tyckte var väldigt med tanke på att min mens slutade för en vecka sedan. Oavsett, är inne på 4e dagen med blinkande och enligt min cykel ska jag inte ha äl förrän på tisdag... märkliga saker och fattar inte helt vad kroppen håller på medDrömmer
  • babymys
    Anonym (Milla) skrev 2019-02-17 10:58:17 följande:

Hej. Hoppar in här också. Jag är 38 år gammal. 4 barn: 3 på jorden och 1 i himlen ( sen avbrytande i v 22 i november förra året på grund flera allvarliga missbildningar och bebis skulle inte överleva utanför min kropp). Idag fick jag min mens igen som vanligt. Har 26 dagars menscykel och 8 dagars lutealfas. Tar vitaminer och rosenrot.

Jag SKA bli gravid! :)

Hej hopp! vad kul att du hakar på! Usch det lät som en jobbig resa med den sista beisen, det var tråkigt att läsaRynkar på näsan  vi ska nog kunna peppa varandra och få fina plus hela gänget ska du se!Hjärta 
  • babymys
    Jagerika skrev 2019-02-17 13:00:30 följande:

Idag är det äntligen ÄLdagen!! Har haft sex måndag,tisdag,torsdag,lördag och idag söndag så hoppas nån av dom simmarna tar sig fram :D är lite öm i kroppen men inte så öm som jag brukar vara så funderar på om ÄL är sen. Vi kommer fortsätta ligga som vanligt såklart :) Bim är 6 mars och jag längtar så till jag får testa!

Häääärligt!:) här väntas det fortfarande på äl, koooom igeeeen säger jag bara!! Skrikandes nu håller vi tummarna för att detta går vägen för dig, uppdatera om allt!! :D
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-17 13:04:35 följande:
    Helt normalt ju :) vi har ju samma upplevelse med CB test! Jag har ÄL på torsdag :D längtar!!
    aaaah okej, då får jag bara ha lite tålamod då :D alltså, lägtar ihjäl mig tills ägglossnignen är över så man kan sitta och ruuuva lite hihihi{#emotions_dlg.flower} 
  • babymys

Alltså nu fattar jag inte mycket...den där gubben har blinkat ända sen igår kväll och nu i morse var det blankt...betyder det att jag inte har haft någon ägglossning denna månaden eller att jag kanske inte har tagit ett test när stegringen var som höst den eller vad? Rynkar på näsan  

• babymys
    frugr95 skrev 2019-02-18 09:09:19 följande:

Gubben som blinkar försvinner ju efter ett tag på skärmen :) eller vad menar du? Tog du nytt test imorse?

Ja jag tog ett nytt test i morse, då var det bara en cirkel...huuum...
  • babymys

Gubben som blinkar försvinner ju efter ett tag på skärmen :) eller vad menar du? Tog du nytt test imorse?

Det jag menar är att jag aldrig hann få max fertilitet på skärmen. Det gick bara från blinkande gubbe till en cirkel
  • babymys

Det jag menar är att jag aldrig hann få max fertilitet på skärmen. Det gick bara från blinkande gubbe till en cirkel
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-18 11:33:05 följande:

Jaha okej då är jag med :) asså man blir ju såklart orolig men om du bara använder dessa test, eftersom man litar blint på dem. Allt beror ju på regelbunden cykel, ÄL kan ju flyttas någon dag osv! Tempar du? Hur är dina flytningar? Jag har googlat lite för att se om nån fått som dig och det är inte bara du :) Det står även på Clearblues hemsida att vissa kvinnor inte får en tillräckligt hög stegring av LH för att det ska synas på testet. Kan också vara att man har kort stegring som lätt missas om man inte råkar testa på rätt tidpunkt.

Så antingen har du ägglossning men testet kunde inte känna av det eller så har du ingen ägglossning denna månad vilket är ju också normalt :)

Jag testat alltid med vanlig billig sticka också till det digitala, tips! Har du sånt hemma?

Gud vad jag tjötar på men hoppas du blir lite hjälpt :D

Alltså, du är bäst! Tack för svaret<3 kände idag att ägglossningen inte kunde vara helt över, jag känner min ägglossning rätt mycket varje månad och nu har den där gubben börjat blinka igen haha, tog ett nytt test i eftermiddags, så min känsla stämde. Fattar nada men jag är glad för att det inte är game over helt ännu;) flytningarna var typ gula i morse, ingen speciell lukt eller någon klåda (får lätt svamp så jag vet aaaallt om det där + symptom) och har inte kollat den nu på kvällen men ska göra det. Denna månaden är första gången jag provar att tempa också, är ju helt ny på det där men har laddat ner Fertility Friend appen och registrerar bara min temp där på morgonen. Den har bara sjunkit en dag till 36.0 (lördags) annars hållit sig på 36.5 sen i torsdags. Fattar inte speciellt mycket med att tempa för att vara helt ärlig hehe:) vi får helt enkelt köra på som vanligt med myset tror jag!:D
Svar på tråden BIM Mars 2019