Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!
Bim IDAG så jag springer på toa hela tiden :). Så nervöst!! Jag tycker jag har en del symtom eller så inbillar jag mig bara. Men jag känner inget i brösten så jag tror tyvärr inte det blivit något.
Bim IDAG så jag springer på toa hela tiden :). Så nervöst!! Jag tycker jag har en del symtom eller så inbillar jag mig bara. Men jag känner inget i brösten så jag tror tyvärr inte det blivit något.
Absolut tråkigt, men inget att göra åt :(. Börjar redan vela lite i mitt beslut om att lägga ner försöken, även om det känns som det mest förnuftiga alternativet. Syskonförsöken startade också för vår del med en oplanerad graviditet i augusti.
Pga obalanser i immunförsvaret verkar det som att det inte blir enkelt för mig att genomgå en lyckad graviditet. Så det förnuftiga kommer in framför allt där. Oddsen är inte så höga helt enkelt.
Mensen kom ändå. Är så trött på väntan, och sorgen över vår septemberbebis känns större än någonsin :(.
Har bim den 21 april, men cykeln har kortas ner till typ 25 dagar, så egentligen kommer nog mensen 17 eller 18 April.
Har mensvärk då och då, fått finnar.... Mår något illa, men det är nog för att jag är så trött...
Vad har ni andra för symtom och när är bim?
Hoppar in här i tråden efter ett missfall tidigare i veckan :( bm rekommenderade att vi helst skulle vänta tills jag haft 1 vanlig mens innan vi försöker igen men jag känner att jag verkligen inte orkar vänta. Enda anledningen till att man skulle vänta tolkade jag som va för att det blir lättare att datera ev nästkommande graviditet. Vad tycker ni, ska vi vänta? och när kan man förvänta sig att ägglossningen kommer igång igen? Hade HCG värde på 11 i fredags
En fundering- hur lång tid tog det för er innan mensen kom tillbaka efter missfall? Jag fick tidigt missfall v7 för två veckor sedan. Hade jag inte blivit gravid skulle min mens komma nu i helgen. Jag har tagit gravtest- första visade fortfarande gravid, men idag visar det negativt.
Vad är normlat, kommer mensen komma nu till helgen/ nästa vecka? Eller räknar jag nu på min cykel 28 dagar från första blödningen på MF? Så att jag istället borde ha äl denna helg?
Och att ev mens dyker upp om två veckor?
Vill så gärna bli gravid igen.
Tack för era svar och lyckönskningar :) hur länge blödde ni? Jag fick missfallet natten till onsdag och har nästan slutat blöda nu, bara lite ljusbrun flytning idag så antar att de är helt borta imorgon. Känns nästan för ?kort? :/
Okej, jag räknar med att de kan sluta och sen komma tillbaka igen då. Känns somsagt för kort att blöda i bara 5 dagar :/ hoppas verkligen inte ägglossningen dröjer sen, är såååå otålig :(
Hoppas det blir många tidiga 2020 bebisar här i tråden <3
Låter lovande :) Håller tummarna för ett plus!
Har fått bruna spottings, så det verkar som att det inte tagit sig den här månaden. Hade spottings innan mina 2 sista graviditeter också, blir ju lite smått knäpp, ska nog ta ett gravtest imorgon i alla fall, om inte mensen kommit igång... Vill ju veta!
Testa idag, bim - 2, ser något otroligt svagt........
Jag äääär gravid Bara den lilla vill stanna där.....
Åh vad kul, stort grattis!
Själv misstänker jag att jag hade ägglossning för ett par dagar sen, vi kan ha prickat den oplanerat (myst två dagar innan). Har eventuellt tänkt att göra ett sista försök i sommar, men känner att jag behöver ta en paus från allt ett tag.
Hur går det för alla?
Är i v 8 och är jätteorolig för missfall/ma, att den lilla inte lever längre och min kropp typ fattar inget!!! Man blir verkligen märkt av att ha gått igenom flera ma. Förra var ju i v 9, så snart pallar jag inte med att inte veta, lär ordna ett vul snart. Nu är jag sjuk och ligger i sängen så jag får vänta tills nästa vecka :( .....så fort illamåendet blir bättre så blir jag ännu mer orolig........ Ringde bm idag, men hon har inte återkommit än...
Hur går det för dig, har du varit på VUL än? Vi har gjort ett uppehåll i försöken nu, åtminstone denna cykel. Det lutar mer åt att vi inte försöker fler gånger, men vi får se ;)
Hej alla!
Jag hoppar in här efter två tidiga mf som båda skedde i ca v.5-6.
Väntar nu på mens efter senaste mf, den borde kommit i måndags....
Jag testade neg redan när blödningen startade och fick igår ett väldigt svagt streck/skugga så nu vet jag inte vad jag ska tro riktigt!
Skulle det vara en graviditet så känns det som att det antingen blir ett till mf eller så har äl vart mycket senare....
Vad tror ni?
Erfarenheter?