Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Gäst i Umeå...

En fika eller lunch på kulturbageriet kan vara trevligt.

kulturbageriet.se

Passa på att kika in på DUÅ delikatessbutik med oerhört kompetenta ägare och personal m.facebook.com/DUÅ-227169189524/

Gäller det middag eller lyxigare lunch tycker jag personligen att köksbaren har betydligt bättre mat än gotthards även om gotthards är väl värt ett besök. Rex (rådhuset) har några olika restauranger/barer som är mysiga.

Här hittar du info om vad du kan hitta på

www.visitumea.se/sv

PS. Ta med dig varma kläder. Det är kallt och vackert isvitt

• v i r r a
    Dahlton skrev 2019-01-22 13:00:33 följande:

Tack för jättebra tips! Jag tror jag får testa köksbaren. Rex har jag upplevt någon gång tidigare. Visitumea har jag kikat lite på. Vinterkläder har jag förstått när jag kikat på Smhi att det behövs. Rejält kallt nu ser jag och mycket snö på G. Ser fram mot en härlig vintrig vecka.

Tyvärr är guitars the museum stängt till mitten av mars. Annars är en guidad tur där nästan ett måste (oavsett om man gillar gitarrer eller inte) www.guitarsthemuseum.com

Gillar du jazz måste du gå på jazzkväll i Studion på torsdag kväll: umeajazzstudio.se

Gillar du kvalitetsfilm kan du kolla in folkets bio som har relativt nya lokaler: folketsbioumea.se

Gillar du garn och att sticka bör du kika in på Perssons garn på stickcafe på tisdagkvällen hahah
  • v i r r a
    Meriall skrev 2019-01-22 19:09:26 följande:

Jag har varit missnöjd varje gång på köksbaren. Gotthards är jättebra. Var med på någon lista på nordens mest kreativa restauranger.

Och jag har varit missnöjd varje gång på gotthards. Vi skickar TS som oberoende testpatrull Men inredningen är iaf klart roligare på gotthards.
    Dahlton skrev 2019-01-22 19:15:09 följande:

[quote=79385337][quote-nick]Meriall skrev 2019-01-22 19:09:26 följande:[/quote-nick]Jag har varit missnöjd varje gång på köksbaren. Gotthards är jättebra. Var med på någon lista på nordens mest kreativa restauranger.[/

Ok, är Gotthards på stora hotellet eller är jag ute och gycklar nu?

Stämmer! storahotelletumea.se/gotthards-krog
Svar på tråden Gäst i Umeå...