Inlägg från: Anonym (Katten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Katten)

Hjälp, hur mycket handlar ni mat/hushålls artiklar för varje månad?

Jag har stenkoll 1500kr i veckan handlar vi för.

• Anonym (Katten)
    Anonym (Moi) skrev 2019-02-01 11:06:23 följande:

En fråga; ni som håller nere era matkostnader rätt strikt, är det för att ni måste av ekonomiska skäl eller av princip (vilken i så fall?)

Maten smakar ju lika gott om man har koll än om man inte har det. Eller till och med bättre då det blir mer grytor och så. Vi har en netto inkomst på 65000kr så 6000-7500 i månaden för fyra tycker jag varken är hög eller låg.
  • Anonym (Katten)
    Anonym (elin) skrev 2019-02-04 09:31:37 följande:

Det är kanske itne superviktigt för alla att veta exakt. <Jag vet på ett unbgefär och det räcker för mig.

Dessutom händer det att jag handlar annat på tex ICA-maxi. En pocketbok, underkläder till barnen, en brödkorg etc. Då är det inte mat men hamnar på ICA-kontot.

Så länge det finns pengar tillräckligt så bryr jag mig inte om vårt matkonto är 6000 kr eller 7000 kr per månad. Det är intressant först när man inte har råd med det man lägger ut. 

Jag kan tycka att alla borde ha mer koll oavsett inkomst. Vi har ganska höga inkomster (63000 netto) och kunde innan vi hade koll på utgifterna lägga undran 5000-7000kr varje månad och nu när vi har koll kan vi lägga undan 16000-22000kr. Vi lever lika gott men överkonsumerar inte längre.
Svar på tråden Hjälp, hur mycket handlar ni mat/hushålls artiklar för varje månad?