Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!
Love5: Det kan ju vara för tidigt att testa, du har väl bim 2/2...? Nu sist hade jag spottings 6 dagar innan, de försvann 3 dagar innan och 2 dagar innan beräknad mens testa jag, och fick ett svagt +!
Love5: Det kan ju vara för tidigt att testa, du har väl bim 2/2...? Nu sist hade jag spottings 6 dagar innan, de försvann 3 dagar innan och 2 dagar innan beräknad mens testa jag, och fick ett svagt +!
Precis, har BIM 2/2. Brukar alltid ha spottings ett par dagar innan mensen sätter i gång på riktigt (förutom de två gånger jag varit gravid i höstas, då uteblev de och var då ett tidigt graviditetstecken). Men att inte mensen börjar direkt i samband med spottings är något nytt för mig, inga blödningar idag heller. Så hoppet är väl inte helt ute än. Men kan lika gärna vara en rubbning efter senaste missfallet.
Mensen kom den 1/2. Så väntar på en ägglossning i mitten av månaden.
Skönt att det verkar som att du slutar blöda nu Micka!, hoppas att din kropp återhämtar sig snabbt och ägglossningen kommer igång igen.
Alltså, det är så skumt....
Jag har inte märkt av någon ägglossning än, missfallet startade ju ändå 6 jan... men nu både igår och idag har jag haft spottings eller vad man ska kalla det och himla märklig känsla i magen. Ingenting jag känner igen från ever... fick något galet blodsockerfall tidigare idag dessutom så jag trodd jag skulle svimma av. Jag var tvungen att gå iväg och lägga mig en stund och då höll jag på att somna. Tog gravtest nu ikväll och det visade ju ingenting. Det har visat negativt sen åtminstone den 29 Jan.
Jag tycker bara det är så märkligt och lit svår att förhålla mig till det här just nu. Vad beror symtomen på? Är jag bara vanligt sjuk eller ska jag koppla det till något annat.... bah
Jag borde ha ägglossning nu i dagarna, och har haft ägglossningsflytningar redan i början av veckan, men får inga utslag på ägglissningsstickorna. Brukar få utslag i två dagar innan ägget släpper, så ägglossningen är antingen sen denna månad, eller hoppar över helt. Får alltid högre temp efter ägglossning, och den är fortfarande låg, så tror inte att jag har missat den heller. Så otålig man är!
Hoppar in här!
Var inne för blödning 8/2, då misstänktes ma. Missfallet kom igång 9/2. Blödningen börjar lätta nu. Var på återbesök idag och kroppen hade skött sig, bara lite blod kvar. Hon sa dock att de rekommenderar att man väntar en mens innan man försöker igen? Vad har ni andra fått för råd? Jag tänker då 1177 skriver att man kan försöka direkt.
Kan tillägga att fostret dött väldigt tidigt, var endast 2 mm stort, min kropp trodde att den var i v 10...
Tack! Precis vad jag ville höra :) hoppas äl kommer igång snart då!
Precis, vi vet mer om två veckor ungefär. Jag fick till slut utslag på stickan i torsdags, men inte längre i fredags, så jag antar att jag haft ägglossning nu. Men tempen har inte blivit högre ännu. Spännande är det! Det låter dom att ägglossningen är på gång för dig med!
Haha, ja det kom ju igång med ny mens dagen efter så det var väl det som var i faggorna. Hade tydligen ägglossning idag med. Aldrig märkt av det så tydligt förr... men men, back in business dådå, så får vi se vart det tar vägen denna månad.
Hur går det för er?
Jag fick till slut utslag på ägglossningstest cd 14 så antar att jag hade ägglossning den 15:e eller 16:e. Tempen har skiftat lite efter ägglossningen, och har inte varit tydligt högre förrän nu, ca 7 dagar efter ÄL. Har fått lite sjukdomskänsla i kroppen, hoppas att det kan vara ett positivt tecken. Ska börja testa från BIM -4 eller -5, (måndag el tisdag) då jag vid eventuell graviditet behöver börja medicinera på en gång.