Kjoltyg skrev 2019-01-21 20:39:43 följande:
Hej Undrandesökande. Fint att få svar av dig & har även tagit del av din plågsamma resa. Låter verkligen som att du/ni försökt vara proaktiva & inte låtit passiviteten ta över. Har också sett dig i tidigare trådar & imponerats av ditt engagemang & värme i kontakt med andra. Har massa frågor & du får förstås själv avgöra vad du vill svara på.
Är du inte orolig att de olika klinikerna ?skarvar lite? i beskrivningen av sina fynd? Själv är jag medicinsk novis & skulle inte ha en suck i att avgöra om det är rimliga undersökningar & resultat de visar. När planerar ni att starta nästa FET? Hur gammal är du & hur mycket har alla undersökningar kostat?
Ah, äggdonation är nog nästa steg för oss om inte PGD funkar. Visst kan man betala för det även i Sverige?
Jag kan förstå att när man är helt ny så är allt detta lite förvirrande. Men jag kan rekommendera att man köper och läser boken " is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Den beskriver alla immunprover och mediciner som används.
Nej, jag är inte orolig att klinikerna skarvar ang de blodprover de tar. Man får ut alla resultat efteråt på papper och Dr D i Aten upptäckte tex att jag har en blodkoagulationssjukdom som inte hadr upptäckts vid missfallsutredningen i Sverige. Så han uppmanade mig att ta om dessa prover i Sverige och få diagnosen här också, så det har jag gjort. Jag är helt övertygad om att vi inte hade kommit någon vart alls om vi inte hade givit oss av utomlands för utredningar. Svenska läkare är tyvärr ganska okunniga och i allmänhet " tror de inte på" att kvinnans immunförsvar kan orsaka fertilitetsproblem. Men utomlands är de mycket mer kunniga.
Utredning på Life clinic i Aten (Dr D) ca 20-25.000kr
Dubbeldonation inkl PGS ca 100.000kr
Utredning i London 35.000kr