Hjälp, hur mycket handlar ni mat/hushålls artiklar för varje månad?
Satt just och blippade på telefonen och fick för mig att kolla på Willys och Ica vad jag hade handlat för i månaden dom senaste 12 månader och jag blev rätt paff. Jag handlar även ibland på netto,Lidl,öob o rusta så där har jag inte en aning om vad som går åt månadsvis.
Jag försöker alltid kolla i reklambladen vad som är billigt. T.ex kostar laxen 59:- 1 vecka så kan jag köpa på mig några paket. Lika dant med köttfärs om det är billigt köper jag och sen fryser in. Kött köper jag i stort Sätt bara det som är erbjudande på.Ja ni förstår.
Jag ska även tillägga att vi har alltid mat i skafferiet och frysen så vi skulle klara oss säkert 1 månad, förutom mejeri produkter då.
Chips och godis, dricka osv äts bara på helgen, det kan hända att det blir nån popcorn påse i veckan men mer är det inte.
Så ja hur många är vi och hur ser måltiderna ut.
- 2 vuxna
- 2 barn 7 och 9 år, varannan vecka
- 1 barn på snart 1 år äter fortfarande någon flaska ersättning annars samma som oss och avverkar blöjor fortare än ja typ 2 barn.
Hos oss äts det alltid 7 dagar i veckan
07.00 Frukost
14.00 Lunch
18.00 Middag
20.00 Kvälls macka
Så totalt lagas det ca 60 måltider i månaden.
Frukt går åt i rätt stora mängder då minsta äter mellis och dom andra har frukt med till skolan.
Sambon har alltid matlåda med sig till jobbet.
Bara på Willys och Ica har jag snittat mellan 8000-10000 varje månad.
Det är ju inte bara mat utan toapapper,schampo osv. Men jag blev helt chockad över hur mycket pengar som egentligen går åt. Det är inte konstigt man står varje månad och undrar vart pengarna tagit vägen. Haha.
Så hur ser matkontot ut för er andra och hur många är ni ? :)