Gäst i Umeå...
Tar gärna mot tips om aktiviteter i Umeå. Ska vara där i tjänsten en vecka och tänkte passa på att utforska staden. Vad får jag inte missa?
Tar gärna mot tips om aktiviteter i Umeå. Ska vara där i tjänsten en vecka och tänkte passa på att utforska staden. Vad får jag inte missa?
Vad gillar du att göra? Det blir lättare att tipsa då.
Det finns ett litet samiskt kulturcenter nära Västerbottens museum förresten. Tráhppie.
Kanon, tack för tipsen. Bildmusset lät ju lite roligt.
Kanon, tack för tipsen. Bildmusset lät ju lite roligt.
En fika eller lunch på kulturbageriet kan vara trevligt.
kulturbageriet.se
Passa på att kika in på DUÅ delikatessbutik med oerhört kompetenta ägare och personal m.facebook.com/DUÅ-227169189524/
Gäller det middag eller lyxigare lunch tycker jag personligen att köksbaren har betydligt bättre mat än gotthards även om gotthards är väl värt ett besök. Rex (rådhuset) har några olika restauranger/barer som är mysiga.
Här hittar du info om vad du kan hitta på
www.visitumea.se/sv
PS. Ta med dig varma kläder. Det är kallt och vackert isvitt
kulturbageriet.se
Passa på att kika in på DUÅ delikatessbutik med oerhört kompetenta ägare och personal m.facebook.com/DUÅ-227169189524/
Gäller det middag eller lyxigare lunch tycker jag personligen att köksbaren har betydligt bättre mat än gotthards även om gotthards är väl värt ett besök. Rex (rådhuset) har några olika restauranger/barer som är mysiga.
www.visitumea.se/sv
Tack för jättebra tips! Jag tror jag får testa köksbaren. Rex har jag upplevt någon gång tidigare. Visitumea har jag kikat lite på. Vinterkläder har jag förstått när jag kikat på Smhi att det behövs. Rejält kallt nu ser jag och mycket snö på G. Ser fram mot en härlig vintrig vecka.
Om du inte bokat hotell ännu så rekommenderar jag att du bokar på clarion Uman, bästa hotellet!
Tyvärr är guitars the museum stängt till mitten av mars. Annars är en guidad tur där nästan ett måste (oavsett om man gillar gitarrer eller inte) www.guitarsthemuseum.com
Gillar du jazz måste du gå på jazzkväll i Studion på torsdag kväll: umeajazzstudio.se
Gillar du kvalitetsfilm kan du kolla in folkets bio som har relativt nya lokaler: folketsbioumea.se
Gillar du garn och att sticka bör du kika in på Perssons garn på stickcafe på tisdagkvällen hahah
Om du inte bokat hotell ännu så rekommenderar jag att du bokar på clarion Uman, bästa hotellet!
kulturbageriet.se
www.visitumea.se/sv
Jag har varit missnöjd varje gång på köksbaren. Gotthards är jättebra. Var med på någon lista på nordens mest kreativa restauranger.
[quote=79385337][quote-nick]Meriall skrev 2019-01-22 19:09:26 följande:[/quote-nick]Jag har varit missnöjd varje gång på köksbaren. Gotthards är jättebra. Var med på någon lista på nordens mest kreativa restauranger.[/
Ok, är Gotthards på stora hotellet eller är jag ute och gycklar nu?
Jag har varit missnöjd varje gång på köksbaren. Gotthards är jättebra. Var med på någon lista på nordens mest kreativa restauranger.
[quote=79385337][quote-nick]Meriall skrev 2019-01-22 19:09:26 följande:[/quote-nick]Jag har varit missnöjd varje gång på köksbaren. Gotthards är jättebra. Var med på någon lista på nordens mest kreativa restauranger.[/
Ok, är Gotthards på stora hotellet eller är jag ute och gycklar nu?
Och jag har varit missnöjd varje gång på gotthards. Vi skickar TS som oberoende testpatrull Men inredningen är iaf klart roligare på gotthards.Stämmer! storahotelletumea.se/gotthards-krog